کد خبر: ۱۰۶۹۳۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۰:۰۹ - ۱۰ اسفند ۱۳۹۵
در جلسه این هفته شورای شهر شیراز مطرح شد:

مصوبه اتصال فارس به دریا همچنان معطل مانده/بسیاری از کارگران خدماتی در حوزه شهرداری حقوق واقعی خود را دریافت نمی کنند/تاکید بر اجرای طرح حمل و نقل هوایی و ریلی شهری

عضو شورای شهر شیراز گفت: منوریل طرح تاثیرگذاری در حوزه حمل و نقل است و تنها 60 درصد هزینه های مترو را شامل می شود.

به گزارش شیرازه، محمدرضا هاجری در دویست و ششمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر شیراز گفت: علی رغم اینکه اتصال فارس به دریا مصوبه دولت دهم و یازدهم و شورای عالی امنیت ملی دو دولت را دارد، همچنان معطل مانده است.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر شیراز با اظهار اینکه اخیراً نماینده یکی از شهرستان های فارس به بهانه ریزش آرای انتخابات ریاست جمهوری در هرمزگان پیگیری اتصال فارس به دریا را با حاشیه سازی همراه کرده است، تصریح کرد: نمایندگان باید بدنبال مطالبات و توقعات فارسیان و منافع و مصلحت استان باشند نه بازی های سیاسی و سیاست زدگی.

وی استاندار فارس را خطاب قرار داد و درخواست خود را مبنی بر پیگیری جدی این موضوع ارائه داد و افزود: اگر مسیر اتصال نیاز به اصلاح دارد، در سریع ترین زمان پیگیری شود تا آرزوی مردم در عمل تحقق یابد نه با شعار های فانتزی فاقد اقدام و عمل.

هاجری کلنگ زنی ساخت اولین فرهنگسرای تعزیه ایران را نتیجه همت و تلاش شورای شهر و شهرداری دانست و اظهار امیدواری کرد که در کنار صدها بسترسازی در حوزه های فرهنگی، ورزشی، اجتماعی و تفریحی در حوزه فرهنگی پروژه های ساخت اولین فرهنگسرای تعزیه ایران، سریال حضرت احمدبن موسی، شیراز قدیم، باغ موزه دفاع مقدس، تالاربین الحرمین، بوستان های بزرگ دراک و بام شیراز و غیره همچون نشانه های بزرگ همتی، تلاش های جهادی و اقدام و عمل شورا و شهرداری در عقول و قلوب مردم ماندگار بماند.

عضو شورای اسلامی شهر شیراز با توجه به ضرورت حمل و نقل سریع و بی مانع در کلانشهر ها، رودخانه خشک شیراز را بهترین فرصت و بستر راه اندازی مونوریل بر روی آن عنوان کرد و تاکید کرد: در کنار تکمیل خطوط قطار شهری، مطالعات لازم روی مونوریل بر روی رودخانه خشک با جذب سرمایه گذار داخلی و خارجی صورت گیرد تا در تدوین برنامه دوم پنج ساله شورا و شهرداری شیراز، تبدیل به بسته سرمایه گذاری شده و به علاقه مندان ارائه شود.

بسیاری از کارگران خدماتی حوزه شهرداری حقوق واقعی خود را از کارفرمایان دریافت نمی کنند

هاجری با بیان اینکه بسیاری از کارگران خدماتی و ساده فعال در حوزه شهرداری بصورت کامل حق و حقوق واقعی خود را از کارفرمایان و شرکت های واسطه ای دریافت نمی کنند و شاهد تاراج نتیجه و ثمره خدمات صادقانه خود هستند، افزود: از آنجائیکه این کارگران طرف قرارداد مستقیم شهرداری نیستند و شرکت های اقماری و خدماتی با شهرداری قرارداد دارند لازم است حراست ، بازرسی و منابع انسانی در این حوزه نظارت بیشترنموده تا کارگران فقیر خدماتی بتوانند حق و حقوق واقعی و قانونی خود را سریعتر مطالبه و دریافت نمایند.

وی با اظهار اینکه هرچه به انتخابات آینده نزدیک تر می شویم، بر میزان تخریب و تحریف شورای چهارم و شهرداری افزوده می شود، گفت: عده ای قدرت طلب برای حذف، سانسور و خلع ید رقیب در وادی تخریب و توهین آنچنان وارد شده، رفاقت را با رقابتِ ناصواب و دست گیری را با مچ گیری ترویج می دهند تا وجود خود را اثبات کنند غافل از اینکه فریب کاری همچون کف روی آب می باشد.

