کد خبر: ۱۰۷۰۳۱
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۱ - ۱۳ اسفند ۱۳۹۵
«با شهرستان ها»؛

رانش زمین در جاده استهبان - نی ریز / پرواز قیمت مرغ در سپیدان/بازی با اسلحه جان پسر 11 ساله را در پاسارگاد گرفت

15 سال است که مسوولان به بهانه ی اجرای پروژه ملی سد پارسیان، از خدمات رسانی به روستای گورک دست کشیده اند و مردم در انتظار اجرا شدن این پروژه هستند.
به گزارش شیرازه، استان فارس به واسطه تراکم جمعیت بالا نسبت به سایر استان های کشور، اقلیم های مختلف، سلایق سیاسی و فرهنگی متفاوت، وجود جاذبه های تاریخی و گردشگی یکی از پر خبرترین استان های کشور به شمار می رود. بر همین اساس شیرازه در نظر دارد گلچینی از مطالب شهرستان های استان را در قالب بسته خبری بصورت هفتگی باعنوان«با شهرستان ها»  منتشر نماید.

در هفته ای که گذشت علاوه بر اینکه استان فارس میزبان 10 پرستوی عاشق بود و عطر و بوی شهدا در این استان پیچید اما در گذر روزهای هفته اتفاقات زیادی رخ داد که اگر مسوولان به آن توجهی نکنند؛ در ایام نوروز مردم با مشکلات زیادی روبری می شوند.

رانش زمین در جاده استهبان - نی ریز /قیمت مرغ صدای شهروندان سپیدانی رادرآورده است/دستگیری 14 دختر و پسر در پارتی شبانه در سپیدان


بازگشت 10 پرستوی مهاجر به فارس

همزمان با ایام شهادت حضرت زهرا«سلام الله علیها» پیکر مطهر 10 شهید هشت سال دفاع مقدس  بردوش مردم استان فارس تشییع شد.
از این تعداد ۶ شهید گمنام و ۴ شهید دارای هویت هستند.

قیمت مرغ صدای شهروندان سپیدانی رادرآورد

 در شهرستان سپیدان باتوجه به زیرساختهایی در خصوص پرورش مرغ و نزدیک بودن به مرکز استان این روزها شاهد افزایش بیش از حد قیمت مرغ ونایاب شدن مرغ در بازار است.

جدا از مسئله افزایش بی‌رویه قیمت ها؛ متاسفانه کمبود مرغ در بازار از مسائلی است که در مدت‌های اخیر مشاهده شده و حساسیت‌هایی در جامعه و میان مردم به دنبال داشته است، به طوری که در برخی از روزهای خاص، مرغ در بازار وجود نداشته است.

در این زمان که کم کم به عید نزدیک می شویم و مرغ به عنوان یکی از موارد اضطراری سفره های مردم است؛ این افزایش بی رویه مردم را برای شب عید ودید و بازدیدهایشان دچار مشکل می کند.

جاده مسدود نی ریز حادثه آفرید!/ رانش زمین در جاده استهبان - نی ریز

بنا به گفته منابع آگاه، زن و مردی سالمند که با خودرو پژو خود در حال عبور از مسیر مسدود واریانتی استهبان- نی ریز بودند، با توجه به مسدود بودن مسیر و حضور مأموران راهداری و پلیس راه  و حتی هشدارهای آنان اقدام به عبور می کنند و به دلیل رانش زمین اتومبیل آنها سقوط می کند.

با حضور تکنسینهای اورژانس نی ریز نیز مشخص گردید که مرد 65 ساله دچار ضربه به کمر شده و زن 65ساله خوشبختانه دچار صدمه نشده است.

دستگیری 14 دختر و پسر در پارتی شبانه در سپیدان

معاون دبیر ستاد امربه معروف ونهی از منکر شهرستان سپیدان از دستگیری تعداد14 دختر و پسر جوان در پارتی شبانه مختلط در شب شهادت حضرت زهرا(س) خبر داد.

