کد خبر: ۱۰۷۱۶۳
تاریخ انتشار: ۱۴:۱۸ - ۱۵ اسفند ۱۳۹۵
یک لشکر غایب سرخ؛

مشکل بزرگ پرسپولیس مقابل نفت/ سخت ترین آزمون برانکو در لیگ برتر

مشکل بزرگ صدرنشین در تقابل با مردان علی دایی تعدد محرومانی است که اجازه بازی در دیدار امروز را ندارند.
به گزارش شیرازه، پرسپولیس، صدرنشین لیگ برتر در ایستگاه ۲۳ این رقابتها کار سختی را پیش رو دارد. شاگردان برانکو ایوانکوویچ امروز یکشنبه پانزدهم اسفند ماه با نفت روبرو می شوند. نفتی که در نیم فصل نخست با ۳ گل مغلوب سرخپوشان شد.
 
اما آیا شرایط  اردوی سربازان برانکو پیش از بازی امروز، مثل دیدار هفته هشتم دو تیم، ایده آل است؟

مشکل بزرگ صدرنشین در تقابل با مردان علی دایی تعدد محرومانی است که اجازه بازی در دیدار امروز را ندارند. پرسپولیس البته یکی دو مصدوم (سیدجلال حسینی و بیرانوند) هم دارد که احتمال رسیدنشان به تقابل امروز زیاد است. با این وجود نیمکت نه چندان قوی پرسپولیس هواداران این تیم را در سخت ترین آزمون برانکو نگران کرده است.

با تمام این اوصاف بی هیچ شک و تردیدی ۵ بازیکن سرشناس قرمزها امروز برابر نفت حضور نخواهند داشت. پنج بازیکن در فازهای دفاعی و هجومی که نبود آنها سبب جابه جایی فراوان در پازل تاکتیکی برانکو ایوانکوویچ خواهد شد.

حسین ماهینی ۱۰۰درصد
حسین ماهینی از جمله سه اخطاره های پرسپولیس در دیدار برابر نفت است. این مدافع بی حاشیه خاص ترین بازیکن قرمزها تا اینجا از رقابتهای لیگ شانزدهم است. حسین تنها بازیکنی از پرسپولیس بود که تا پایان هفته بیست و دوم رقابتها که حتی یک دقیقه هم از ترکیب تیمش بیرون نماند.
 
در واقع امروز پرسپولیس برابر نفت مدافعی را به همراه نخواهد داشت که تا پیش از این در ۱۰۰ درصد بازیهای لیگ و پرسپولیس حضور فعال داشت. ماهینی طی ۱۹۸۰ دقیقه یک گل از روی نقطه پنالتی زد و البته یک پنالتی از دست داد.

جالب اینکه تنها گل این فصل مدافع قرمزها در هفته هشتم رقابتها – از روی نقطه پنالتی – درون دروازه نفت روییده است.

به هر تقدیر امروز با غیبت حسین ماهینی، رکورد جالب توجه و ۱۰۰ درصدی او در میان پرسپولیسی ها خواهد شکست.

انصاری ۹۱ درصد
مدافع میانی جوان قرمزها  توانایی بازی در جناحین خط دفاعی را دارد. محمد انصاری هم دیدار برابر نفت را به دلیل سه اخطاره شدن از دست داده است. انصاری ملی پوش پیش از این فقط به دلیل گرفتن کارت قرمز در دیدار برابر پیکان بازی هفته دوازدهم مقابل ماشین سازی را از دست داده بود.

نبود انصاری در نبرد با نفت می تواند بر مشغله های فکری برانکو بیفزاید. محمد این فصل طی ۲۱ بازی ۱۸۰۳ دقیقه پیراهن پرسپولیس در لیگ را بر تن کرده و این یعنی حضور در ۹۱ درصد زمانهای پرسپولیسی فصل جاری.

وحید امیری ۸۷ درصد
یکی از بهترین خریدهای فصل جاری پرسپولیس وحید امیری است. ملی پوشی بی حاشیه و کاملا تاثیرگذار در اردوی تیم های ملی و پرسپولیس.

