کد خبر: ۱۰۷۰۰۲
تاریخ انتشار: ۱۱:۴۹ - ۱۱ اسفند ۱۳۹۵

پایان 36 سال چشم انتظاری مادر شهید جهرمی / بار دیگر عطر شهدا در جهرم پیچید

شهید عبدالرضا خوشرو پس از گذشت 36 سال دوری و فراق به آغوش مادر خود باز می گردد .

به گزارش شیرازه، واژه ها برای گفتن از حس مادری که 36 سال است چشمانش به در دوخته شده و به انتظار برگشت فرزندش هر صبح و شام با به صدا در آمدن زنگ در خانه دلش می ریزد و به امید دیدار دوباره عبدرالرضا در را می گشاید بسیار ناتوان اند.

عبدرالرضا وقتی برای آخرین بار از خانه می رفت تا در لبیک به امر امام خود برای دفاع از خاک میهن عزیزمان در برابر تهاجم دشمنان با پشت پا زدن به آرزوهای جوانی تمامی تعلقات دنیایی را رها کرده و داوطلبانه عازم جبهه های حق علیه باطل شود یک جوان 24 ساله بود .

بسیجی شهید عبدالرضا خوشرو درس ایثار غیرت و فداکاری را در مکتب سیدالشهدا (ع) و تحت تربیت پدر و مادری با ایمان فراگرفته بود و غیرت مردانگی اش اجازه نداد که در برابر دست اندازی و تجاوز دشمنان ساکت و بی خیال باشد.

به میدان نبرد عازم شد و در آبان ماه سال 61 در عملیات محرم شرکت کرده و به درجه رفیع شهادت نائل آمد اما پیکر پاک و مطهرش در منطقه عملیاتی ماند.

عملیات محرم از معدود عملیات‌های دفاع مقدس بود که آبان سال 61 در منطقه عمومی موسیان بر روی ارتفاعات جبال حمرین در جنوب شرقی دهلران و در غرب عین‌خوش آغاز شد .

حال این شهید گرانقدر پس از گذشت 36 سال دوری و فراق به آغوش مادر خود بازمی گردد.

آری بار دیگر ایام فاطمیه با بازگشت جمعی از پرستوهای مهاجر مفقودالاثر همراه شده است. گویی برای تشییع مادر غریب خود می آیند، شاید هم هدیه ای فاطمی برای پدران و مادران داغدار و رنج کشیده شهدا باشد و عجیب نیست وقتی می بینیم بازگشت پیکر مطهر بزرگ مردانی که با اقتدا به مادر پهلو شکسته، در دفاع از حریم اسلام و انقلاب و وطن مظلومانه به شهادت رسیده و سالها در غربت آرمیدند با دهه فاطمیه همراه باشد. از این دلیرمردان می توان درس های بسیار آموخت چراکه وقتی وصیت نامه های شهدا را می خوانیم و نجواهایشان را از همرزمانشان می پرسیم در میابیم که میان شهدا و حضرت زهرا(س)، پیوندی عمیق وجود داشته، آنقدر عمیق که هرگاه فرو می افتادند با غیرت نام مادر را بر زبان جاری کرده و بر می خاستند.

بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته پیکر مطهر شهید عبدالرضا خوشرو ، چهارشنبه شب ، شب شهادت بانوی دوعالم حضرت زهرا (س) به یادمان فاطمی یاس کبود که در دارالقرآن امام علی (ع) جهرم برپا شده است منتقل می شود و در جمع دلسوختگان اهل بیت علیهم السلام با پیکر این شهید بسیجی وداع می شود.

بر همین اساس صبح روز پنج شنبه ساعت 9 پیکر این شهید عزیز از چهارراه دفاع مقدس به سمت مسجد صاحب الزمان (عج) و مصلی نماز جمعه بر دوش مردم شهیدپرور جهرم تشییع و پس از اقامه ی نماز بر پیکر مطهر شهید توسط آیت الله دژکام نماینده ولی فقیه و امام جمعه جهرم ، در گلزار شهدای فردوس تدفین و به خاک سپرده می شود.

مراسم یادبود شهید خوشرو در شام شهادت بی بی دو عالم  همراه با برپایی نماز مغرب و عشا و سخنرانی آیت الله دژکام در مسجد الزهرا(س) برگزار می شود.

منبع: پسین جهرم

نظرات بینندگان