کد خبر: ۱۰۷۰۷۲
تاریخ انتشار: ۰۷:۳۷ - ۱۴ اسفند ۱۳۹۵
شیطنت های BBC به پاسارگاد رسید؛

تشییع شهدا در پاسارگاد؛ سوژه جدید رسانه های بیگانه

به دنبال پیگیری‌های مقامات سازمان میراث فرهنگی، تدفین شهدای گمنام در حریم درجه دو مجموعه جهانی پاسارگاد لغو شد و این دو شهید گرانقدر در کنار آرامگاه سایر شهدای گمنام در تپه موسوم به «نورالشهدا» در نزدیکی شهر سعادت‌شهر مرکز شهرستان پاسارگاد به خاک سپرده شدند.
به گزارش شیرازه، روز دوازدهم اسفند ماه و در روز تشییع شهدای گمنام در بخش پاسارگاد، خبری درباره اظهار نظر رئیس میراث فرهنگی کشور در مورد دفن شهدای گمنام در بخش پاسارگاد؛ در خروجی خبرگزاری های داخلی و بعداز آن رسانه های خارجی و معاند قرار گرفت.
متن خبر این بود؛ «زهرا احمدی‌پور معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری درباره دفن شهدای گمنام در محوطه پاسارگارد در فضای مجازی نوشت: به شکل ویژه این موضوع در حال پیگیری است و مکاتبات گسترده‌ای در این باره انجام شده است، شهدا در قلب ملت ایران جای دارند و محل دفن آن‌ها محل رجوع خیل گسترده مردم خواهد بود.

وی گفت: انتخاب حریم پاسارگاد برای دفن شهدا در درجه اول بی‌احترامی به خود شهداست، مگر قرار است شهدا به واسطه رجوع مردم به پاسارگاد محل زیارت مردم شوند؟ اقدامات لازم برای پیشگیری از وقوع این اشتباه و بی‌حرمتی به شهدا انجام شده و در حال پیگیری است و تلاش بر این است که شهدا در محلی متناسب دفن شوند نه در محوطه و حریم بناهای تاریخی»

سخنان این مسول کشوری باعث شد تا  رسانه های معاند هم مثل همیشه دست به کار شوند و در مورد این موضوع یک کلاغ، چهل کلاغ کنند و تحلیل هایی یک طرفه ای را ارائه بدهند.
اما در این بین رسانه معاند BBC بیشتر از همه و مثل همیشه به این موضوع پرداخت و ضمن تحلیل این موضوع از سپاه و بسیج به عنوان متولیان اصلی دفن شهدای گمنام در پاسارگاد یاد کرد و نگرانی برخی از فعالان میراث فرهنگی کشور را به جا دانست و نقش دایه مهربان تر از مادر را اجرا کرد، هر چند در کشور هم رسانه هایی بودند که خواسته یا ناخواسته  و اگر بیشتر از bbc این موضوع را سیاسی جلوه ندادند، کمتر ازآن هم به این موضوع نپرداختند.

ساعاتی بعداز مصاحبه جنجالی معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی کشور؛ این بار خبری با این تیر و متن در خروجی خبرگزاری ها قرار گرفت؛ لغو تدفین ۲ شهید گمنام در حریم پاسارگاد.

به دنبال پیگیری‌های مقامات سازمان میراث فرهنگی، تدفین شهدای گمنام در حریم درجه دو مجموعه جهانی پاسارگاد لغو شد و این دو شهید گرانقدر در کنار آرامگاه سایر شهدای گمنام در تپه موسوم به «نورالشهدا» در نزدیکی شهر سعادت‌شهر مرکز شهرستان پاسارگاد به خاک سپرده شدند.

اما واقعیت این تدفین شهدای گمنام ابتدا حضور حماسی مردم ولایتمدار بخش و شهرستان پاسارگاد بود که بار دیگر نشان دادند ملت و مردم ایران هیچگاه میدان را خالی نمی کنند و تا روحیه شهادت طلبی در بین مردمان انقلابی این کشور وجود دارد، صدمه ای به این انقلاب و آرمان هایش وارد نخواهد شد.

اما موضوع بعد محل تدفین شهدای گمنام در بخش پاسارگاد بود که در دو کیلومتری مجموعه تاریخی پاسارگاد(آرامگاه کوروش)  قرار گرفته است که عده ای تصورشان این بود که در داخل مجموعه تاریخی؛ این شهدا دفن شده اند، تصوری که می شد با قرار دادن اطلاعات کامل به رسانه ها از طرف خانم احمدی پور از آن جلوگیری کرد.

منبع: طنین پاسارگاد

نظرات بینندگان