کد خبر: ۱۰۷۱۴۵
تاریخ انتشار: ۱۱:۲۲ - ۱۵ اسفند ۱۳۹۵
مدیر تنظیم بازار جهاد کشاورزی فارس خبر داد:

توزیع میوه شب عید استان فارس در هفته آخر اسفند

مدیر تنظیم بازار جهاد کشاورزی استان فارس گفت: با وجود افزایش قیمت گوشت مرغ در کشور، قیمت این کالا در استان فارس افزایشی نداشته است.

به گزارش شیرازه، هدایت‌الله رحیمی مدیر تنظیم بازار جهاد کشاورزی استان فارس، با بیان اینکه قیمت هرکیلو گوشت مرغ در کشور به 8000 تومان رسیده است، اظهار داشت: قیمت این کالا در حال حاضر در استان فارس متعادل‌تر از بقیه نقاط کشور و میانگین هر کیلو گوشت مرغ در این استان 7100 تومان است.

وی با بیان اینکه براساس ارزیابی انجام شده از 11 بهمن‌ماه تا 11 اسفندماه قیمت هر کیلو گوشت مرغ در استان فارس نه تنها افزایش نداشته بلکه با روند کاهشی روبه‌رو بوده است، افزود: 11 بهمن‌ماه میانگین قیمت مرغ در استان فارس 7300 تومان بوده اما در 11 اسفندماه با 2.7 دهم کاهش به 7100 تومان رسیده است.

مدیر تنظیم بازار جهاد کشاورزی استان فارس با اشاره به متفاوت‌بودن قیمت مرغ در نقاط مختلف شیراز و با بیان اینکه هر کیلو مرغ در مکان‌هایی مانند دروازه کازرون 6900 تومان و در مناطقی مانند شهرک گلستان و برخی نقاط معالی‌آباد 7600 تومان عرضه می‌شود، عنوان کرد: در شهرستان‌های استان فارس نیز به دلیل هزینه حمل و نقل قیمت هر کیلو مرغ بین 7100 تا 7200 تومان است.

وی دلیل متعادل بودن قیمت مرغ در استان فارس را مدیریت جوجه‌ریزی در این استان دانست و گفت: در زمان‌هایی مانند فرودین و اردیبهشت تقاضای بازار برای این کالا زیاد است به همین جوجه‌ریزی بیشتری انجام می‌شود؛ اما بعد از این دو ماه تقاضا کمتر می‌شود و جوجه‌ریزی هم به همین نسبت کاهش می‌یابد.

رحیمی با تاکید بر اینکه مردم هیچ نگرانی برای تامین مرغ در استان فارس نداشته باشند، افزود: اگر احساس شود قیمت مرغ در استان فارس در حال افزایش است، برای متعادل شدن بازار، توزیع مرغ بلافاصله آغاز می‌شود.

وی از توزیع میوه شب عید در 121  غرفه در استان فارس خبر داد و با بیان اینکه 100 میوه‌فروشی و 21 غرفه در بازارچه‌های شهرداری‌ مسئول توزیع میوه شب عید هستند، گفت: توزیع میوه به طور معمول در هفته پایانی سال انجام می‌شود؛ اما با توجه به تقاضای بازار و در صورت بالا رفتن قیمت میوه‌، امکان توزیع زودتر نیز وجود دارد.

منبع: تسنیم
نظرات بینندگان