کد خبر: ۱۰۶۹۰۵
تاریخ انتشار: ۰۸:۵۱ - ۰۹ اسفند ۱۳۹۵
رئیس هیئت کاراته شیراز:

نداشتن سالن اختصاصی عمده مشکل هیات های ورزشی است

رئیس هیات کاراته شهرستان شیراز گفت: جدا شدن هیئت شهرستان شیراز از هیئت استان، بار اجرایی را از دوش استان برداشت و هیات استان با فراغ بال بیشتر و زمان بهتری می تواند سیاستگذاری کند.
به گزارش شیرازه  مسعود زیگلری در نشست خبری هیئت کاراته شیراز به تشریح فعالیت های این هیئت در دوران تصدی یک سال و نیمه مسئولیت خود پرداخت و گفت: با توجه به مشکلی که همه هیئت های ورزشی شیراز دارند و آن حل شدن آن ها در دل هیئت استان است با حمایت ریاست اداره ورزش و جوانان شیراز و آقای ده بزرگی رییس سابق هیئت کاراته استان فارس جلساتی برگزار شد و توافقاتی صورت گرفت که هیئت کاراته شیراز هم از آن حالتی که داشت و در بطن هیئت کاراته استان قرار گرفته بود خارج شود و از اختیاراتی در بعد اجرایی بهره مند گردد.
وی افزود: در ادامه این توافق، افراد توانمندی در عرصه کاراته از جمله احمد مبارکی به عنوان دبیر هیئت، بهاره محمدپور به عنوان نایب رییس، محمد صادق مهرپور به عنوان خزانه دار، آقای روزیطلب به عنوان مسئول هیئت داوران، مائده فتوحی به عنوان مسئول روابط عمومی، عبدالله نیکبختی به عنوان رییس سبک های آزاد و آقای هادیان به عنوان مسئول آموزش انتخاب شدند که همه این عزیزان صاحب تجربه و پیشرو در این عرصه بوده اند.
رئیس هیئت کاراته شیراز گفت: اعتقاد دارم کلیت مدیریت کاراته استان را باید هیئت استان برنامه ریزی کند اما در بحث اجرا کار به هیئت های شهرستان ها سپرده شود.
زیگلری ادامه داد: در گذشته با مدیریت سابق مشکلی نداشتیم و امروز هم با سرپرست هیئت استان دیدگاهمان کاراته است و شاید اختلاف سلیقه ای برای رسیدن به هدف داشته باشیم اما در نهایت تلاش ما در جها ارتقا و پیشرفت کاراته می باشد.
وی بیان کرد: با جدا شدن هیئت کاراته شیراز از هیئت استان،  در بحث اجرایی کارهایی از دوش استان برداشته شده و هیئت استان با فراغ بال بیشتری و زمان بهتری می تواند سیاستگذاری کند.
رئیس هیئت کاراته شیراز تاکید کرد: بر اساس تمام این عملکردهایی که هیئت کاراته  شیراز داشت دو هفته پیش مراسم انتخاب برترین های هیئت های ورزشی شهرستان شیراز در فرمانداری این شهرستان برگزار شد که هیئت کاراته شهرستان شیراز بر اساس آمار کارشناسان اداره ورزش و جوانان شهرستان، بین 52 هیئت ورزشی جزو 10 هیئت برتر و رییس این هیئت نیز به عنوان رییس برتر و دبیر آن هم دبیر برتر شناخته شد که این نشان می دهد فعالیت هدفدار در این یک سال و نیمه صورت گرفته است که البته مربیان، بازیکنان، باشگاه و همه در این انتخاب ها سهیم بوده اند.
زیگلری اعلام کرد: با هماهنگی هایی که با مدرسین فدراسیون کاراته جمهوری اسلامی ایران صورت گرفته تا آخر سال درخواست کلاس های بدنسازی تخصصی کاراته و روانشناسی خاص کاراته را داشتیم که با استفاده از مدرسین مجرب این دو کارگاه را تا آخر سال برگزار می کنیم البته مربیان ما علم و دانش بدنسازی را دارند اما پرداختن به این موضوع را به شکل تخصصی در مربیان معدودی شاهد هستیم.
وی افزود: یک قهرمان یک مربی در کنار حرفه مربیگری هم باید علم بدنسازی داشته باشد هم علم تغذیه اگر چه تیم های حرفه ای شخصی را برای این امر در کنار خوددارند اما به هر حال دیدگاه را ترزیق می کنیم که هم در بدنسازی و هم روانسازی نسبت به امور مشرف باشند.
