کد خبر: ۱۰۶۸۲۹
تاریخ انتشار: ۱۴:۱۲ - ۰۷ اسفند ۱۳۹۵
مدیرکل آموزش و پرورش فارس:

برگزاری مسابقات فوتبال دانش‌آموزان آسیا شهریورماه در شیراز/ فارس در جایگاه سی‌ام سرانه فضای ورزشی است

مدیرکل آموزش و پرورش استان فارس گفت: سال گذشته استان فارس، مقام دوم در مسابقات ورزشی را کسب کرد درحالی که بین استان‌های کشور جایگاه سی‌ام سرانه فضای ورزشی را دارد.

برگزاری مسابقات فوتبال دانش‌آموزان آسیا شهریورماه در شیراز/ فارس در جایگاه سی‌ام سرانه فضای ورزشی استبه گزارش شیرازه، مدیرکل آموزش و پرورش استان فارس با بیان اینکه فارس از نظر میزان فضای ورزشی دانش‌آموزی در جایگاه سی‌ام قرار دارد، گفت: علیرغم کمبود امکانات، دانش‌آموزان استان فارس در مسابقات ورزشی سال گذشته خوش درخشیدند و با کسب 227 مدال رتبه دوم کشور را کسب کردند.

حمیدرضا آذری در نشست خبری با اشاره به وضعیت نامناسب فضای ورزشی در مدارس آموزش و پرورش استان فارس اظهار کرد: حدود شصت درصد از مدارس فارس نیاز به نوسازی و بازسازی دارد و تمام هم و غم من این بوده است که فضای ورزشی مدارس بهتر شود.

وی با بیان اینکه اکنون فقط یک هنرستان ورزشی غیرانتفاعی در استان فارس فعالیت می‌کند خواستار افزایش تعداد هنرستان‌های فنی حرفه‌ای تربیت بدنی شد و گفت: اگر بخواهیم قهرمانان آینده را تربیت کنیم، باید از دوران ابتدایی دانش‌آموزان مستعد به این سمت هدایت شوند.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس در ادامه به فضاهای ورزشی در دست احداث اشاره و اعلام کرد: سالن ورزشی هزار و 200متری در قلات که 50درصد آن خیرساز است در سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد و 16 سالن ورزشی هم توسط سازمان نوسازی مدارس فارس در حال احداث است که سالن ورزشی آموزش و پرورش ناحیه سه با تامین اعتبار حدود شصت میلیون تومان دیگر به بهره‌برداری خواهد رسید و سالن ورزشی «آب‌باریک» هم نیازمند 4 میلیارد تومان اعتبار است.

این مقام فرهنگی بدون اشاره به درصد رشد سرانه فضای ورزشی در چند سال اخیر از افزایش و بهبود امکانات ورزشی دانش‌آموزان خبر داد و گفت: استعدادها و ظرفیت‌های ورزشی فراوانی در استان فارس وجود دارد که امیدواریم با کمک خیرین مدرسه‌ساز بتوانیم در راستای ارتقای فضاهای ورزشی و در نتیجه سلامتی و شادابی دانش‌آموزان گام برداریم.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس برگزاری مسابقات ورزشی را در افزایش شادابی، سلامتی و تقویت روحیه همکاری گروهی دانش‌آموزان دارای نقش کلیدی دانست و افزود: فارس همواره میزبان خوبی برای مسابقات کشوری بوده که در سال جاری میزبان مسابقات ورزشی توپی دانش آموزان پسر سراسر کشور خواهد بود و پانزدهم شهریور ماه سال آینده نیز میزبان مسابقات فوتبال دانش‌آموزان زیر هجده سال آسیا خواهیم بود.

آغاز مرحله استانی مسابقات ورزشی دانش آموزان دختر و پسر فارس

در ادامه نشست خبری معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش فارس از آغاز مرحله اول مسابقات ورزشی دانش آموزان دختر و پسر فارس از نهم اسفندماه جاری در شیراز خبر داد و افزود: مرحله استانی مسابقات ورزشی دانش آموزان دختر و پسر فارس در سال جاری در دو مرحله و در 11 رشته ورزشی برگزار می گردد که مرحله اول آن از 9 اسفند تا 23 اسفند 95 و مرحله دوم نیز در نیمه اول اردیبهشت 96 برگزار می گردد.

