کد خبر: ۱۰۶۸۸۹
تاریخ انتشار: ۱۵:۰۳ - ۰۸ اسفند ۱۳۹۵

هفته فرهنگی شیراز در آفریقا برگزار شد

هفته فرهنگی شیراز در شهرهای دارالسلام و زنگبار کشور تانزانیا برگزار شد.
به گزارش شیرازه، هفته فرهنگی هنرمندان شیرازی در آفریقا و شهر های دارالسلام و زنگبار با حضور هنرمند استان فارس برگزار شد و هنرمندان رشته های مختلف به ارائه آثارشان پرداختند و در این دیدار و تبادل فرهنگی مردم زنگبار آفریقا که عقبه ای قومیتی با مردم شیراز دارند، از هنرمندان استان فارس و شیراز تقدیر شد.

 این برنامه های فرهنگی در دو شهر بزرگ این کشور یعنی دارالسلام و زنگبار در نمایشگاهی به مدت ۸ روز با افتتاحیه و اختتامیه و حضور سفیر ایران در آفریقا، رایزن فرهنگی و مقامات عالی کشور تانزانیا همراه با وزیر فرهنگ ارتباطات و ورزش تانزانیا برگزار گردید.

در اجرای موافقتنامه فرهنگی بین دو کشور ایران و تانزانیا، هفته فرهنگی جمهوری اسلامی ایران همزمان با سی ‌و هشتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در دارالسلام و زنگبار برگزار شد. این رویداد فرهنگی توسط موسی فرهنگ، سفیر جمهوری اسلامی ایران و پیتر رایتوو، معاون وزیر فرهنگ تانزانیا و با حضور هنرمندان کشورمان در رشته‌های مینیاتور، قلمزنی، صحافی و انتشارات، عکاسی، تئاتر و موسیقی در دارالسلام افتتاح شد.

در این مراسم پس از نواخته شدن سرود دو کشور، گروه موسیقی «خوشا شیراز» به اجرای پرداخت و در ادامه، معاون دبیرکل موزه ملی تانزانیا گزارشی از روند برگزاری این هفته فرهنگی ارائه داد.

رحیم هودی استاد هنرهای نمایشی فارس در آیین یاد شده با اشاره به شعری از سعدی شاعر بزرگ شیراز با عنوان "بنی آدم اعضای یکدیگرند که در آفرینش زیک گوهرند" افزود: اگر دردی برای یک جامعه است، می بایست همه با همراهی، دوای آن درد را بیابند که وزیر کشور آفریقا، وی را پیر هنرمند و پدر هنری شیراز خطالب کرد و گفت: استاد هودی اشاره ای بجا دارد به این موضوع و از همان مطلب استفاده کرد و در این خصوص سخنانی را ارائه داشت
نظرات بینندگان