وحید امیری در لیگ شانزدهم ۱۷ بازی ۹۰ دقیقه ای برای پرسپولیس انجام داده است. وحید هم در دیدار با تیم فصل قبل خود – نفت- غایب خواهد بود. این بازیکن که ۲۰ مرتبه وارد ترکیب اصلی تیم برانکو شده با زده ۶ گل به فولاد، گسترش، ماشین سازی، پدیده، فولاد و تراکتورسازی نشان داده است که تا چه اندازه به رکنی اصلی در برنامه های هجومی پرسپولیس تبدیل شده است.
 
این در حالی است که وحید در تقابل با نفت، سیاه جامگان و استقلال سه پاس گل هم برای هم تیمی هایش مهیا کرده است. امیری در فصل جاری برای پرسپولیس ۱۷۲۶ دقیقه تلاش لیگی داشته است و این معادل ۸۷ درصد از بازیهای فصل قرمزهاست.

کامیابی نیا ۸۶ درصد
دیگر غایب بازی حساس امروز نفت و پرسپولیس کمال کامیابی نیاست. هافبک دفاعی قرمزها که با همین تیم نفت در فوتبال ایران چهره شد. کامیابی نیا به دلیل محرومیت انضباطی بازی برابر تیم سابقش را هم از دست داده است در حالی که ۸۶ درصد از زمانهای فصل جاری را در ترکیب پرسپولیس حضور داشته است. کمال که اتفاقا از گلزنان پرسپولیس برابر نفت در دیدار نیم فصل نخست هم بوده است، به جز امروز در دیدارهای حساس تیمش برابر سپاهان (هفته هفتم)، استقلال (هفته بیست و یکم) و سپاهان (هفته بیست و دوم) غایب بوده است.

هافبک دفاعی تیم برانکو که به جز نفت، دروازه سایپا و سیاه جامگان را هم باز کرده امروز غیبتش در میانه میدان کاملا محسوس خواهد بود.

رضاییان  ۳۷ درصد
رامین رضاییان تنها غایب بزرگ پرسپولیس در دیدار برابر نفت علی دایی است که نه سه اخطاره و مصدوم است و نه به دلیل محرومیت انضباطی سازمان لیگ تقابل با حریف را ا ز دست داده است.

رضاییان بازیکنی که اوایل فصل با خواهش و تمنا به لیست قرمزها بازگشت حالا با نظر مستقیم برانکو - پس از درگیری با هم استانی اش علی علیپور- از تمرینات کنار گذاشته شده است.

اما این هافبک مدافع که اتفاقا از نظر فنی عملکرد قابل قبولی داشته چند درصد از بازیهای فصل را کنار پرسپولیس بوده است؟

مدافع مازندرانی پرسپولیس که حالا مورد غضب برانکو قرار گرفته است، تنها ۸ مرتبه وارد ترکیب اصلی قرمزها شده است. رضاییان طی ۷۲۴ دقیقه ۴ گل زده که ۲ تای آنها در تقابل با سپاهان و صبا از روی نقطه پنالتی به ثمر رسیده است. این بازیکن سه پاس گل هم در نبرد با نفت آبادان، پیکان و پدیده ارسال کرده است و البته که یک پنالتی برابر صبا(هفته نوزدهم) گرفته است.

به عبارت ساده تر مدافع هافبک مغضوب پرسپولیس تنها در ۳۷ درصد بازیهای تیمش حضور داشته است با این حال تا دلتان بخواهد تاثیرگذار بوده است.
 
اسامی ۱۸ بازیکن دعوت شده به اردوی پرسپولیس برای بازی مقابل نفت به شرح زیر است:

علیرضا بیرانوند، ابولفضل درویشوند، بوژیدار رادوشویچ، جلال حسینی، حامد آقایی، سروش رفیعی، مهدی طارمی، فرشاد احمدزاده، صادق محرمی، محسن ربیع‌خواه، محمدامین آرام‌طبع، احسان علوان زاده، رضا کرملاچعب، حمیدرضا طاهرخانی، شهاب کرمی، علی علیپور، محسن مسلمان و سامان نریمان‌جهان
منبع: مشرق
نظرات بینندگان