کد خبر: ۱۰۷۱۱۸
تاریخ انتشار: ۲۳:۵۳ - ۱۴ اسفند ۱۳۹۵
با حضور بانوان و اقشار مختلف مردم

همایش چشم انداز الگوی زن مسلمان ایرانی در شیراز برگزار می شود

الگوی سوم (زن نه غربی، نه شرقی، زن مسلمان ایرانی) با هدف شناساندن تبیین زن مسلمان ایرانی روز یکشنبه مورخ ۱۵ اسفندماه از ساعت ۹ الی ۱۱ با حضور بانوان و اقشار مختلف مردم در سالن اجتماعات اداره اوقاف و امورخیریه استان فارس واقع در پل حر برگزار می شود.
به گزارش شیرازه، فاطمه شعبانی مسوول ناحیه بسیج خواهران بقیه الله (عج) شیراز در گفتگو تلفنی با خبرنگار موج ما گفت: همایش الگوی سوم (زن نه غربی، نه شرقی، زن مسلمان ایرانی) برگزار می شود.

وی هدف از اجرای این همایش تبیین و تشریح بیانات مقام معظم رهبری در خصوص جایگاه زن مسلمان، بزرگداشت روز بسیج جامعه زن، مقابله با جنگ نرم و نمایش اقتدار و توانمندسازی جایگاه زن را عنوان کرد و گفت: این همایش روز یکشنبه ۱۵ اسفندماه از ساعت ۹ الی ۱۱ با حضور بانوان و اقشار مختلف مردم در سالن اجتماعات اداره اوقاف و امورخیریه استان فارس واقع در پل حر برگزار می شود.

مسوول ناحیه بسیج خواهران بقیه الله (عج) شیراز با اشاره به اینکه الگوی سوم را در برابر الگوی اول و دوم که زنان اروپایی و شرقی هستند را قرار داد و خاطر نشان کرد: صرفا مخاطبین این همایش زنان جامعه نیستند بلکه در این همایش مردان نیز مورد اشاره قرار گرفته اند تا بدانند زنان نیز نقش آفرینان مملکت می باشند.

شعبانی با ذکر انواع پوشش و حجاب در ادیان مختلف و قبل از اسلام به حجاب زن مسلمان ایرانی به عنوان الگوی سومی که مقام معظم رهبی معرفی نمودند اشاره کرد و افزود: اسلام زنی را قبول دارد که مادر خوب، همسر دلسوز و یک فعال اجتماعی موثر باشد و علاوه بر نگه داشتن کانون گرم خانوده بتواند در عرصه سیاسی و اجتماعی سنگرساز دین و جامعه خود شود.
وی زن الگوی سوم را طبق فرمایشات مقام معظم رهبری (مدظله العالی)  چنین عنوان کرد که الگوی سوم، نماد زنی است که عفت، صلابت، حضور اجتماعی- سیاسی- اقتصادی، مادری و همسری را باهم داشته باشد و ابزار جنسی برای مردان نباشد.

این مسوول بیان کرد: از مسٔولین انتظار می رود برنامه ریزی مستمر وویژه ای را در خصوص دختران ایرانی که مادران آینده می باشند را در دستور کار خود قرار داده تا دشمن را در رسیدن به اهداف پلید خود در حوزه زنان ناکام گذاریم.

به گزارش موج ما، سخنرانی حجت الاسلام موسوی خراسانی، تجلیل از نخبگان و کارآفرینان زن، پخش کلیپ و توزیع ویژه نامه زن، به همراه مسابقه از برنامه های این همایش می باشد.

همایش چشم انداز الگوی زن مسلمان ایرانی در شیراز برگزار می شود

منبع: موج ما
نظرات بینندگان