کد خبر: ۱۰۶۸۵۵
تاریخ انتشار: ۱۷:۱۱ - ۰۷ اسفند ۱۳۹۵
وعده ای که فرماندار کازرون داد؛

8 روز سختی ، گرانی و عبور وحشتناک مردم از پل فروریخته به پایان می رسد

اقدام برای ایجاد پل فرو ریخته در کازرون، همت جهادی می خواهد و ظرف چند روز آینده کنارگذری که هم برای تردد عابرین پیاده و هم خودروهای سبک و سنگین قابل استفاده باشد راه اندازی خواهد شد.

به گزارش شیرازه،8 روز پیش درست در همین ساعت بود که اخباری  مبنی بر ریزش پل بالاده به این پایگاه خبری ارسال شد.

پل بالاده فروریخت

خبرنگار این پایگاه خبری در اولین اقدام  با برقراری تماس با بخشدار بالاده صحت ماجرای ریزش پل را جویا می شود که حمداله عربلو ، بخشدار بالاده این ماجرا را قویا تکذیب می کند.

عربلو در گفتگوی تلفنی خود با خبرنگار ما  اعلام می کند در حال حاضر اقدامات تامینی برای جلوگیری از فشار به پایه های پل انجام شده است و فقط برای اطمینان خاطر، تردد روی پل ممنوع شده است.

هنوز  5 دقیقه از مصاحبه تلفنی بخشدار نگذشته بود که خبرنگار ما در بالاده با اعلام  خبری، ریزش تنها پل مواصلاتی بالاده را گزارش کرد.

آسیب دیدن خطوط تلفن و  فیبر نوری این شهر در پی ریزش پل ، تلفن ها و اینترنت این بخش را تا حدی زیادی با مشکل مواجه کرد.

اما ارسال فیلم ریزش پل با کمی تاخیر و از طریق اینترنت تلفن های همراه، صحت خبر را بیش از پیش برای همه تائید کرد.


تماس ها با فرماندار به خاطر مشغول بودن خط تلفن همراه ایشان امکان پذیر نیست.

بالاخره بعد از اینکه تماس حاصل میشود فرماندار نیز خبر فروریختن پل را به نقل از سایر منابع تایید میکند و می گوید برای بررسی وضعیت پل به سمت بالاده حرکت کرده ام و پس از بررسی ها مصاحبه خواهم داد.

فیلم های منتشر شده به سرعت به شبکه فضای مجازی  می رسد و در گروهها و کانالها دست به دست می شود.

اما برخلاف شایعات بی اساس مربوط به سد جهرم ، آنچنان که باید رسانه های کشوری این خسارت را پوشش خبری نمی دهند.

یک روز از فروریختن پل میگذرد که سردبیر کازرون خبر با نماینده خبرگزاری دانا در استان فارس تماس میگیرند و از آنها میخواهد تا این خبر را پوشش بدهند شاید انعکاس آن برای مردم بالاده سودمند واقع شود.

همان روز ، عبدالهاشم حسن نیا معاون سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای به کازرون سفر میکند و از نزدیک وضعیت این پل را بررسی میکند و در گفتگو با خبرنگار ما به مردم بالاده قول می دهد پل بالاده را تا هفته دولت سال 96 بازسازی نماید.

وی در ادامه می گوید :  مسیر جایگزین را از کنارگذر پارک ساحلی و عبور از تاج سد نرگسی قرار خواهند داد تا بصورت موقت مشکل تردد مردم رفع شود.

اما این مسیر طولانی برای عمده مردم این منطقه یک مسیر بسیار طولانیست و عملا اکثریت مردم به دلیل نداشتن وسیله نقلیه نمی توانند این مسیر را طی کنند.

روز سوم اما ویدئوهایی کوتاه که ببینده را به وحشت می اندازد منتشر می شود.

در این فیلم های کوتاه، عبور دانش اموزان مقاطع ابتدایی به طرز عجیبی از آن بخش پل که ریزش کرده است نگرانی ها را بیشتر می کند.

دانش آموزان و خانواده هایشان  که آینده خود را در گرو پیشرفت تحصیلی می بینند به قیمت جانشان از این پل عبور می کنند.

