کد خبر: ۱۰۷۱۸۴
تاریخ انتشار: ۰۸:۲۰ - ۱۶ اسفند ۱۳۹۵

بازدید مدیرکل امور عشایر فارس از عشایر منطقه پیچکان نی ریز

عشایر منطقه پیچکان میزبان مدیرکل امور عشایر فارس و نمایندگان مردم نی ریز و استهبان ، بوانات و خرمبید بودند.

به گزارش شیرازه، مدیرکل امور عشایر فارس از نزدیک با مسائل و مشکلات عشایر منطقه پیچکان و از نزدیک مشکلات این قشر زحمت کش آشنا و تصمیماتی جهت حل مشکل آنها گرفته شد.

در این بازدید اصغر مسعودی نماینده مردم نی ریز و استهبان و رحیم زارع نماینده بوانات و خرمبید، حجت الاسلام طلائی امام جمعه سرچهان ،بنی اسدی رئیس منابع طبیعی نی ریز ، بخشداران نی ریز و آباده طشم ،محمدجانی رئیس اداره محیط زیست و پارک ملی بختگان به همراه  بهرامی مدیرکل امور عشایر فارس حضور داشتند.

دز این بازدید که بیش از 5 ساعت به طول انجامید  تقریبا به همه نقاطی که عشایر در آنجا اسکان داشتند سرکشی شد و از سوی مدیرکل امورعشایر هدایایی نیز به خانواده های عشایری که دانش آمز داشتنداهدا شد.

بهرامی مدیرکل امور عشایر فارس  از اختصاص یک دستگاه تانکر آبرسان 10 هزار لیتری برای حل مشکل آب دام های عشایر منطقه، زیرسازی  جاده های دسترسی عشایر که در بارندگی اخیر خسارت دیده اند ، صدور دفترچه برای عشایر کوچ رو و اختصاص 2 کیلومتر لوله جهت انتقال آب چشمه ها به محل اسکان عشایر خبر دارد.

رحیم زارع نماینده مجلس نیز گفت: در برنامه ششم توسعه سهم عشایر از2 درصد به 10 درصد رسیده که این نوید خوبی برای آینده عشایر می باشد.

اصغر مسعودی نیز در بازدید گفت: دولت در امر خدمت رسانی به عشایر کوتاهی کرده در حالی که عشایر بها تولید گوشت و لبنیات به دولت خدمت کرده اند وی از مسوولان خواست نسبت به حل مشکلات عشایر به ویژه تامین آب، سوخت، پوشش تلفن  همراه  اقدام نمایند.

شایان ذکر است: عشایر با صفای منطقه بختگان که قریب به اتفاق آنان را عشایر بخش سرچهان تشکیل میدهند در بدو ورود این هیئت با دودکردن اسپندوقربانی کردن بیش از 10 راس گوسفند و توزیع شیرینی و میوه باابراز شادمانی از حضور مسوولان در میان آنان با صمییمت خاصی از آنان پذیرایی کردند.

گفتنی است: در ابتدای جلسه در آخرین نقطه عشایر بختگان پس از تلاوت آیاتی از کلام الله مجید غلامحسین میرزائی شاعر توانمد و و با ذوق و قریحه سرچهان در قالب شعر و متن ادبی جالب و بسیار زیبا مشکلات عشایر را بیان کرد که مورد توجه حاضران قرار گرفت.

منبع: نبض نی ریز

26/

نظرات بینندگان