کد خبر: ۱۰۷۳۱۱
تاریخ انتشار: ۰۹:۲۰ - ۱۸ اسفند ۱۳۹۵
هفته بیست و چهارم لیگ برتر

پرسپولیس- استقلال خوزستان؛ انتقام‌گیری از قهرمان/ لیگ زیر سایه‌ بی‌پولی

۷ دیدار هفته بیست و چهارم در روزهای پنجشنبه و جمعه برگزار می‌شود و پرسپولیس میزبان قهرمان بی‌پول فصل گذشته است.

به گزارش شیرازه، 7 دیدار هفته بیست و چهارم در روزهای پنجشنبه و جمعه برگزار می‌شود. این در حالی است که لیگ برتر در سایه بی‌پولی قرار دارد. از استقلال تهران تا استقلال خوزستان و نفت تهران از بی‌پول نالانند! 

نگاهی به این مسابقات می‌اندازیم:

ماشین‌سازی- صنعت نفت آبادان؛ نبرد فیروز و فرهاد

ماشین‌سازی با حضور فرهاد کاظمی تغییر مثبتی نکرد و همچنان روی نوار باخت و ناکامی گام برمی‌دارد و خیلی‌ها معتقدند این تیم یکی از گزینه‌های اصلی سقوط است. صنعت نفت آبادان هم با وجود پیروزی مقابل پیکان در رده سیزدهم و منطقه خطر است. هر دو تیم به سه امتیاز بازی نیاز دارند. فرهاد کاظمی و فیروز کریمی سرمربی نفت به خوبی به تفکرات فوتبالی یکدیگر آشنا هستند. باید دید در نبرد فیروز و فرهاد کدام مربی پیروز می‌شود؟

پرسپولیس- استقلال خوزستان؛ بازی آسیایی

در حالیکه همه اهالی فوتبال پرسپولیس را قهرمان لیگ می‌دانند اما برانکو می‌گوید اعداد و آمار باید قهرمانی را اعلام کنند. به این ترتیب روی کاغذ پرسپولیس برای قهرمانی  نیاز به 14 امتیاز دارد. در واقع سرخپوشان برای اینکه بی چون چرا قهرمان شوند از 7 بازی باقیمانده خود باید میانگین 2 امتیاز بگیرند. البته این در حالی است که براساس فرمول قهرمانی تیمی که بیش از 60 امتیاز بگیرد قهرمان است. پرسپولیس روز پنجشنبه می‌تواند انتقام فصل گذشته را هم از آبی‌های خوزستان بگیرد زیرا شاگردان برانکو با تفاضل گل کمتر نسبت به استقلال خوزستان قهرمان نشدند. دیدار رفت دو تیم هم با تساوی یک بر یک به پایان رسید.

سرخپوشان در این مسابقه مصدوم و محروم ندارند و تنها غایب آنها رامین رضائیان است که برانکو او را به دلیل انضباطی کنار گذاشته است. البته امیری، مسلمان و ربیع‌خواه دچار مصدومیت بودند که همراه تیم تمرین کرده‌اند.

استقلال خوزستان هم که با دو برد آسیایی به لیگ برتر بازگشته از نظر فنی کاملا آماده است اما از نظر شرایط تدارکاتی وضعیت نابسامانی دارد و سرمربی این تیم اعلام کرده که پول سفر به تهران را ندارند! 

با این حال پرسپولیس نباید فریب شرایط استقلال خوزستان را بخورد این تیم از ابتدای فصل درگیر چنین مشکلاتی است. این بازی را می‌توان یک مسابقه فراتر از لیگ برتر دانست و دو تیم حاضر در لیگ قهرمانان آسیا به مصاف هم می‌روند. پرسپولیس به دنبال برد هفدهم است. سرخپوشان هنوز با 9 گل خورده قدرتمند‌ترین خط دفاع لیگ را در اختیار دارند.

ذوب آهن - نفت تهران؛ پایان بحران سبزهای نصف جهان؟

4 شکست متوالی باعث شده که ذوب آهن به بحران برود هرچند این تیم هنوز در رده چهارم جدول لیگ است  با این حال انتظار از این تیم آسیایی زیاد است. شاگردان مجتبی حسینی باید به مصاف تیم نفتی بروند که هفته گذشته مقابل پرسپولیس شکست خورده و برای جبران باخت به میدان می‌آید. نفت فینالیست جام حذفی هم هست اما این تیم هم درگیر مشکلات مالی و مدیریتی است و دایی بارها از شرایط باشگاهش گلایه کرده ذوب آهن اما شباهت زیادی به یک باشگاه حرفه‌ای مدرن  در جهان فوتبال دارد. ذوبی‌ها تماشاگران متخلفی که علیه سرمربی‌شان شعار دادند را به ورزشگاه ممنوع الورود کرده‌اند باید دید ذوب‌آهن بدون تماشاگران جنجالی‌اش چگونه از نفت پذیرایی می‌کند و ایا می‌تواند نوار باخت‌هایش را قطع کند یا نه؟

گسترش فولاد- صبای قم؛ تلاش مرفاوی برای نجات صبا

گسترش هفته گذشته یک باخت پرگل و دیدنی را متحمل شد و 3بر 2 بازی را به پدیده واگذار کرد و در این دیدار شاگردان فراز کمالوند برای جبران شکست می‌آیند و صمد مرفاوی هم در تلاش است تا تیم صبا را در لیگ برتر حفظ کند. صبا در هفته‌های اخیر بد نتیجه نگرفته و شاید در تبریز سومین مساوی پیاپی شاگردان مرفاوی رقم بخورد.

