کد خبر: ۱۰۷۱۲۰
تاریخ انتشار: ۰۷:۴۰ - ۱۵ اسفند ۱۳۹۵

تولد نوزادی در گراش با قلب سمت راست

طی انجام معاینات نوزادی 5 روزه در گراش مشخص می شود که قلب و معده نوزاد در سمت راست و کبد در سمت چپ قرار دارد و این نوزاد مشکل خاصی ندارد.
تولد نوزادی در گراش با قلب سمت راست

به گزارش شیرازه، طی انجام معاینات نوزادی 5 روزه،در گراش مشخص می شود که قلب و معده نوزاد در سمت راست و کبد در سمت چپ قرار دارد و این نوزاد مشکل خاصی ندارد.

دکتر فاطمه پورشمسی مسوول مرکزخدمات جامع سلامت گراش و پزشک خانواده ی این نوزاد گفت: نوزاد 5 روزه ای، جهت معاینات 5-3 روزگی به مطب مراجعه نمود که طی انجام معاینات کامل بدن، به قرار گیری نوک قلب در سمت راست شک قریب به یقین داشتم و سپس برای اطمینان صد در صد و اطلاع به خانواده، از قفسه سینه و شکم نوزاد عکس تهیه شد که با مشاهده عکس، تشخیص تایید گردید.

وی در ادامه افزود: تولد چنین نوزادانی بسیار نادر است  و نوزاد، مبتلا به آنومالی مادر زادی نادری به نام  Situs inversus بوده که در آن کلیه احشای بدن سمت مقابل قرار گرفته یعنی قلب و معده در سمت راست و کبد در سمت چپ قرار دارد که در 3 تا 55 درصد از بیماران مشکل قلبی مادرزادی همزمان نیز وجود دارد ولی طی معاینات به عمل آمده نوزاد مشکل خاصی نداشته که جهت اقدامات تکمیلی از قبیل اکوکاردیوگرافی  ارجاع داده شد.

پور شمسی تصریح کرد: این موضوع نشان دهنده اهمیت مراقبت های بهداشتی و معاینات توسط پزشکان خانواده است، زیرا بسیاری از بیما ری ها در مراحل نوزادی قابل تشخیص و درمان  هستند و چه بسا درمان در این مرحله اثر بخش تر باشد.

منبع: گراش نما

نظرات بینندگان