کد خبر: ۱۰۶۹۷۵
تاریخ انتشار: ۰۷:۰۶ - ۱۱ اسفند ۱۳۹۵

نرم افزار شهر من فیروزآباد؛ ساخته جوان فیروزآبادی

نرم افزار شهر من فیروز آّباد با نام میلو برای شناساندن این شهر به مردم توسط جوان خوش ذوق فیروزآبادی ساخته شد.

به گزارش شیرازه، به منظور حمایت از سازنده برنامه بومی شهر من فیروزآباد"میلو" ، مصاحبه ای را با جناب آقای محسن بهزادی ترتیب داده ایم که پیشنهاد می کنیم این مصاحبه را از دست ندهید.

ضمن عرض سلام و ادب و احترام خدمت شما دوست ارجمند و گران مایه. از اینکه وقت تان را در اختیار وب سایت فیروزنا قرار دادید سپاس گزاریم. لطفا بیوگرافی مختصری از خودتان به عمل آورید و همینطور کارتان را معرفی کنید

با سلام و عرض ادب. بنده محسن بهزادی هستم، متولد شهرستان فیروزآباد و در حال حاضر مدیر HSSE پتروشیمی فیروزآباد می باشم.


کمی در خصوص نرم افزاری که تهیه نموده اید توضیح دهید:

از گذشته های دور همیشه به تاریخ، فرهنگ، هنر و  خلاصه گذشته خودمان در شهر فیروزآباد می بالیده ایم. گذشته ای که کمتر ایرانی و غیر ایرانی از آن باخبر بوده و تاریخ آن در زیر خروارها خاک در حال نابودی می باشد.

این فکر همیشه با بنده بود تا اینکه تصمیم به تهیه نرم افزاری در قالب پلتفرم اندروید گرفته که بتوانم شهر فیروزآباد را از این طریق معرفی نمایم. نرم افزار شهر من فیروزآباد که بعدا بنا بر پیشنهاد برخی از کاربران به میلو تغییر نام داد با این ایده خلق شد. در این نرم افزار مردم نه تنها می توانند از تاریخچه شهر اطلاع پیدا کنند بلکه آثار باستانی، رسوم مناطق مختلف شهرستان، نوع پوشش، ادارات شهر، مناطق گردشگری شهرستان، اشخاص شهیر، بقاع متبرکه، هیئت های مذهبی، سازمانهای مردم نهاد و بسیاری مطالب دیگر در مورد شهر فیروزآباد را فرا گیرند.

همچنین در این نرم افزار بیش از 500 طرح توجیحی اقتصادی در خصوص شیلات، پزشکی، صنایع، پتروشیمی و کشاورزی وجود داشته که جوانان عزیز می توانند با استفاده از آنها اقدام به خوداشتغالی نمایند.

این نرم افزار این امکان را فراهم کرده است که صاحبان کسب و کار ها و کارخانه های شهرستان به صورت رایگان کسب و کار و فروشگاه خود را در نرم افزار ثبت نموده و از این طریق نسبت به رونق کسب و کار خود اقدام نمایند. البته این ثبت کاملا رایگان بوده و هیچ هزینه ای برای شخص نخواهد داشت.


آیا فعالیتتان فردی بوده یا تیمی؟ برای انجام این کار از چه کسانی کمک گرفتید؟

 این فعالیت کاملا فردی بوده، البته در حوزه برنامه نویسی و تهیه مطلب، افرادی بنده را همراهی نمودند که در خود نرم افزار نام آنها برای قدردانی ذکر شده است.

آیا فعالیت دیگری در این زمینه یا زمینه های دیگر انجام داده اید ؟

در حوزه برنامه نویسی بله مختصر فعالیتی از گذشته دارم و همچنان ادامه دارد.

ساخت نرم افزار شهر من فیروزآباد"میلو"چه مدت زمان برد؟

تهیه مطالب حدود شش ماه و آماده کردن خود نرم فزار هم حدود چهار ماه که مجموعا حدود ده ماه درگیری تهیه نرم افزار شهر من فیروزآباد"میلو" بوده ام.

 برنامه ی شما برای آینده چه می باشد ؟

برنامه زندگی بنده در حوزه IT متمرکز نیست و صرفاً با توجه به علاقه ای که نسبت به این رشته دارم کما بیش در حال فالیت می باشم. بیشتر تمرکز خودم را در حوزه کاری خود یعنی HSSE متمرکز نموده و البته نیم نگاهی نیز به آزمون ها حقوقی آینده دارم.

چه مشکلاتی پیش روی این فعالیت شما بوده؟

کوهی از مشکلات! شاید باورش سخت باشد ولی برای تهیه نرم افزاری که رایگان است و نه تنها درآمدی برای من نداشته بلکه برای تهیه آن هزینه های مادی و معنوی زیادی را نیز متحمل شده ام سختی های زیادی پیش روی بنده بود از عدم همکاری ارگان های دولتی در ارائه اطلاعات در خصوص شهرستان گرفته تا ایرادهای کافه بازار برای منتشر نمودن نرم افزار اما نهایتا با پشت سر گذاشتن همه آنها نرم افزار منتشر گردید.

 احساس می کنید به هدف خود رسیده اید؟

هدف من مطلع نمودن آهاد مردم از سابقه تاریخی، فرهنگی و علمی شهر خود بود که با توجه به عدم همکاری برخی ارگان های دخیل در توزیع نرم افزار و اطلاع رسانی ناقص(که البته خودم را هم در این زمینه مقصر می دانم) احساس می کنم چیزی که در ذهن خود هنگام تهیه نرم افزار داشته ام محقق نگردیده است.

راه های دریافت نرم افزار شهر من فیروزآباد"میلو" چیست؟

اول اینکه می توانید با ارسال عدد 1 به سامانه پیام کوتاه 10009207202302 لینک دانلود نرم افزار را از طریق پیامک دریافت نمایید.

دوم با استفاده از نرم افزار QR CODE می توانید بارکد زیر را اسکن نموده و لینک دانلود آن را دریافت کنید.


مراجعه به نرم افزار کافه باز و جستجوی عبارت"میلو" در این نرم افزار.

منبع: فیروزنا

نظرات بینندگان