این موضوع از منظر اینکه غالب مردم بالاده از وضعیت مالی خوبی برخوردار نیستند و امکان پرداخت هزینه برای طی مسیر از روی سد نرگسی را ندارند یک چیز عجیب نیست چرا که بیشتر مردم بخش های مختلف شهرستان کازرون با کشاورزی امرار معاش میکنند و در سالهای اخیر خشکسالی های پی در پی و عدم چاره اندیشی دولتی ها و ارائه تدبیر مناسب با اقتصاد محلی ، توان مالی برای مردم باقی نگذاشته است.



زمزمه استیضاح وزیر راه به خاطر ناکارامدی ایشان در این روزها به گوش می رسد و مردم را امیدوار می کند.

اما به سرعت ،خبری ناامید کننده در رسانه ها منتشر می شود ؛ وزیر راه مجددا از نمایندگان مجلس شورای اسلامی رای اعتماد می گیرد.

افزایش قیمت کالاهای اساسی مردم در آن سوی پل ، در دهستان جره و سایر روستاها به گوش میرسد ، تحقیقات میدانی خبرنگار ما نیز این وضعیت را تائید می کند.

برخی از مردم همچنان برای عبور از پل با مرگ دست و پنجه نرم می کنند.


تماس ها و مراجعات برای مصاحبه با فرماندار در این زمینه ناکام می ماند.

رسانه های معاند نیز با پخش فیلم هایی از این وضعیت سعی میکنند از آب گل آلود ماهی بگیرند.

در هفتمین روز از ریزش پل،  دکتر اکبری مدیرکل نگهداری راه و ابنیه فنی سازمان راهداری و حمل نقل جاده‌ای وزارت راه و شهرسازی به همراه رضازاده ، نماینده مردم کازرون در مجلس شورای اسلامی و علوی ، فرماندار شهرستان کازرون با همراهی جمعی از مسئولین محلی وضعیت پل بالاده را بررسی می کنند.

معاون وزیر پس از بررسی وضعیت پل و اهمیت بازسازی مجدد ، دستور میدهد تا سازه های فعلی پل  تخریب گردد و بازسازی آن به سرعت در دستور کار قرار گیرد.

امروز صبح، در هشتمین روز از ریزش پل محور مواصلاتی بالاده - فراشبند، فرماندار کازرون طی رایزنی با مدیران شهرستان فراشبند ، در اقدامی جهادی اقدامات لازم برای ایجاد یک پل موقت برروی رودخانه بالاده را عملی می کند.

لحظاتی پیش، سید کمال علوی، فرماندار کازرون در گفتگو با خبرنگار ما اظهار داشت: با هماهنگی معاون وزیر راه و سایر مسئولان شهرستان کازرون و فراشبند اقداماتی برای احداث پل موقت و ایجاد کنارگذر انجام شده است.

وی گفت: انتقال 30 شاخه لوله 56 اینچ به طول 12 متر برای ایجاد یک آبنما و کنارگذر از شهر فراشبند آغاز شده است و تا کنون تعداد 10 شاخه از آن به شهر بالاده منتقل شده است.


محل احداث کنار گذر موقت

علوی بیان کرد: اقدام برای ایجاد این پل جهادی خواهد بود و ظرف چند روز آینده کنارگذری که هم برای تردد عابرین پیاده و هم خودروهای سبک و سنگین قابل استفاده باشد راه اندازی خواهد شد.

فرماندار کازرون بیان کرد: در بارش های اخیر بسیج ، نیروهای امدادی اعم از اورژانس ، اتش نشانی ، هلال احمر و سازمان ها و ادارات مختلف از جمله بخشداران ، دهیاری ها  شوراهای شهر و روستا و شهرداری ها ، سپاه ، شورای تامین ، شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان ، اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای و سایر نهادهای درگیر اقدامات پیشگیرانه بسیار خوبی را به اجرا گذاشتند که قابل تقدیر است.

کازرون خبر امیدوار است هرچه زودتر وعده مسئولان محقق شود و مردم شریف بخش بالاده از وضعیت موجود رهایی یابند.

منبع: کازرون خبر

نظرات بینندگان