کد خبر: ۱۰۷۱۸۱
تاریخ انتشار: ۱۶:۳۰ - ۱۵ اسفند ۱۳۹۵
مدیركل بنیاد شهید و امور ایثارگران فارس:

تقدیم ۴۹ شهید مدافع حرم از فارس/ بیش از 4هزار نفر از فرزندان ایثارگران فارس بیکار هستند

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران فارس گفت: 4 هزار و 474 نفر از فرزندان شهدا و ایثارگران در مقاطع مختلف تحصیلی بیکار هستند.

به گزارش شیرازه، رجبعلی راهی در نشست خبری ضمن اشاره به مشکلات اشتغال که در سطح کشور وجود دارد، گفت: تا کنون برای پرداخت حداقل حقوق اداره کار به جانبازان بیکار بخشنامه‌ای ابلاغ نشده است.

این مقام مسئول از تقدیم ۴۹ شهید مدافع حرم از فارس خبر داد كه از این تعداد ۱۷ شهید مربوط به شهر شیراز است و گفت: برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت هر كاری انجام دهیم واقعاً كم است و این مسئولیتی بر دوش همه ما است.

وی با بیان اینكه تاكنون ۸۵۸ گلزار شهید ساماندهی شده و ۲۹ گلزار نیز در دست اقدام است اما هنوز ۳۹۴ گلزار شهدا ساماندهی نشده‌اند، وعده داد که تلاش می‌كنیم تا پایان سال ۹۶ تمام گلزارهای شهدای استان را ساماندهی كنیم.

مدیركل بنیاد شهید و امور ایثارگران فارس گفت: هزار و ۲۸۱ گلزار شهدا در فارس داریم كه تعداد شهدایی كه در این گلزارها دفن هستند، به ۱۴ هزار و ۲۱۲ شهید می‌رسد البته برخی از شهیدان در فارس دفن نشده اند و برخی از آن‌ها مفقودالجسد هستند و به طور کلی می‌توان گفت قریب ۱۵ هزار شهید از استان فارس تقدیم انقلاب اسلامی شده است.

راهی با بیان اینكه تاكنون ۸۵۸ گلزار شهید با ۹ هزار و ۹۰۶ مزار در فارس ساماندهی شده‌اند، گفت: اكنون تعداد ۳۹۴ گلزار شهدا با دو هزار و ۶۸۰ شهید هنوز ساماندهی نشده‌اند و همچنین عملیات ساماندهی در ۲۹ گلزار شهید با هزار و ۶۲۳ مزار شهید در حال انجام است.

راهی در ادامه با تصریح اینكه زمانی كه نام شهید و ایثار به میان می‌آید همه مردم ایران احترام می‌گذارند، گفت: ترویج فرهنگ شهادت كمتر از شهادت نیست و كسانی كه راه امام حسین(ع) را ادامه دادند، كارشان كمتر از شهدای عاشورا نیست.

وی افزود: طبق ابلاغ استاندار فارس،‌ تمام ادارات و سازمان‌ها ملزم به سركشی از خانواده‌های شهدا به منظور تكریم آنان شده‌اند گرچه خانواده‌های شهدا انتظاری ندارند اما نباید فراموش شوند به همین دلیل طرح تكریم و سپاس و احترام به خانواده‌‌های شهدا در فارس در سال جاری به تمام نهادها و دستگاه‌های اجرایی استان ابلاغ شد که در قالب این طرح از اوایل سال جاری تا کنون 20 هزار و 530 دیدار انجام شده است.

راهی با بیان اینكه از میان دستگاه‌های اجرایی فارس در سال جاری ۱۰ دستگاه به عنوان دستگاه برتر در این طرح معرفی شده‌اند، افزود: مساجد، بسیج و سپاه در صدر این دستگاه‌ها هستند و در ادامه ائمه جمعه، فرمانداران و فرمانداری‌ها، آموزش و پرورش، شخص فرماندار و بخشدار، شهرداری‌ها، نیروی انتظامی، جهادكشاورزی و بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس دستگاه‌های برتر فارس در سركشی از خانواده‌های شهدا و ایثارگران هستند.

مدیركل بنیاد شهید فارس در بخش دیگری از سخنان خود با یادآوری اینكه ۲۲ اسفندماه مصادف با سالروز تأسیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در سال ۵۸ است، گفت: این بنیاد به دستور امام راحل و قبل از دوران دفاع مقدس و به واسطه شهدای انقلاب اسلامی در كشور شكل گرفت و از آن زمان تاكنون این سالروز به نام روز شهید نامگذاری شده است.

