کد خبر: ۱۰۷۲۳۲
تاریخ انتشار: ۱۵:۰۶ - ۱۶ اسفند ۱۳۹۵

معاون سیاسی استاندار فارس: «جمنا» در فارس مجوز قانونی ندارد

هادی پژوهش جهرمی رئیس ستاد انتخابات استان فارس گفت: جمنا یا همان جبهه مردمی نیروی های انقلاب که به تازگی در کشور اعلام موجودیت کرده و تحت این عنوان جلسات مختلفی در استان ها برای انتخابات ریاست جمهوری و شوراها برگزار کرده، هیچ گونه مجوزی از سوی وزارت کشور ندارند و فعالیت آنها در استان فارس خلاف قانون است.
به گزارش شیرازه، رئیس ستاد انتخابات استان فارس گفت: جمنا یا همان جبهه مردمی نیروی های انقلاب که به تازگی در کشور اعلام موجودیت کرده و تحت این عنوان جلسات مختلفی در استان ها برای انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی و شهر و روستاها برگزار کرده، هیچ گونه مجوزی از سوی وزارت کشور ندارند و فعالیت آنها در استان فارس خلاف قانون است.

هادی پژوهش جهرمی با بیان اینکه براساس قانون جدید انتخابات، هر جبهه و حزبی که بخواهد ائتلاف تشکیل دهد با مجوز قانونی و رسمی از وزارت کشور داشته باشند، افزود: برخی افراد در کشور خود را بی نیاز از قانون می دانند و در حالی که می خواهند در ادامه فعالیتشان به امر قانونگذار بپردازند.

وی افزود: این افراد مدعی قانون و قانون گذاری اند اما در عمل قانون گریز و خلاف و برخلاف موازین قانونی عمل می کنند. رئیس ستاد انتخابات استان فارس به آخرین تمهیدات پیش بینی شده در خصوص برگزاری دو انتخابات اردیبهشت ماه اشاره و گفت: دوره آموزشی ویژه فرمانداران، بخشداران و فرمانداران این استان به میزان 15 هزار نفر ساعت انجام شده است و در آزمونی که به صورت کشوری از این افراد پس از طی دوره به عمل آمد، بخشداران، فرمانداران و کارشناسان انتخابات در این استان با نمره ای بالاتر از متوسط کشوری، این آزمون را پشت سر گذاشتند.

پژوهش جهرمی ادامه داد: بالاتر شدن نمره آزمون این افراد در استان فارس نسبت به متوسط کشوری نشان دهنده اشرافیت آنها به قوانین و آیین نامه انتخاباتی است و هم اینکه آنها توانسته اند قانون را در حوزه سیاسی تبیین کنند.

وی اضافه کرد: با توجه به آغاز ثبت نام از کاندیداهای پنجمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا از 30 اسفند ماه، لذا در ایام تعطیلات نوروز بخشداری و فرمانداری ها در سطح استان تا پایان ایام عید فعال و پذیرای مراجعه کنندگان خواهند بود و هیچ گونه تعطیلی در ایام نورزو نخواهیم داشت. رئیس ستاد انتخابات استان فارس به رصد تخلفات انتخاباتی هم اشاره کرد و افزود : اگر افرادی بخواهند در فضای حقیقی و مجازی خود را مطرح کنند، خلاق قانون است و با آنها برخورد قانونی خواهد شد.

وی گفت: تبلیغات زودتر از موعد، عملی مجرمانه و غیرقانونی است. پژوهش گفت :تاکنون تخلف جدی گزارش نشده اگرچه مواردی جزیی توسط بخشداری ها و فرمانداریها به چندین نفر تذکر داده شده است.
منبع:صدا و سیما
نظرات بینندگان