کد خبر: ۱۰۷۳۰۵
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۲ - ۱۸ اسفند ۱۳۹۵
المانیتور:

سنا در حال تدوین بسته تحریمی جدید علیه ایران است

سناتورهای آمریکایی به المانیتور گفتند در حال تدوین بسته تحریمی جدید علیه ایران هستند.

به گزارش شیرازه، پایگاه «المانیتور» روز سه‌شنبه از تلاش نمایندگانی از هر دو حزب آمریکا برای تدوین یک بسته تحریمی تازه علیه ایران خبر داده و نوشته است که سناتورهای ارشد می‌گویند به نهایی کردن این بسته نزدیک شده‌اند.

«باب کورکر» رئیس کمیته روابط خارجی سنا روز دوشنبه گفت جمهوری‌خواهان بعد از ماه‌ها مذاکره داخلی با دموکرات‌های سنا، از جمله «بن کاردین» و «باب منندز» احتمال توافق بر سر بسته تحریمی افزایش یافته است. این دو سناتور دموکرات هرچند که به توافق هسته‌ای رأی منفی داده‌اند، اما حمایت خود از تحریم‌های تازه را به ادامه اجرای برجام منوط کرده‌اند.

کاردین در این رابطه به المانیتور گفته است که نتیجه رایزنی‌ها در کمیته روابط خارجی نباید ناقض توافق هسته‌ای باشد.

 

 

وی گفت: «می‌خواهیم اطمینان یابیم که این [تحریم‌ها] توافق هسته‌ای ایران را نقض نمی‌کند. می‌خواهیم این تحریم‌ها با اقدامات شرارت‌آمیز ایران همخوان باشد. فعلا داریم روی این مسئله کار می‌کنیم، اما هنوز نهایی نشده است.»

 

کورکر روز دوشنبه در بیانیه‌ای که در واکنش به گزارش‌های منتشر شده در مورد تست دو موشک بالستیک توسط ایران منتشر شد، به توافق دو حزبی بر سر اعمال تحریم‌های تازه علیه جمهوری اسلامی اشاره کرد.

«جیم ریش» رئیس هیئت خاورمیانه کمیته روابط خارجی به المانیتور گفته است که تحریم‌های جدید به بهانه‌هایی چون «بی‌ثبات کردن منطقه، تروریسم، تداوم استقرار "موشک‌های بالستیک قاره‌پیما"» مرتبط خواهد شد.

کورکر پیش از این هم طرحی برای اعمال تحریم‌های تازه علیه ایران را آماده کرده بود، اما از آنجا که دموکرات‌های ارشد با وی همراه نشدند، آن طرح ناکام ماند.

منبع: فارس

نظرات بینندگان