کد خبر: ۱۰۶۸۴۸
تاریخ انتشار: ۱۶:۰۱ - ۰۷ اسفند ۱۳۹۵

نقطه عطف

نیروهای انقلاب مصمم هستند سکان اجرایی کشور را به فردی بسپارند که دارای روحیه انقلابی و عملکردی جهادی برای حل مشکلات مردم باشد.

به گزارش شیرازه، «حسن کربلایی» در سرمقاله روزنامه «رسالت» نوشت:

پنج شنبه گذشته در شهر آفتاب چکیده و برگزیده ای از نیروهای انقلاب از سراسر کشور زیر یک سقف جمع شدند تا صدای مردم را در سپهر سیاست ایران بازتاب دهند. درخشش حضور بیش از 3 هزار نفر از نیروهای انقلاب در این نشست به دلیل همجواری با مرقد مطهر رهبر کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) و نیز همجواری با آرامگاه نورانی 33 هزار شهید خفته در بهشت حضرت زهرا (س) از ویژگی‌های این تجمع سیاسی بود. "جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی" یک حلقه وصل برای پیوند همه نیروهای انقلابی در سراسر کشور است.بدون شک این نشست یک نقطه عطف در تاریخ سیاسی ایران است چرا که بعد از انقلاب تاکنون نشستی با این ویژگی مردمی برگزار نشده است. آنچه این نشست را با دیگر نشست‌های سیاسی متمایز می‌کند،

شکل گیری یک جبهه مردمی بر اساس روش مردم سالارانه و نظمی کاملا دموکراتیک است.

قطعا این حرکت بزرگ اثرات مثبت خود را در عرصه سیاست‌ورزی کشور خواهد داشت.

قرار است این جمع با پرهیز از مطلق انگاری آماده پذیرش اختلاف سلیقه ها بوده و از میان این تفاوت سلیقه ها راهی برای یک تصمیم جمعی در سطح ملی باشد. این تصمیم مبتنی بر یک عقلانیت سیاسی و نیز خرد جمعی است.

آنچه این جمع پرشور را گردهم آورد، دغدغه های آنان برای حفظ مبانی انقلاب اسلامی، خدمت به مردم به ویژه محرومان و مستضعفان، رفع فقر، فساد و تبعیض، تحقق عدالت و پیشرفت در کشور و نیز مبارزه مستمر با دشمنان قسم خورده نظام به ویژه آمریکا، انگلیس و رژیم منحوس و کودک کش صهیونیستی است.

آنها نیک می دانند طی این راه پر خطر فقط از راه وحدت و همگرایی و حفظ اصول و ارزش های انقلاب ممکن است.

انتخابات آینده اولین ایستگاه این حرکت مردمی است اما قطعاً آخرین آن نخواهد بود. تجهیز و تجمیع نیروهای انقلاب تضمینی برای استمرار پیروزی های انقلاب است.

یک تجربه عینی در انتخابات سال 92 نشان می دهد نیروهای انقلاب فقط از طریق همگرایی و وحدت به اهداف خود خواهند رسید. آنها باید ویروس تکثرگرایی و پلورالیسم را از جان حرکت های سیاسی خود بیرون کنند چرا که این ویروس کارش تولید واگرایی و انشقاق بین نیروهای انقلاب است.

نیروهای انقلاب نباید رقیب را در درون اضلاع خود جستجو و رقیب اصلی را فراموش کنند. نشست 5 اسفند 95 برای درک چنین واقعیتی بود.

نیروهای انقلاب مصمم هستند سکان اجرایی کشور را به فردی بسپارند که دارای روحیه انقلابی و عملکردی جهادی برای حل مشکلات مردم باشد. قطعاً پاکدستی، سلامت مالی و داشتن زهد و تقوی و صداقت و خستگی ناپذیری جزء اصلی ترین ویژگی های آن منتخب خواهد بود.

آنها فردی را به عنوان گزینه خود انتخاب می کنند که در برابر تشرهای آمریکا و استکبار جهانی نهراسد و مشت پولادین و محکم ملت بزرگ و انقلابی ایران را در برابر دشمنان اسلام، نظام و کشور نمایندگی کند.

"جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی" مصمم هستند فردی را برگزیند که جز پاسخگویی به مطالبات مردم و رهبری از طریق اجرای دقیق سیاست های کلی نظام مقدس جمهوری اسلامی که توسط ولایت فقیه ابلاغ شده به چیز دیگری فکر نکند.

"جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی" فردی را برخواهد گزید که روحیه کار جمعی متکی به خرد جمعی داشته و از روش های مستبدانه در اداره کشور پرهیز نماید و با هوشمندی و بصیرت انگیزه مقابله جدی با راهبردهای دشمن را سرلوحه کار خود قرار دهد.

"جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی" موید به تاییدات روحانیت کشور است کما اینکه حضرت آیت الله موحدی کرمانی در گفتگو با خبرنگاران حمایت جامعه روحانیت از این حرکت را اعلام و اندازه و بعد دربرگیری آن را نشان داد.

"جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی" یک حزب نیست و حتی یک جبهه در اصطلاح سیاسی که از ائتلاف چند حزب و گروه پدید می آید هم نیست."جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی" در حقیقت یک هم اندیشی سیاسی است و قرار است همه اضلاع و ابعاد نیروهای انقلاب را با نظمی مردم سالارانه مدیریت کند.

نظم و نسق برگزاری این نشست در پنج شنبه گذشته نشان داد بانیان "جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی" این استعداد شگرف را دارند تا با مدیریت نقد درون‌گفتمانی به مرزهای مشخصی از همگرایی، همدلی و همزبانی برسند و دقیقا همین ویژگی است که نشست مجمع جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی به عنوان یک نقطه عطف در سپهر تاریخ سیاسی ایران محسوب می شود.

انتهای پیام

نظرات بینندگان