کد خبر: ۱۰۷۱۴۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۱ - ۱۵ اسفند ۱۳۹۵
زاکانی در نی ریز مطرح کرد؛

برخی مسئولان نگاه وابستگی به غرب دارند

عضو سابق هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: امروزه معلمانی هستند که سختی زندگی می کنند ولی می بینید که در این دولت صندوق ذخیره فرهنگان مبلغ کلانی را در اختیار 29 نفر قرار می دهد.

به گزارش شیرازه، همایش فاطمی و بصیرت انقلابی با حضور علیرضا زاکانی عضو سابق هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی و فعال سیاسی در مهدیه هیئت رزمندگان شهر نی ریز برگزار شد.

علی رضا زاکانی فعال سیاسی که از رزمندگان 8 سال دفاع مقدس و تجریه حضور در 15 عملیات جنگ را در کارنامه خود دارد، در این مراسم با اشاره با تاریخ گذشته بیان کرد: آمریکایی ها در گذشته بر امتیازات مادی و معنوی ما احاطه داشته و با این وجود همه استقلال و اختیارات را از ما گرفته بودند و حتی حق انتخاب در کوچکترین مسال داخلی و خارجی را هم نداشتیم.

وی ادامه داد: استقلال و آزادی را از ما گرفته بودند تا جایی که به گفته اسدالله علم در خاطراتش از تعداد حدود 10 هزار زندانی سیاسی و بازدید نمایندگان سازمان حقوق بشر و تهیه گزارش و ثبت و مشاهدات 900 زندانی که شکنجه های آنها تایید شده بود با نگرانی به شاه می گوید که چه کنیم که شاه در جواب بیان میکند ما با هم هماهنگیم نگران نباش.

زاکانی از شرایط قبل از انقلاب گفت: دولت های استعمار و استکبار تمامی ظرفیت های مادی و معنوی را از ما به اسارت برده بودند.

فرمانده سابق سازمان بسیج دانشجویی با اشاره به نهادینه کردن دو ویژگی از طرف امام خمینی (ره) در جامعه بیان داشت: امام (ره) دو ویژگی گوهر دین و قیمت اراده مردم را در جامعه و بین جهانیان مشخص کرد.

وی افزود: امام نشان داد که می توان به شوروی و آمریکا پشت کرد و مستقل بود.

نماینده سابق دوره های هفتم، هشتم و نهم مجلس شورای اسلامی نسبت به دشمنی های دولت های غربی با ایران اسلامی اینگونه مطرح کرد: اینکه غرب در دشمنی با ما یکه تازی می کند و می خواهد ملت ما را سرکوب کند برای همین دو ویژگی می باشید که امام (ره) در بین ملت ما نهادینه کرده اند، می باشد.

وی خاطرنشان کرد: ما در صحنه بین المللی مستقل ترین کشوریم.

علیرضا زاکانی با اشاره به حادثه 11 سپتامبر تصریح کرد: جرج بوش در آن زمان تهدید کرد یا با ما یا بر علیه ما، که همه کشورها حتی روسیه و چین نیز از آنها در جنگ افغانستان حمایت کردند؛ ولی امام خامنه ای رهبر انقلاب اسلامی ایستادند و گفتند نه، هردو شما باطلید.

عضو سابق هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در مورد نقش رژیم صهیونیستی در منطقه تصریح کرد: تمامی دولت های مستکبر در راس آنها رژیم کودک کش اشغالگر قدس سعی داشتند در دل منطقه و جهان اسلام با آتش افروزی و جنگ هایی ، دولت های سوریه و عراق و بعد از آن نسخه ایران را بپیچند.

وی ادامه داد: حتی در برهه ای از زمان روسیه و چین نیز کم آورده بودند و باور داشتند کار دولت سوریه و بشار اسد تمام است، ولی رهبر انقلاب گقتند روسیه هم میخواهد برود ، برود ما از بشار اسد حمایت میکنیم.

زاکانی گفت: حال ببینید چه کسانی دارند می روند، چه کسانی دارند از سوریه خارج می شوند، این است تفکر انقلابی.

وی در خصوص وضعیت کنونی کشور در منطقه و رفتار مسوولان بیان داشت: در کشور دو نگاه بین مسوولان وجود دارد، یکی نگاه استقلال سیاسی و سرامدی در دنیا و جهان و دیگری خستگی و ناکارآمدی و وابستگی به دولت های غرب.

