کد خبر: ۱۰۷۰۲۳
تاریخ انتشار: ۰۷:۰۹ - ۱۲ اسفند ۱۳۹۵

ولخرج ترين ليگ فوتبال دنيا کجاست؟

سوپر ليگ چين اعلام کرده که در طول 12 ماه گذشته 292.94 ميليون پوند صرف خريد بازيکن کرده و ستارگاني چون راميرز، جکسون مارتينز و الکس تکسيرا را به خدمت گرفته است.
به گزارش شیرازه، سوپر ليگ چين ولخرج ترين در بين ليگ هاي دنيا در سال 2017 شناخته شده است. اين ليگ 333.54 ميليون پوند در پنجره نقل و انتقالات زمستاني هزينه کرده است.
 
بعد از آن ها اما ليگ برتر جزيره است که تا پايان روز 31 ژانويه 220.19 ميليون پوند هزينه کرده است. تفاوت اما اين است که بازا نق و انتقالات زمستاني چين طولاني تر بود و در روز سه شنبه، 28 فوريه باز بود.

سوپر ليگ چين اعلام کرده که در طول 12 ماه گذشته 292.94 ميليون پوند صرف خريد بازيکن کرده و ستارگاني چون راميرز، جکسون مارتينز و الکس تکسيرا را به خدمت گرفته است. اين 3 بازيکناني بودند که باعث شدند رکورد نقل وانتقالات چين در طول يک ماه 3 بار شکسته شود.
 
هرچند انتظار مي رود با توجه به قانون جديد محدوديت تعداد بازيکن خارجي در اين ليگ در پنجره نقل و انتقالاتي بعدي شاهد هزينه کمتري از سوي اين کشور آسيايي باشيم.

تابستان گذشته شانگهاي اس آي پي جي با 47.43 ميليون پوندي که براي خريد هالک به زنيت پرداخت سر و صداي زيادي کرد. اما آن ها دست بردار نبودند و تيم ويلاش بوآش به تازگي هم اسکار ر در ازاي 51 ميليون پوند از چلسي به خدمت گرفته است.

به اضافه در حالي که شانگهاي شنهوا بيش از 8.93 ميليون پوند براي کارلوس توس به بوکاجونيورز پرداخت، طبق گزارشات خود اين بازيکن هم از نظر دستمزد دريافتي بيشترين مقدار در دنيا را مي گيرد. دستمزد هفتگي ستاره آرژانتيني 615 هزار پوند در هفته است.

چندين ترانسفر مثال زدني ديگر هم وجود دارد، مثل 17 ميليون پوندي که براي اکسل ويتسل پرداخته شد و باعث شد او پيشنهاد يوونتوس که مدت ها به دنبال جذبش بود را رد کند تا به تيانجين کوانجين، تيم فابيو کاناوارو برود. اين تيم پيش از اين هم 15.3 ميليون پوند براي جذب الکساندر پاتو پرداخته بود.

ولخرجي ديگر چيني ها زماني بود که چانگون ياتاي براي اوديون ايگلو به واتفورد رقم 19.81 ميليون پوند پرداخت. بازيکني که در نيمه اول رقابت هاي فصل جاري ليگ برتر تنها يک گل زده بود.
 
از ديگر خريدهاي چيني ها مي توان به جذب هرنانس توسط هبي چاينا فورچون اشاره کرد که براي اين انتقال 6.8 ميليون پوند ب يووه پرداخت شد، همچنين کريستين باسوگوگ که در ازاي 3.74 ميليون پوند از آلبورگ به هنان جيانيه رفت.

منبع: آی اسپورت
نظرات بینندگان