کد خبر: ۱۰۶۸۳۰
تاریخ انتشار: ۱۴:۳۸ - ۰۷ اسفند ۱۳۹۵
رویدادهای پلیسی استان فارس؛

از کشف 10 هزار عدد مواد محترقه تا توقيف محموله 7 ميليارد و 500 ميليون ريالي قاچاق

فرمانده انتظامي شهرستان استهبان از کشف تعداد 10 هزار و 445 عدد انواع مواد محترقه در اين شهرستان خبر داد.
به گزارش سرویس فرهنگی اجتماعی شیرازه، پلیس به‌ عنوان یک سازمان انتظامی و اجتماعی نقشی تعیین‌کننده در امنیت اجتماعی، اخلاقی جامعه دارد. این نهاد با هدف امنیت پایدار وظیفه خطیری را بر عهده دارد. شیرازه روزانه در قالب یک بسته خبری اخبار و جرائد پلیسی استان را منتشر می‌کند.

توقيف محموله 7 ميليارد و 500 ميليون ريالي قاچاق درکازرون

سرداراحمد علي گودرزي فرمانده انتظامي استان افزود : در پي كسب خبري مبني بر تردد يك دستگاه تريلر حامل محموله قاچاق در محور کازرون- بوشهر، بلافاصله ماموران جهت بررسي موضوع به محل مورد نظر اعزام شدند.

وي تصريح كرد: مأموران در اين راستا يك دستگاه تريلر را توقيف و در بازرسي از آن 18 هزار و 20 عدد انواع اسباب بازي قاچاق و فاقد مدارك قانوني و گمركي كشف كردند.

فرمانده انتظامي استان فارس با بيان اينكه در اين راستا راننده خودرو دستگير و به مرجع قضائي تحويل داده شد، افزود: ارزش اين محموله قاچاق بالغ بر هفت ميليارد و 500 ميليون ريال برآورد شده است.

سردار گودرزي در پايان با تأكيد بر اينكه نيروي انتظامي با قاچاقچيان كالا به شدت مقابله خواهد كرد و اجازه جولان به آنها نخواهد داد، گفت: شهروندان در صورت مشاهده هرگونه موارد مشكوك در اين خصوص، موضوع را از طريق شماره تلفن 110 به پليس اطلاع دهند.

دستگيری سارق درون خودرو با 19 فقره سرقت در مرودشت

فرمانده انتظامی شهرستان مرودشت گفت: در پی وقوع چند فقره سرقت لوازم و قطعات خودرو در حوزه استحفاظی کلانتری 11 انقلاب، موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران دایره تجسس کلانتری قرار گرفت.

دلاور قاسمی ادامه داد: با تلاش شبانه روزی ماموران دایره تجسس وبکار گیری شگردهای خاص پلیسی و تعقیب ومراقبت های مداوم، سارق به نام"ع- د" شناسایی و در یک عملیات موفقيت آمیز دستگیر و به کلانتری انتقال داده شد.

فرمانده انتظامي شهرستان مرودشت افزود: پس از تشکیل پرونده مقدماتی در کلانتری، متهم به همراه پرونده جهت تحقیقات بیشتر به پلیس آگاهی شهرستان انتقال یافت که کارآگاهان پلیس در بازجويي هاي انجام شده موفق به کشف 19 فقره سرقت از این سارق شدند.

این مقام انتظامی ادامه داد: ماموران پلیس آگاهی در ادامه تحقیقات موفق شدند یک نفر خريدار اموال مسروقه را نیز دستگیر و اموال سرقتی از قبیل دو عدد جک خودرو، سه عدد باطری خودرو، دیسک صفحه سواری، تعدادی آچار،سه عدد تسمه دینام، تعدادی باند و پخش، شش حلقه لاستیک، یک عدد رینگ وتعداد زیادی وسایل و قطعات خودرو را کشف كنند.

سرهنگ القاصی مهر در پایان با اشاره به اینکه در این پرونده یک نفر همدست سارق نیز دستگیر شد، خاطر نشان كرد: تحقیقات تكميلي پليس در اين رابطه همچنان ادامه دارد.


کشف بيش از 10 هزار عدد مواد محترقه در استهبان

فرمانده انتظامي شهرستان استهبان گفت: در راستاي پيشگيري از حوادث تلخ و ناگوار چهارشنبه آخر سال و برخورد با تهیه كنندگان و فروشندگان مواد محترقه ،اجرای طرح هاي مقابله اي در دستور کار پليس شهرستان قرار گرفت .
داوود امجدی افزود: با اجراي اين طرح ماموران انتظامی شهرستان ضمن تذكر به كسبه در سطح شهرستان در خصوص عدم فروش مواد محترقه، در بازرسي از چند مغازه 10 هزار و 445 عدد انواع مواد محترقه كشف كردند.

این مقام انتظامی با بیان اینکه توزیع کنندگان مواد محترقه مروج بی نظمی و بی انضباطی درجامعه هستند، گفت: این افراد بدانند حتما توسط نیروی انتظامی دستگیر و به مقام قضائی تحویل داده خواهند شد.

فرمانده انتظامی شهرستان استهبان در پایان از شهروندان خواست در صورت اطلاع از هرگونه خرید و فروش انواع مواد محترقه مراتب را در اسرع وقت به مرکز فوریت های پلیسی 110 گزارش كنند.
نظرات بینندگان