سیاه جامگان - سپاهان؛ امیدوار به بقا

شاگردان اکبر میثاقیان بعد از نمایش خوبی که مقابل استقلال انجام دادند و یک امتیازی که در تهران گرفتند بیشتر از گذشته به بقا امیدوار شده‌اند. سپاهان هم با پیروزی در دربی اصفهان شرایطش بهتر از گذشته شده است. این بازی می‌تواند جذاب شود به دلیل اینکه هر دو تیم فقط برای برد بازی می‌کنند.

پیکان- پدیده؛  تک رقمی

پدیده بعد از سه باخت متوالی دو برد پشت سرهم آورد تا خودش را از منطقه خطر جدا کند شاگردان رضا مهاجری برای پیروزی در این مسابقه تلاش می‌کنند و یاران مجید جلالی هم می‌خواهند در این بازی خانگی به پیروزی برسند. پیکان در رده ششم جدول است و در این فصل خطری این تیم را برای سقوط تهدید نمی‌کند اما بعید است پیکان در لیگ برتر بتواند سهمیه آسیایی بگیرد. آنها برای حفظ رتبه تک رقمی تلاش خواهند کرد.

فولاد- تراکتورسازی؛ برخورد شاگردان قلعه‌نویی با فولاد

تراکتورسازی در فاصله 8 امتیازی با پرسپولیس است با این حال قلعه‌نویی می‌گوید که تا آخرین لحظه امیدوارانه لیگ را دنبال می‌کند. تراکتورسازان این هفته به مانع فولادی رسیده‌اند. اگر این تیم در اهواز امتیاز از دست بدهد شانسش برای رسیدن به قهرمانی کمرنگ‌تر می‌شود با این حال شاگردان قلعه‌نویی فینالیست جام حذفی هم هستند و فصل برای آنها ادامه دارد. نعیم سعداوی هم با تیمش نوسان‌های زیادی دارد و باید دید در این بازی کدام فولاد در میدان دیده می‌شود تیمی مقتدر یا تیمی که ناگهان گرفتار تاکتیک‌های حریف می‌شود.

اسامی داوران و برنامه هفته بیست و چهارم لیگ برتر:

چهارشنبه 18 اسفند 95 

سایپا تهران- استقلال تهران ساعت 17:30 ورزشگاه آزادی تهران

محمدرضا فغانی – علی میرزابیگی – محمد راهی – سعید رحیمی مقدم – ناظر: ابراهیم میرزابیگی

پنجشنبه 19 اسفند 95

ماشین سازی تبریز- صنعت نفت آبادان ساعت 15:30  ورزشگاه یادگار امام تبریز

اشکان خورشیدی – آرمان اسعدی – یعقوب حجتی – سعاد وفاپیشه – ناظر: فریدون اصفهانیان

ذوب آهن اصفهان- نفت تهران ساعت  17:30 ورزشگاه فولادشهر اصفهان

شاهین حاج بابایی – سجاد طوری – یعقوب سخندان – علی بای – ناظر: زاهد بحرینی

پرسپولیس- استقلال خوزستان ساعت 17:30  ورزشگاه آزادی تهران

بیژن حیدری – محمدرضا ابوالفضلی – علیرضا ایلدروم – محمدحسین ترابیان – ناظر: محمدجواد تقی پور

جمعه 20 اسفند 95

فولاد خوزستان- تراکتورسازی تبریز ساعت 16:30 ورزشگاه غدیر اهواز

رضا کرمانشاهی – تورج عیوض محمدی – علی دودانگه – علیرضا حیدرپناه – ناظر: نادر جعفری

گسترش فولاد تبریز- صبای قم ساعت 14:30  ورزشگاه بنیان دیزل تبریز

روح اله شریفی – حسن ظهیری – مهدی الوندی – شاهو اصلانی – ناظر: محمود رفیعی

پیکان تهران- پدیده خراسان ساعت 16  ورزشگاه شهدا شهر قدس

یاسر همرنگ – سعید قاسمی – براتعلی مولوی – وحید صالحی – ناظر: حسین عسکری

سیاه جامگان مشهد- فولاد مبارکه سپاهان ساعت 15 ورزشگاه ثامن مشهد

حمید حاج ملک – علی اکبر نوری – رحیم حاجیلو – علی میرغفاری – ناظر: سعید بطحایی

منبع: فارس

 

نظرات بینندگان