کد خبر: ۱۰۷۱۱۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۰:۱۷ - ۱۵ اسفند ۱۳۹۵
مدیرکل نوسازی مدارس فارس در گفتگو با شیرازه:

سیل 190میلیارد ریال به مدارس فارس خسارت زد / تنها 35درصد از بودجه مصوب نوسازی مدارس تخصیص یافته است

مدیرکل نوسازی مدارس فارس درحالی به خسارت 190میلیارد ریالی سیل به مدارس فارس اشاره کرد که تا کنون تنها 35درصد از بودجه مصوب نوسازی مدارس تخصیص یافته است.
سیل 190میلیارد ریال به مدارس فارس خسارت زد / تنها 35درصد از بودجه مصوب نوسازی مدارس تخصیص یافته است

به گزارش شیرازه، احمد دستنیان مدیرکل نوسازی مدارس فارس در گفتگو با خبرنگار ما گفت: سیل به 815 مدرسه در 26 شهرستان فارس خسارتی حدود 190 میلیارد ریال وارد کرد و موجب تخریب بیش از 30 هزار کلاس درس شده است.

وی ضمن اعلام اینکه بیشترین خسارت به مدارس شهرستان‌های داراب، مُهر و جهرم وارد شده است، گفت: در داراب میزان خسارات وارد شده به مدارس 18 میلیارد ریال برآورد شده است.

مدیرکل نوسازی مدارس فارس تصریح کرد: با همکاری اداره کل آموزش و پرورش فارس، گزارشات مصور و مستند از خسارات وارد شده به مدارس استان را به ستاد هماهنگی مدیریت بحران استانداری فارس، سازمان بازرسی کل کشور مستقر در فارس، وزارت آموزش و پرورش و سازمان نوسازی و تجهیز مدارس کشور ارسال کرده‌ایم.

دست‌نیان درخصوص وضعیت فعلی مدارس آسیب‌دیده، گفت: در حال حاضر ادارات آموزش و پرورش بخشی از تعمیرات را شروع کرده‌اند و کلاس‌های مدارسی که آسیب جدی دیده‌اند در نوبت مخالف سایر مدارس دایر می‌شود.

وی ضمن اظهار امیدواری از اینکه هرچه زودتر دولت مبلغی را برای جبران خسارات تخصیص دهد، گفت: تا کنون میزان اعتباری که برای جبران خسارات ناشی از سیل به مدارس اختصاص داده می‌شود، دقیقا مشخص نیست.

این مقام مسئول با اشاره به عدم استحکام مدارس قدیمی که در بافت فرسوده شیراز قرار دارد، یادآور شد: حدود هفت هزار کلاس درس در استان فارس در برابر زلزله غیرمقاوم و غیراستاندارد است که از این تعداد حدود سه هزار کلاس در شیراز و حومه قرار دارد.

خیرین مدرسه‌ساز پیشتازتر از دولت در تحقق وعده‌ها

مدیرکل نوسازی مدارس فارس در پاسخ به سوالی درخصوص میزان مشارکت دولت و خیرین در امر مدرسه‌سازی تصریح کرد: با توجه به مشکلات دولت، نسبت به سنوات قبل اعتبارات دولتی کمتر بوده است و برای احداث، بازسازی و مقاوم سازی مدارس و همچنین استانداردسازی سیستم گرمایشی و سرمایشی از محل اعتبارات دولتی 700 میلیارد ریال مصوب شده بود که تاکنون حدود 35 درصد یعنی 250 میلیارد ریال تخصیص یافته است.

دست‌نیان در پاسخ به سوالی درخصوص میزان اعتباراتی که از محل مالیات تامین شده است، گفت: از محل مالیات بر ارزش افزوده در سال 95 تا کنون 11 میلیارد و 500 میلیون ریال به امر مدرسه سازی اختصاص داده شده است.

وی با تصریح اینکه در فارس سالانه به طور میانگین 35 درصد از هزینه‌های ساخت و ساز مدارس توسط خیرین مدرسه‌ساز تامین می‌شود، خاطرنشان کرد: هر سال در استان‌ها جشنواره خیرین مدرسه‌ساز برگزار می‌شود که در همین راستا ششم اردیبهشت‌ماه 96 شاهد برگزاری نوزدهمین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز فارس خواهیم بود.

مدیرکل نوسازی مدارس فارس گفت: سال گذشته در هجدهمین جشنواره، خیرین مدرسه‌ساز 58 میلیارد ریال تعهد مکتوب دادند که تا کنون بیش از 60 درصد این مقدار یعنی حدود 35میلیارد ریال محقق شده است.

دست نیان خرداد 94 نیز در حاشیه هفدهمین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز استان فارس به خبرگزاری دولت گفته بود، هفت هزار مدرسه در فارس از استانداردهای لازم برای مقاومت در برابر زلزله برخوردار نیستند که از این تعداد بیش از دو هزار مدرسه در شهر شیراز در مقابل زمین لرزه آسیب پذیر است.

مدیرکل نوسازی مدارس فارسهمچنین در مرداد ماه سال گذشته در گفتگو با خبرنگار ایرنا تکمیل 116باب فضای آموزشی مشارکتی با هزینه خیرین در استان را در گرو تامین اعتبار سهم دولت دانسته بود.

دست‌نیان در آذرماه سال جاری هم در جلسه شورای اداری شهرستان نی‌ریز نیز علت عدم تعریف پروژه عمرانی جدید در شهرستان را تخصیص نیافتن اعتبارات دولتی عنوان کرده بود.

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
محمد
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۵
0
امار سی هزار کلاس درس تخریب شده صحیح نیست.کل دانش آموزان فارس کمتر از 800هزار نفر است و کل کلاس های درس حدود چهل هرار کلاس است کمتر از یک سوم فارس در گیر سیل بوده چطور سی هزار کلاس خراب شده؟