بر اساس این گزارش مأموران با وارد شدن به محل که ویلایی در یکی از باغات روستای هماشهر از توابع شهرستان سپیدان ، 6پسر و 8 دختر را که بیشتر آن ها حال طبیعی نداشتند واز مشروبات الکی استفاده کرده بودند دستگیر کردند.

مفقود شدن جسد جوانی در گوراب نی ریز

با وجود سهل انگاری و توجه نکردن به هشدارهای داده شده در خصوص بارش های اخیر  متاسفانه نزدیک شدن به گوراب ها جان جوان 24 ساله نی ریز را گرفت.

این جوان که  حدودا 24 ساله بود با موتور سیکلت به طرف گورآبها حرکت و اقدام به شنا در این گورآب می کند؛ با رسیدن به وسط  گورآب،  اقدام به دست و پا زدن  می کند و سرانجام به زیر آب می رود و ناپدید می شود، دو نفر که در طرف دیگر گورآب بودند او را می بینند و به  اورژانس  و  کلانتری 12 سرباز خبر می دهند.

جسد این جوان پس از یک روز جستجو بلاخره توسط نیروهای آتشنسان و اورژانس پیدا شد.

بازی با اسلحه جان پسر 11 ساله را در پاسارگاد گرفت

محمد مهدی عباسی کودک یازده ساله اهل روستای همت آباد شهرستان پاسارگاد  در خانه دوستش، مشغول بازی های بچگانه خود می شوند و بعد از دقایقی و با توجه به اینکه در خانه کسی حضور نداشته به پشت بام خانه رفته و اسلحه ساچمه ای که آنجا بوده را برداشته و مشغول بازی با این اسلحه شدند.

پس ازاعزام اورژانس به محل و سپس انتقال به بیمارستان امام جعفر صادق(ع) شهرستان، متأسفانه آین کودک بعد از  یک ساعت و براثر خونریزی زیاد ،جان خود را از دست داد.

اعتصاب کارگران پالایشگاه بنزین مُهر

جمعی از کارگران پالایشگاه بنزین شهر مُهر به دلیل عدم دریافت حقوق در پنج ماه گذشته خود اعتصاب کردند.

بعد از رایزنی‌ها و قول دادن به کارگران نسبت به پرداخت حقوق آن‌ها در هفته آینده، کارگران به اعتصاب خود پایان دادند و به محل کار خود بازگشتند.

پروژه متروکه سد پارسیان جایی برای پارتی های آخر هفته +تصویر

15سال است که مسوولان به بهانه ی اجرای پروژه ملی سد پارسیان، از خدمات رسانی به روستای گورک دست کشیده اند و مردم در انتظار اجرا شدن این پروژه هستند.

به گفته اهالی گورک، تنها خدمات دولت، برق رسانی بوده است و مدرسه ی روستا، خانه شخصی است و از دادن مخزن نفت شانه خالی کردند.

اما هم اکنون این پروژه تعطیل شده و تنها فاز اول آن شامل تونل انحراف و جاده دست رسی، به اتمام رسیده است و گفته می شود به دلیل کاهش دبی آب رودخانه این سد دیگر توجیه اقتصادی ندارد.

حال این مکان متروکه شده محل کیف و کوک آخر هفته ی آنها ، به گونه ای که پنجشنبه و جمعه مهمان می اورند با زن و دختر و بچه می خورند و میخوابند و ماهی گیری می کنند و خوش می گذرانند اما نمی ببنند که چگونه مردم روستا رنج دوران کشیده اند.

خطر از بیخ گوش مسافران قطار شیراز-مشهد گذشت

در مسیر خط راه آهن شیراز – مشهد در محورسعادت شهر و در نزدیکی دارالرحمه این شهر کوه ریزش کرد و براثر این ریزش برای چندین ساعت این محور بسته شد.

در مدت دو الی 3 ساعت با کمک نیروهای راه آهن و تجهیزات لازم مسیر ریل باز گشایی شد و خوشبختانه دراین حادثه به خطوط ما آسیبی نرسید و مسیر را برای حرکت قطار بازگشایی گردید.

نظرات بینندگان