کد خبر: ۱۰۷۲۸۹
تاریخ انتشار: ۰۷:۳۲ - ۱۸ اسفند ۱۳۹۵
رئيس كل دادگستري فارس خبر داد؛

برخورد جدی با مخلان نظم و آرامش مردم در چهارشنبه سوری

رئيس كل دادگستري استان فارس در جلسه ستاد جرائم خاص استان فارس با بیان اینکه متخلفان و برهم‌زنندگان نظم و آرامش مردم در چهارشنبه آخر سال مورد برخورد جدی و قانونی قرار می‌گیرند، گفت: واحدهای صنفی و مغازه‌هایی که متصدیان این واحدها مبادرت به نگهداری و توزیع مواد منفجره و محترقه غیرمجاز کنند نيز تعطیل می‌شوند.
به گزارش شیرازه، علي القاصي با تأکید بر اینکه هیچ مخالفتی با شادی های متعارف مردم در روزهای پایانی سال وجود ندارد گفت: همه ساله در آستانه عید نوروز و چهارشنبه آخر سال بعضی از افراد به بهانه برگزاری مراسم شادمانی، اقدام به انجام اعمال ناهنجار، ساختارشكنانه و مجرمانه می‌کنند و با استفاده از مواد محترقه و منفجره موجبات سلب آسایش و امنیت شهروندان را فراهم می‌کنند كه دستگاه قضايي با اين اقدامات در چارچوب قانون برخورد قاطع خواهد کرد.

نماينده عالي قوه قضاييه در استان فارس همچنين از اختصاص شعب ويژه در دادسرا و دادگاه هاي شيراز و حوزه هاي قضايي استان براي رسيدگي سريع و خارج از نوبت به جرائم متخلفان حوادث چهارشنبه پايان سال خبر داد و خاطرنشان كرد: اين متخلفان تا پايان تعطيلات در بازداشت خواهند بود.

 وي با ابراز تأسف از اينكه عده ای از افراد با اعمال خود ضررهای جبران‌ناپذیر مادی و معنوی به شهروندان وارد کرده و به حقوق مردم تعرض می‌کنند گفت: قطعاً با افرادی که به هشدارها و تذکرات در این خصوص توجه نکنند با حساسیت، برابر قوانین و مقررات برخورد می‌شود.

رئيس كل دادگستري استان با اشاره به اینکه امسال نیز همچون سال‌های گذشته هماهنگی‌های بسیار خوبی با نیروی انتظامی و ضابطين انجام شده است، تأکید کرد: به دادستان‌هاي شهرستان‌های تابعه استان ابلاغ شده است تا در راستاي تامين امنيت شهروندان با جدیت و قاطعیت با کسانی که مبادرت به تهیه و توزیع مواد محترقه و منفجره غیرمجاز و غیراستاندارد می‌کنند بر خورد نمايند.

این  مسؤول ارشد قضايي استان با بیان اینکه اجازه سودجویی و منفعت طلبی به افرادی که اسباب سلب آسایش و امنیت و آرامش مردم را فراهم کنند و بخواهند با ایجاد ناامنی به مردم ضررهای غیرقابل جبرانی را وارد کنند نخواهیم داد، اظهار داشت: در این رابطه با هماهنگي انجام شده با پليس راهور استان، اتوميبل هايي كه اقدام به ایجاد ترافيك در سطح شيراز  و شهرستان‌ها نمايند به پارکینگ منتقل می‌شود.

رئيس كل دادگستري فارس در بخش ديگري از سخنان خود در ستاد جرائم خاص استان بر تأمين امنيت مطلوب مسافران و زائران سومين حرم اهل بيت(ع) در ايام نوروز تأكيد كرد و افزود: اين مسئوليت سنگين بر عهده ماست و بايد زمينه اي فراهم نماييم تا در اذهان همه مسافران، گردشگران و زائران سومين حرم اهل بيت(ع) خاطره اي خوب و مطلوب از استان فارس و شهر شيراز نقش ببندد.

وي همچنين از عدم اعطاي مرخصي و تسهيلات نوروزي به زندانيان جرائم مهم خبر داد و افزود: در اين ايام با تلاش نيروي انتظامي و همكاري شهرداري و دانشگاه علوم پزشكي شيراز و بهزيستي استان معتادين متجاهر جمع آوري مي‌شوند.

وي در پايان از  آمادگي و اختصاص كشيك هاي قضايي در سراسر استان در راستاي تامين امنيت مردم و مسافران نوروزي در ايام تعطيلات خبر داد و خاطر نشان كرد: دستگاه قضايي با كمك نيروهاي نظامي، انتظامي و سایر ضابطين بهترين خدمات امنيتي و قضایی را در ايام نوروز به مردم استان و مسافران ارائه خواهند داد.
نظرات بینندگان