کد خبر: ۱۰۶۸۲۶
تاریخ انتشار: ۱۲:۲۳ - ۰۷ اسفند ۱۳۹۵

سایه مرگ در جاده های نگین زاگرس +تصویر

شهرستان سپیدان باتوجه به داشتن جاذبه های گردشگری فراوان و شهرستانی چهار فصل و قرارگرفتن بین دو مرکز استان و پل ارتباطی جنوب کشور؛ یکی از پرترددترین محورهای کشور در فصول مختلف سال محسوب می شود اما متاسفانه جاده های پر خطر این شهرستان مشکلات زیادی را به وجود آورده است.

به گزارش شیرازه، قرار گرفتن شهرستان سپیدان در دامنه زاگرس و به عنوان پل ارتباطی جنوب کشور و بین دو مرکز استان مهم وداشتن تفرجگاه ها وآبشار ها و پیست های اسکی؛ این نقطه از فارس را به عنوان پرترددترین جاده کشور تبدیل کرده است.

اما متاسفانه سال هاست که جاده های شهرستان به علت بی توجهی مسوولان، کمینگاه مرگ و قرارگاه حادثه شده است و وضعیت اسفناک این جاده صدای گردشگران ومسافران را هم درآورد، برخی از این جاده ها به علت کم عرض بودن و نداشتن استانداردهای لازم؛ یکی از معضلاتی است که روزانه مردم  و گردشگران  با خطرات آن دست و پنجه نرم می کنند و عامل اصلی بوجود امدن خطرات جبران ناپذیر شده است.


بارها تصادفات وحوادث مختلف موجب شده  جان بسیاری از هم وطنان ما و گردشگران در این مسیر ها به خطر افتد؛ بویژه مسیر اردکان به شیراز، یاسوج  و جاده آبشار مارگون.

با آنکه محور اردکان به شیراز به یکی از پرخطرترین محورهای مواصلاتی استان و جنوب کشور در بخش حوادث  تبدیل شده است، اما  تاکنون جز اندک تغییرات؛ اقداماتی اساسی در آن صورت نگرفته است و مردم درانتظارساخت هر چه سریعتر یک جاده مناسب و ایمن هستند .

تصادفات و تلفات در این جاده آنقدر زیاد بوده که این جاده به جاده مرگ معروف شده است؛ مسوولان باید برای برای حل مشکل جاده مرگ به صورت عملیاتی وارد عمل شده و برای حل مشکلات و معضلات این جاده که موجب کشته شدن تعداد زیادی از همشهریان و مسافران این شهرستان شده اقداماتی را انجام دهند.

برگزاری جلسه به تنهایی نمی تواند گره ای از مشکلات را حل کند و باید در میدان عمل شاهد حل موانع و تعریض این محور باشیم.

محور اردکان به شیراز ویاسوج که این شهرستان را به مرکز دو استان وصل می کند، یکی از پرترددترین و پرخطرترین محورهای مواصلاتی استان فارس است بطوریکه تعداد همشهریان و مسافران را که درطول سال قربانی این جاده می شوند قابل توجه است.

ای کاش متولیان امر، خود قضاوت می کردند که تاکی بایستی مردم محروم این شهرستان شاهد پرپر شدن عزیزان خود در این جاده بسیارخطرناک باشند.

حال دراین میان گردشگران و مسافرانی از نقاط مختلف کشور برای گذراندن اوقات فراغت و تفریح به شهرستان می آیند که متاسفانه عدم آشنایی به جاده های شهرستان و غیر استاندارد بودن انها برایشان خاطره ای تلخ رقم می زند و از دست دادن عزیرانشان را درسایه بی مهری مسوولان به همراه دارد.

منبع:  مارگون

نظرات بینندگان