اجرای ۳۵۰ برنامه همزمان با گرامیداشت روز شهید در فارس

وی گفت: امسال در استان فارس به طور میانگین ۳۵۰ برنامه به‌مناسبت گرامیداشت این روز برگزار خواهد شد که اكثر برنامه‌ها متعلق به خانواده‌های شهدا و ایثارگران است

راهی مهم‌ترین برنامه های روز گرامیداشت شهید را برشمرد و افزود: تجلیل از ۷۰۰ دانش‌آموز ممتاز تحصیلی شاهد و ایثارگر در روز ۱۶ اسفندماه، برگزاری جشن فارغ‌التحصیلی دانشجویان ایثارگر مركز علمی كاربردی در ۱۶ اسفند، تجلیل از خانواده‌های شهدا و ایثارگران فعال در كانون‌های فرهنگی مساجد در روز ۱۸ اسفند در حرم شاهچراغ(ع)، دیدار نخبگان شاهد و ایثارگر فارس با استاندار در روز ۱۷ اسفند، همایش خانواده مطهر و فضای مجازی با رویكرد فرهنگ ایثار و شهادت در روز ۱۹ اسفند از مهم‌ترین برنامه ها می‌باشد.

وی، تجلیل از خادمان شهدا و مدیركل سابق بنیاد شهید فارس در روز ۱۹ اسفند، مسابقه وزنه‌برداری قوی‌ترین مردان شاهد و ایثارگر در روز ۱۹ اسفند، افتتاح نمایشگاه عكس شهدا در روز ۱۹ اسفند، پیاده‌روی خانوادگی در روز ۲۰ اسفند، سخنرانی مدیركل بنیاد شهید فارس در پیش از خطبه‌های نماز جمعه در روز ۲۰ اسفند، ارائه خدمات رایگان درمانی پیش از نماز جمعه در روز ۲۰ اسفند، مسابقات ورزشی جانبازان شیمیایی در روز ۲۱ اسفند و مراسم تكریم از همسران و مادران شهدا با عنوان «شكوه ایثار» در روز ۲۲ اسفندماه از دیگر برنامه‌های این روز عنوان كرد.

از کتاب کوشک زلزله رونمایی می‌شود

در ادامه جلسه سیدمحمد علی محمدی، معاون فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران فارس از تهیه و رونمایی كتاب «كوشك زلزله» مربوط به خاطرات یك جانباز شیمیایی دوران دفاع مقدس نوشته اكبر صحرائی خبر داد و گفت: علاوه بر این‌ها قریب پنج اكیپ در شهرستان‌های فارس در حال خاطره‌نگاری از والدین شهدا هستند البته این كار به‌صورت مداوم در طول سال صورت می‌گیرد.

وی از برگزاری مسابقات قرآن این بنیاد خبر داد و گفت: در روز ۲۰ اسفندماه جاری مسابقات قرآن بنیاد شهید و امور ایثارگران در تمام نقاط فارس برگزار خواهد شد و در این مسابقات ۳ هزار نفر از خانواده‌های شهدا و ایثارگران در رشته‌های حفظ و ترتیل قرآن كریم به رقابت می‌پردازند.

محمدی، زمان برگزاری مرحله استانی این مسابقات را اردیبهشت‌ماه سال آینده اعلام كرد و گفت: برگزیدگان این مرحله به مرحله كشوری مسابقات كه در تابستان سال آینده به میزبانی شیراز یا مشهد برگزار خواهد شد، راه می‌یابند.

همایش خانواده مطهر و فضای مجازی برگزار می‌شود

در ادامه جلسه حجت‌الاسلام محمدجواد محمدپور، معاون تعاون بنیاد شهید و امور ایثارگران فارس از اجرای طرح «فجر آفرینان» در بازه زمانی ۲۲ بهمن تا ۲۲ اسفندماه جاری خبر داد و گفت: در این بازه بنا بود هزار و ۴۶۰ بازدید از خانواده‌‌های شهدا و ایثارگران صورت گیرد كه تاكنون این رقم به بیش از ۲ هزار بازدید رسیده است.

وی اعلام کرد: در روز پنجشنبه، ۱۹ اسفندماه همایش «خانواده مطهر و فضای مجازی» با رویكرد فرهنگ شهید و شهادت در تالار سعدی باشگاه فرهنگیان شیراز برگزار خواهد شد.


نظرات بینندگان