کد خبر: ۱۰۷۳۱۲
تاریخ انتشار: ۰۹:۲۸ - ۱۸ اسفند ۱۳۹۵
نویسنده سوری مطرح کرد؛

تشکیل جبهه طائفه‌ای علیه ایران توسط عربستان، امارات، اسرائیل و اردن

نویسنده سوری با تاکید بر شکست گردانندگان تروریسم در نشست ژنو 4 گفت: آمریکا با تشکیل جبهه طائفه‌ای ضد ایران در منطقه به دنبال شعله‌ور کردن آتش جنگ در سوریه است.

به گزارش شیرازه، «محمد نادر العمری»، نویسنده سیاسی سوریه در دمشق نشست ژنو 4 را برای هیات ریاض و کشورهای حامی آن شکست خورده توصیف کرد و گفت: این نشست نتوانست خواسته ها و منافع خاص معارضان وابسته به بیگانه بخصوص درباره هیات انتقالی را برآورده کند بخصوص که مرجع اصلی فرایند سیاسی را از بیانیه ژنو 1 به قطعنامه 2254 در خصوص تشکیل دولت وحدت ملی را تغییر داد.

وی افزود: ژنو 4 شاهد فقدان آشکار حمایت های سابق قدرت های بیگانه از معارضان ریاض در مرحله اخیر بود به گونه ای که این معارضان در منحصر کردن نمایندگی معارضان سوریه در پای میز مذاکرات به حضور خودشان هم شکست خوردند.

نویسنده سوری با بیان اینکه ژنو 4 پیروزی دیپلماتیکی برای دولت سوریه به همراه داشت، افزود: افزوده شدن بند مبارزه با تروریسم به دستور کار ژنو زمینه مناسب برای کار سیاسی را فراهم می کند

العمری با بیان اینکه افزایش نفوذ و حضور روسیه و ایران در مذاکرات سوریه، موجب کاهش نفوذ آمریکا در آن شده گفت: در حالی که در ژنو 1 ، مذاکرات به طول کامل تحت نظارت و کنترل آمریکایی ها بود و ایران و روسیه هیچ نقشی در آن نداشتند امروز نشست ها برای حل بحران سوریه با نقش آفرینی ایران و روسیه انجام می شود.

کارشناس سوری در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به تشکیل نظام منطقه ای و طائفه ای ضد ایران گفت: عربستان، امارات، اسرائیل و اردن اعضای این نظام را تحت نظارت آمریکا تشکیل داده اند و از سوی دیگر ترکیه هم در برهه پیش رو ممکن است جسارت بیشتری در شمال سوریه نشان بدهد این مسائل می تواند احتمال ها درباره تشدید تنش های میدانی و سیاسی در سوریه را بیشتر کند.

منبع: فارس

نظرات بینندگان