محمد جعفری گفت: مسابقات ورزشی دانش آموزی در راستای کیفیت بخشی به درس تربیت بدنی و بر اساس سیاست های حوزه معاونت تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش شامل مدرسه محوری، مشارکت محوری، اخلاق محوری و علمی و تخصصی نمودن برنامه ها برگزار می گردد.

وی برگزاری مسابقات ورزشی را به عنوان یکی از مطالبات دانش آموزان و خانواده آنان و ویترین حوزه معاونت تربیت بدنی و سلامت دانست و گفت: افزود : با راه اندازی فدارسیون ورزش مدارس کشور، هیات‌های ورزشی مدراس در سطح استان ها فعال شد. در استان فارس نیز برگزاری مسابقات ورزشی دانش آموزان از ابتدای شروع سال تحصیلی در قالب طرح المپیاد ورزشی درون مدرسه ای در هفته تربیت بدنی آغاز گشت که هدف آن شناسایی استعدادهای ورزشی و هدایت آن‌ها به کانون های درون مدرسه‌ای، برون مدرسه‌ای و ویژه می باشد تا زمینه حضور این دانش آموزان را در مسابقات ملی و کشوری در رشته های مختلف آموزشگاهی فراهم نماید.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش فارس در ادامه گفت: در سال جاری شیوه برگزاری مسابقات ورزشی دانش آموزان در سطح استانی و کشوری به صورت مدرسه قهرمان برگزار می گردد که هدف آن کمک به ترویج شادابی دانش آموزان و جلب مشارکت اولیای آن‌ها در برگزاری این مسابقات می باشد.

این مقام مسئول توضیح داد: رشته های ورزشی فوتسال، والیبال، هندبال، بسکتبال، شطرنج، تنیس روی میز، بدمینوتون و طناب زنی در سه دوره تحصیلی دختران و پسران به صورت مدرسه قهرمان و رشته های ژیمناستیک، شنا و دو و میدانی نیز به صورت کانون قهرمان برگزار می گردد.

جعفری با تاکید بر لزوم استفاده از ظرفیت سایر شهرستان های استان برای برگزاری این مسابقات گفت: در سال جاری رشته فوتسال سه دوره تحصیلی پسران در شهرستان فسا، رشته بدمینتون دختران در سه دوره تحصیلی در شهرستان پاسارگاد و سایر رشته ها نیز در شهر شیراز برگزار می گردد.

وی یادآور شد: افتتاحیه مسابقات ورزشی دانش آموزان دختر 14 اسفندماه در سالن پوریای ولی آموزش و پرورش ناحیه سه شیراز و افتتاحیه مسابقات پسران نیز 17 اسفندماه در شهرستان فسا برگزار می‌گردد و آموزشگاه دخترانه علوم پزشکی شیراز نیز به عنوان میزبان رشته طناب‌زنی دختران و میزبان افتتاحیه مسابقات دختران معرفی شده است.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش فارس ضمن پیش‌بینی مشارکت 75 درصدی دانش آموزان در مسابقات ورزشی سال جاری گفت: در سال گذشته 550 هزار دانش آموز سراسر استان به صورت مستقیم و غیرمستقیم در المپیادهای ورزشی درون مدرسه‌ای شرکت کرده‌اند که 68 درصد دانش آموزان فارس را تشکیل می داد.

وی با اشاره به برگزاری مسابقات ورزشی در سطح مناطق، شهرستان ها و نواحی فارس افزود: در سال جاری 38 هزار و 572 دانش‌آموز دختر و 55 هزار و 878 دانش آموز پسر در مسابقات شرکت داشته اند که با برگزاری مرحله استانی، تیم های منتخب مدارس و کانون های قهرمان برا ی شرکت در مسابقات کشوری در شهریور 96 اعزام خواهند شد.

جعفری گفت: در مسابقات استانی سال جاری سه هزار و 580 دانش آموز دختر، چهار هزار و 640 دانش آموز پسر و 800 مربی، داور و عوامل اجرایی و در مجموع 9 هزار و 20 تن به صورت مستقیم در برگزاری این مسابقات شرکت می کنند.

نظرات بینندگان