او با اشاره به اهتمام هیئت به بحث استعدادیابی هم گفت: در همه رده ها برای انتخاب تیمها برای اعزام به مسابقات بحث استعدادیابی انجام می پذیرد که در این راستا حتی درب اردوی شیراز بر روی شهرستان ها هم باز گذاشتیم تا آن ها را هم پیشرفت دهیم.
زیگلری ادامه داد: در این راستا مسابقاتی را برگزار می کنیم که اگر شخصی توانایی دارد و جذب نشده راهنمایی شوند و پله های ترقی را بپیماید.
رئیس هیئت کاراته شیراز همچنین در خصوص مشکلات گریبانگیر کاراته گفت: با توجه به المپیکی شدن کاراته و اعتقاد ما به توانایی حضور بازیکنان می طلبد سالن های اختصاصی برای کاراته در نظر گرفته شود چرا که مشکل عمده ما نداشتن سالن اختصاصی است و امیدواریم در این راستا اقدامات سریعی انجام بپذیرد. 
وی افزود: در مجتمع ورزشی بعثت جایی برای این منظور کلنگ خورده بود که البته بنابه اظهار سرپرست محترم هیئت استان مقرر شد مکانی برای این موضوع به زودی در نظر گرفته شود.
زیگلری با بیان اینکه امید بسیاری نسبت به آینده کاراته ایران در المپیک داریم بیان داشت: نوید محمدی بازیکن نوجوان ما فیکس تیم ملی شد و در مسابقات آسیایی مدال کسب کرد و قطعا می تواند در المپیک آینده هم نتیجه بگیرد.
رئیس هیئت کاراته شیراز در ادامه به تشریح عملکرد هیئت در دوران مسئولیتش پرداخت و اظهار کرد: با توجه به مشکلاتی که در کاراته استان و شیراز وجود داشت، در رده نونهالان و جوانان و بزرگسالان پیش بینی هایی ارائه شد و نظریات متخصصین و کادر هیئت کاراته، کارشناسی شد و همه در راستای پیشبرد اهداف کاراته هدفگذاری گردید و در راستای این هدف برنامه ریزی هایی انجام شد.
وی تصریح کرد: در مدت یکسال و نیم گذشته در بحث آموزش که یکی از مشکلات این هیئت بود گامهای موثری برداشته شد و بحث آموزش در هیئت کاراته را فعال کردیم.
زیگلری بیان  داشت: در طول این مدت 6 دوره کلاس تئوری درجه سه دو یک برگزار شد و یک دوره کلاس عملی درجه یک دو سه مجددا برگزار شد و در مجموع 7 دوره آموزشی برای مربیان ما برگزار گردید.
رئیس هیئت کاراته شیراز با بیان اینکه کاراته دو بخش آزاد و کنترلی دارد تاکید کرد: در حال حار برای کسی که در مسند کاراته قرار می گیرد این دیدگاه که فقط به یک سمت نگاه شود از بین رفت لذا در گام اول مسابقات کاراته قهرمانی باشگاه های شیراز را در دو بخش کنترلی و آزاد و در دو قسمت آقایان و بانوان در سال گذشته برگزار کردیم.
وی ادامه داد: این مسابقات یکی از معدود مسابقاتی بود که از نظر آمار شرکت کنندگان، تعدادی قابل قبولی در آن شرکت کردند. سپس برای کسانی که در رده نونهالان و خردسالان بودند و دارای کمربند رنگی به خصوص زرد و نارنجی بودند جشنواره ای برگزار کردیم و برای گسترش دادن و حفظ نمودن نیروهایی که در ایام تعطیلات به باشگاهها روی می آورند برای تمام نفرات مدال در نظر گرفته شد که این هم بازخورد خود را داشت و با توجه به اظهاراتی که خود مربیان در طول زمان برگزاری این مسابقات داشتند بسیار مثمر ثمر واقع شد.
زیگلری گفت: راه اندازی لیگ کاراته شهر راز برای اولین بار با مسئولیت مجتبی مدیح جهرمی در دو بخش آقایان و بانوان از دیگر اقدامات انجام شده بود و لیگ کاراته را در چهار مرحله برگزار کردیم که در این مسابقات کار نادری امسال انجام شد و آن این بود که در درون قاب مدال ها از سکه طلا استفاده کردیم و کسی که در رنکیگ مسابقات قرار می گرفت و مقام می آورد واقعا مدال طلا را کسب می کرد.
وی افزود: همچنین در مراسم اختتامیه از داوران، مربیان و ملی پوشانمان شیرازی تا آنجا که در حد توان هیئت کاراته شیراز بود تجلیل به عمل آمد.
منبع:برنا نیوز

نظرات بینندگان