عضو شورای اسلامی شهر شیراز با تاکید بر اینکه شورای چهارم و شهرداری حاضر است از پرونده درخشان کاری خویش در هر محفل و مجلسی دفاع کند و پاسخگو بوده و خواهد بود، افزود: یکطرفه به قاضی رفتن و بدون شنیدن پاسخ از اعضای شورا و شهرداری آنها متهم به انواع و اقسام کم کاری ها نمودن، نشان از عدم بلوغ کوتوله های سیاسی است که می خواهند همچون رفتار زشت برادر حاتم طائی خودی نشان دهند، اما بدون رقیب و پاسخگو.

هزینه راه اندازی
قطار شهری تقریبا 28 میلیون دلار برای هر کیلومتر است

در جلسه این هفته شورا سیستم های حمل و نقل ریلی و کابلی هوایی از طرح هایی بود که در جلسه مطرح شد و مورد بررسی قرار گرفت.

عضو کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر شیراز با اشاره به اینکه ترافیک معضلی است که در اجتماع نارضایتی مردم را به همراه داشته است، گفت: طرح های ترافیکی متعددی اجرا شد که منفعتی نداشت و با اعتراض های مردم و عده ای از کاسبان مواجه شده بود که توسط نیروی انتظامی از ادامه طرح جلوگیری شد.

سید محسن معین با بیان اینکه اجرایی کردن طرح حمل و نقل هوایی و ریلی اهمیت بسیاری در روان سازی و کاهش ترافیک شهری دارد، اظهار داشت: اجرا شدن این سیستم یک ضرورتی است که نه تنها از شدت ترافیک می کاهد بلکه هزینه های مربوطه را نیز کاهش می دهد و علاوه بر این در ارتفاع پنج متری حرکت می کند.

لازم به ذکر است اتوبوس های هوایی باکمترین هزینه اجرا می شوند و تنها 20 درصد از هزینه ای که برای اجرای قطار شهری در نظر گرفته شد را به خود تخصیص می دهد.

عضو کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر شیراز با بیان اینکه منوریل طرح تاثیرگذاری در حوزه حمل و نقل است و تنها 60 درصد هزینه های مترو را شامل می شود، خاطرنشان کرد: قطار شهری هزینه اجرایش تقریبا 28 میلیون دلار برای هر کیلومتر است.

هزینه اجرای اتوبوس‌های هوایی یک دهم هزینه مترو است

شهردار شیراز خواستار اجرایی شدن سیستم حمل و نقل هوایی در شیراز شد و اظهار داشت: این طرح را می‌توان در اجرای طرح‌های ادامه خط یک به ویژه در محورشمال غرب و باغ‌ها مورد استفاده قرار گیرد.

علیرضا پاک‌فطرت افزود: هزینه اجرای اتوبوس‌های هوایی یک دهم هزینه مترو است و سرعت عمل آن نیز  10 برابر است که باید برای کاربردی شدن آن برنامه‌ریزی کرد.

وی خاطرنشان کرد: برای دسترسی به حرم‌های مطهر نیز می‌توان از این نوع سیستم‌های هوایی از محور دروازه قرآن و یا از بلوار رحمت استفاده کرد که شهرداری نیز در این زمینه برای حفظ بافت فرسوده شیراز مطالعات لازم را انجام می‌دهد.

شهردار شیراز افزود: در موضوع بهره‌برداری از خطوط متروی شیرازی طوری برنامه‌ریزی لازم صورت گرفته که در کمترین زمان ممکن خطوط مترو به بهره‌برداری برسد و فاز نخست متروی شیراز در خط یک نیز باید دهه‌فجر 97 افتتاح شود.

پاک‌فطرت همچنین به افتخارات شهرداری شیراز در حوزه اداری اشاره کرد و گفت: در این هفته حراست شهرداری و سازمان مدیریت پسماند به عنوان برترین‌های کشور مورد تجلیل قرار گرفتند.

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۵
0
بابااتصال ولش بفکرحل گرفتاریهای مردم باشیدنه درست کردن گرفتاریهای جدید