 زاکانی ادامه داد: در کشور ما هم اکنون استقلال اقتصادی وجود ندارد، چون اراده آن وجود ندارد، چون به اقتصاد مقاومتی توجه نشده است، چون حال و حوصله کار وجود ندارد.

وی با اشاره به به توصیه های رهبر معظم انقلاب مطرح کرد: رهبر انقلاب بیان می کند که در جهت استقلال اقتصادی گامی بردارید که هیچ چیزی جلو دار و بر روی آن تاثیر نگذارد، ولی باز هم مسوولان می گویند ما به سرمایه خارجی نیازمندیم.

نماینده سابق دوره های هفتم، هشتم و نهم مجلس شورای اسلامی در مورد رابطه با آمریکا گفت: آمریکا اگر تکبر داشت می شد با او وارد مذاکره شد ولی نه، این آمریکا مستکبر است و متاسفانه مسوولان دارند میدان را برای آمریکا باز می کنند.

زاکانی گفت: کشور ما مستقل ترین کشور دنیاست، ولی می بینید که دولت های مستکبر با قدرت رسانه ای که در اختیار دارند سعی در برعکس جلوه دادن این موضوع و بیان آزادی در کشور های خود دارند ولی این واقعیت نیست.

وی معتقد است: ما در ایران اسلامی هنوز به آن آزادی که در شعار "استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی" وجود دارد نرسیده ایم.

عضو سابق هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در خصوص آزادی در جامعه امروزی و جمهوری اسلامی بیان داشت: ما باید به حدی از آزادی برسیم که حقایق روشن شود، دست های خیانت کار رو شود، مردم حقایق را بدانند نه اینکه با دروغ ها و شایعه مردم را فریب دهند و از واقعیت ها فراری دهند.

وی ادامه داد: چرا در دوران مذاکرات به تاکیدات بسیار رهبری که می گفتند مردم را در جریان بگذاریدتوجه نشد.

زاکانی بیان کرد: نتیجه این رفتار بی تدبیرانه این می شود که "کری" مصاحبه می کند می گوید ما بردیم، چون تحریم ها بی خاصیت شده بود، و دیگر اثری نداشتند.

وی در خصوص القاعات اشتباه مطرح شده از سوی مسوولان دولت گفت: چرا به اشتباه مردم را از جنگ و تحریم می ترسانید و این حقیقتی نیست که به مردم گفته می شود.

این فعال سیاسی در مورد برجام گفت: رهبری از همان ابتدا گفتند که به مذاکرات خوش بین نیستند ولی متاسفانه حالا که در مذاکرات شکست خورده اند و به اهدافشان نرسیده اند، پشت تریبون ها جوری دیگر جلوه می دهند.

وی در خصوص حقوق های نجومی و مصوبه جدید مجلس اظهار داشت: عدالت در جامعه با عملکرد مسوولان باید تجلی پیدا کند، حال این حقوق های چند ده میلیونی آیا عدالت است؟

زاکانی مطرح کرد: امروزه معلمانی هستند که سختی زندگی می کنند ولی می بینید که در این دولت صندوق ذخیره فرهنگان مبلغ کلانی را در اختیار 29 نفر قرار می دهد.

وی افزود: اگر قرار باشد این مبلغ اختلاس را به معلمان وام دهند میتوان مبلغی حدود  13/5 میلیون تومان به هر معلم وام داد.

عضو سابق هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در خصوص برخورد با متخلافان بیان کرد: رهبر انقلاب بارها تاکید کرده اند که با متخلفان برخورد کنید حتی اگر نزدیکترین فرد به من باشد، ولی متاسفانه اراده آن وجود ندارد؛ کشور به یک پالایش و تحول بزرگ انقلابی نیاز دارد.

زاکانی در پایان بیان داشت: دیگر نمی توان گفت اصولگرا یا اصلاح طلب، الان باید گفت انقلابی و ضد انقلابی ، خیلی از مسوولان کنونی ما از انقلاب و اهداف انقلاب و خدمتگزاری به مردم فاصله گرفته اند و تفکر غربگرایانه و ضد انقلاب در پیش گرفته اند، که مردم باید در انتخابات و تعیین سرنوشت خود دست ردی به افراد غیر انقلابی بزنند.


منبع: نبض نی ریز

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۵
0
نمیدانم چرا وقتی خودتان پست دارید ما مردم را فراموش می کنید.