کد خبر: ۱۰۷۱۳۰
تاریخ انتشار: ۰۸:۵۴ - ۱۵ اسفند ۱۳۹۵
هشدار به آقایان؛

بیماری که سلامت مردان ایرانی را نشانه گرفته است

یک متخصص قلب و عروق گفت: عادات بد غذایی و استعمال دخانیات موجب بروز بیماری در بسیاری از مردان شده و سلامت آن‌ها را تهدید می‌کند.
به گزارش شیرازه، حسین خدامرادی متخصص قلب و عروق درخصوص بیماری‌های شایع در میان مردان، اظهار داشت: مردان بیش از زنان به عوارضی همچون بیماری‌های قلب و عروقی، آرتروز، سکته و سرطان ریه مبتلا می‌شوند.

وی با بیان اینکه مصرف دخانیات از مهمترین عوامل بروز بیماری قلبی در مردان است، تصریح کرد: مصرف مواد غذایی مانند میوه و سبزیجات، غلات و گوشت سفید از بروز بیماری‌های قلبی در افراد می‌کاهد.
 
خدامرادی با اشاره به اینکه آمار ابتلای مردان به عارضه قلبی در کشور بیش از سایر کشورهاست، گفت: افزایش آگاهی درخصوص تشخیص زود هنگام بیماری، پیشگیری اولیه، توجه به بهداشت و مصرف مواد غذایی سالم باعث بهبود ایمنی بدن مردان می‌شود.
 
این متخصص قلب و عروق بیان کرد: ارتقای سلامت روحی و روانی، جلوگیری از بروز عارضه بر قلب، پیشگیری از آسیب‌های شغلی و شیوه زندگی عمر مردان را افزایش می‌دهد.
 
وی با اشاره به اینکه عدم تحرک، مصرف مواد غذایی چرب و شور سلامت مردان را به خطر می‌اندازد، افزود: ضعف و خستگی زیاد، تنگی نفس، درد قفسه سینه و تپش قلب از نشانه‌های بروز بیماری قلبی و عروقی در مردان است.

خدامرادی بیان کرد:  با مصرف گیاهان دارویی و میوه‌هایی مثل گریپ فروت، سیر، خیار، انبه، چای سبز و زنجبیل بیماری قلبی خود را کاهش دهید.
 
این متخصص قلب و عروق یادآور شد: برای جلوگیری از آسیب‌هایی همچون سکته قلبی و خونریزی مواد غذایی و گیاهان دارویی را با اطلاع و مشورت پزشک مصرف کنید.
 
منبع: باشگاه خبرنگاران
نظرات بینندگان