کد خبر: ۱۰۷۱۶۷
تاریخ انتشار: ۱۴:۲۶ - ۱۵ اسفند ۱۳۹۵

جزئیات بسته عیدانه کمیته امداد

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد گفت: بسته عیدانه برای خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد در نظر گرفته شده که به هر فرد مبلغ 200 هزار تومان وجه نقد پرداخت خواهد شد.
به گزارش شیرازه، علی محمد ذوالفقاری در نشست خبری به مناسبت برگزاری جشن نیکوکاری گفت: در 11 ماه سال جاری در قالب طرح‌های اکرام،کمک به ایتام و غیره با مشارکت مردم یک هزار و 222 میلیارد و 600 میلیون تومان وجه نقد جمع آوری شد که پیش بینی می‌شود تا پایان سال 150 میلیارد تومان از میزان پیش بینی درآمد اولیه سال بیشتر شود.
 
وی ادامه داد:‌ در حالی که رکود و تورم رو به افزایش بوده اما کمک‌های مردمی تأثیر منفی نداشته و رشد خوبی در این حوزه حاصل شده است.
 
معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد با بیان اینکه امسال 53 درصد خدمات نقدی بوده گفت: از تمام محل‌هایی که صندوق‌های صدقات مستقر بوده بازدید شده و علاوه بر نوسازی صندوق‌های قدیمی، رنگ آمیزی و حفظ ضریب ایمنی صندوق مد نظر قرار گرفته است.
 
ذوالفقاری گفت: اشخاصی که پای صندوق‌های کمیته امداد جهت جمع آوری کمک‌های مردمی حضور دارند طرف قرار داد با کمیته امداد نیستد و با همکاری موسسات خیریه این افراد در جشن نیکوکاری به طور غیرمستقیم فعالیت می‌کنند.
 
وی تصریح کرد: ایستگاه‌های کمک به نیازمندان در روز جشن نیکوکاری در نقاط مختلف کشور برپا می‌شود اما در نزدیکی مراکز و موسسات خیریه این پایگاه‌های کمک‌ مردمی دایر نمی‌شوند.
 
معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره) بیان کرد: جشن روز نیکوکاری از چهارشنبه به مدت 2 تا 3 روز در کل کشور برگزار می‌شود و روز نخست این جشن در مدارس برگزار خواهد شد و مراسم ویژه‌ای برای این روز پیش بینی شده که به همین منظور زنگ جشن نیکوکاری روز چهارشنبه در دبیرستان نرگس واقع در محله پاسداران به صدا در خواهد آمد.
 
وی با بیان اینکه جشن نیکوکاری به صورت غیررسمی از اول دی ماه برگزار شد و شاهد مشارکت‌های مردمی هم بودیم افزود: یکی دیگر از اقدامات و اتفاقات خوبی که رخ داده ارتباط با اصناف است تا از طریق اصناف بتوانیم اقدام به جمع آوری مبالغی به عنوان کمک مردمی کنیم.
 
ذوالفقاری گفت: یکی از برنامه‌های در دستور کار کمیته امداد امام خمینی(ره) کاهش سن خیران است که به دنبال آن هستیم تا ترویج فرهنگ نوعدوستی از دانش آموزان شکل بگیرد.
 
معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد عنوان کرد: 20 میلیون از جمعیت کل کشور جمعیت روستایی به شمار می‌رود که سعی کردیم جمع‌آوری کمک‌های مردمی را در روستاها افزایش دهیم تا کمک‌ به نیازمندان در روستاها افزایش یابد و جمع آوری انفاق روستایی در حوزه زکات و صدقه در سال آینده توسعه می یابد.
 
وی افزود: تا پایان سال کمیته امداد به تمام درخواست‌های نیازمندان مانند تأمین جهیزیه و درخواست وام پاسخ خواهد داد.
 
ذوالفقاری گفت: همچنین بسته عیدانه برای خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد در نظر گرفته شده که در این راستا به هر فرد مبلغ 200 هزار تومان وجه نقد پرداخت خواهد شد.
 
وی افزود: سال آینده در ۳ماهه اول سال هم جشن رمضان و هم عید فطر را داریم که تقویت فطریه در دستور کار قرار دارد.
 
معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد افزود: رسوب پول را در پرداخت صدقه داشتیم که امیدواریم با توسعه خدمات الکترونیکی مشکلات مربوط به دادن پول تا جمع آوری حذف شود.
 
وی از افزایش کمی و کیفی درآمدها،تجلیل از خیرین،کاهش قیمت تمام شده جمع آوری انفاق را با استفاده از توسعه خدمات الکترونیکی را از دیگر برنامه های سال آینده این حوزه عنوان کرد.
منبع: فارس
نظرات بینندگان