کد خبر: ۱۰۶۹۶۹
تاریخ انتشار: ۲۲:۵۳ - ۱۰ اسفند ۱۳۹۵
رئیس پلیس استان فارس مطرح کرد:

دستگیری سارقان خودروهای شاسی بلند/ افزایش زمین‌خواری در فارس

فرمانده نیروی انتظامی استان فارس گفت: دستگیری مجرمان در سال جاری افزایش 26 درصدی داشته است.

به گزارش شیرازه، رئیس پلیس استان فارس امروز در نشست خبری با اشاره به آمار کشفیات کالای قاچاق در سال جاری، از افزایش کشفیات در این حوزه خبر داد و گفت: در سال گذشته 3254 عدد خودروی سبک و سنگین کشف شد و امسال نیز 4081 خودروی حامل کالای قاچاق توقیف شدند.

سردار احمد علی گودرزی ارزش ریالی کل کالای کشفیات امسال را 186 میلیارد تومان عنوان کرد و اظهار داشت: دستگیری مجرمان در امسال نیز افزایش 26 درصدی داشته است.

وی با اظهار اینکه 79 درصد از کل جرایم استان در شهر شیراز اتفاق می افتد، اعلام کرد: در سال جاری 150 باند سارقان حرفه ای در فارس متلاشی شد که در این بین بیش از 5 هزار نفر دستگیر شدند.

لازم به ذکر است از این تعداد 142 باند در شیراز بودند که درصد زیادی از این سارقان بومی نبودند.

سردار گودرزی همچنین از دستگیری تعداد دیگری از سارقان حرفه ای منازل، خودروهای شاسی بلند و دیگر خودروها، طلاجات و غیره خبر داد و گفت: سارقان دستگیر شده و به جرایم خود اعتراف کرده اند؛ مجرمان از سابقه داران حرفه ای و از اراذل اوباش در استان و شیراز هستند.

رئیس پلیس استان فارس با توصیه به مردم در مراقبت از منازل و اسباب و لوازم خود، اظهار داشت: لازم است مردم خودشان پیشگیری های لازم را انجام بدهند تا سارقان نتوانند به جرایم خود ادامه بدهند.

فرمانده انتظامی استان فارس با ابراز تاسف در خصوص تکرار جرم توسط زندانیان پس از آزادی، تصریح کرد: زندان دانشگاه جرم شناسی برای افرادی است که به زندان می روند.

وی افزود: ارگانهای مربوطه و بهزیستی باید برنامه ای برای زندانیانی که آزاد می شوند داشته باشند و تدابیری بیندیشند تا این مجرمان دوباره به سمت خلاف و جرم نروند.

گودرزی با بیان اینکه ما از نظر جمعیتی رتبه 17 کشور هستیم، اظهار داشت: متاسفانه از نظر آمار جان باختگان در رتبه اول قرار داریم.

رئیس پلیس استان فارس با تاکید بر فرهنگ سازی بجا و صحیح در خصوص ارائه آموزش لازم به مردم برای جلوگیری از سرقت اموال و همچنین همکاری با پلیس، بیان کرد: مردم اگر سریال تمامی اموال خود از جمله لوازم خانه و گوشی موبایل و غیره را یادداشت کنند پلیس می تواند در زمان سرقت این اموال در سریع ترین زمان سارقان و مجرمان را دستگیر کند.


وی در ادامه با اشاره به نزدیک شدن به ایام نوروز خاطرنشان کرد: مردم به مسافرت و دید و بازدیدهای نوروزی می پردازند و سارقان و مجرمان از این فرصت استفاده می کنند لذا باید خود مردم به گونه ای با اندیشیدن تدابیر لازم در جهت نگهداری صحیح از لوازم، وجوه نقدی و غیرنقدی خود را بیندیشند.

به گزارش شیرازه پلیس با بیان اینکه مجرمان به سرقت خود در نقاط مختلف در شرق، غرب و بافت قدیم شهر اعتراف کرده اند، گفت: مالباختگان می توانند با مراجعه به نیروی انتظامی از بررسی و پیدا کردن اموال سرقتی خود اطلاع پیدا کنند.

گودرزی با اشاره به یک قتل که در سال 73 اتفاق افتاده بود، گفت: قاتل هفته گذشته پس از 22 سال در شهر ری توسط پلیس آگاهی دستگیر شد.

وی تاکید کرد: نیروی انتظامی در هیچ شرایطی پرونده قتل را رها نمی کند تا زمانی که قاتل را پیدا کنند.

رئیس پلیس استان فارس از کشف 31 تن و 195 کیلوگرم انواع مواد مخدر از ابتدای امسال تاکنون در سطح استان خبر داد و اظهار داشت: 81 باند مواد مخدر منهدم و 14 هزار و 23 نفر متهم دستگیر شدند که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته 11 درصد افزایش داشته است.

گودرزی همچنین از کشف یک میلیون انواع مواد محترقه خبر داد و افزود: پلیس با نظارت دقیق بر روی این موضوع و مراکز غیرمجاز فروش مواد محترقه از انبار و توزیع این مواد به صورت غیرقانونی جلوگیری می کند و با عوامل مربوطه برخورد جدی خواهد داشت.

رئیس پلیس استان فارس گفت: 79 درصد کل جرم استان در شیراز روی می‌دهد و زمین‌خواری در استان فارس شدت بیشتری گرفته است.

وی در ادامه اظهار داشت: زمین‌خواری 4 هکتاری در استان فارس، بهمن‌ماه امسال کشف، متهم دستگیر و 40 هزار مترمربع رفع تصرف شد؛  علیرغم اینکه  از برخی دستگاه‌های استان که باید به پلیس اعلام‌جرم کنند، درخواست همکاری داشته ایم توجهی نکرده اند.
نظرات بینندگان