کد خبر: ۱۰۷۳۳۵
تاریخ انتشار: ۱۳:۱۴ - ۱۸ اسفند ۱۳۹۵
فرمانده سپاه ناحیه سپیدان خبر داد؛

رزمایش بزرگ شهدای مدافع حرم در سپیدان برگزار می شود

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان سپیدان از برگزاری رزمایش بزرگ شهدای مدافع حرم در این شهرستان خبر داد.

به گزارش شیرازه، سرهنگ روح الله رستمی فرمانده سپاه ناحیه  سپیدان در گفتگو با خبرنگار ما با اشاره به برگزاری رزمایش بزرگ شهدای مدافع حرم، اظهار داشت: این رزمایش در روز های 19و20 اسفندماه در پادگان آموزشی سردارشهیدهاشم اعتمادی شهرستان سپیدان برگزار می‌شود.

فرمانده سپاه ناحیه سپیدان بیان داشت: ارتقاء آمادگی ها و مهارت های حرفه ای عمومی و تخصصی گردان های رزمی بسیج برای اجرای موفق مأموریت های محوله، تجدید میثاق با مقام ولایت و آرمان های امام و شهدا، مردمی کردن دفاع و پایان ناپذیری بنیه رزم نیروها با تکمیل و به کارگیری ظرفیت های محلی و منطقه ای و هم‌چنین سنجش آمادگی مدیریت بحران برای مقابله با حوادث احتمالی  را از جمله اهداف این رزمایش عنوان کرد.

وی با تأکید بر اینکه با توجه به تهدیداتی که با آن مواجه هستیم باید سطح آمادگی های رزمی و عملیاتی گردان ها در اوج باشد، عنوان داشت: به همین دلیل در طول سال گردان ها فراخوانی های متعددی دارند و هدف این است که‌ آمادگی جسمانی نیروهای ما به سطح مطلوب برسد.

رستمی از برگزاری رزمایش بزرگ شهدای مدافع حرم با حضور بسیجیان گردان های بیت المقدس در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه (۱۹ و ۲۰ اسفند ۹۴) در پادگان شهید اعتمادی سپیدان خبر داد.وی با اعلام این خبر هدف از اجرای این رزمایش را حفظ انسجام و ارتقای آمادگی رزمی بسیجیان برای اجرای ماموریت های تاکتیکی و عملیات های رزمی مختلف دانست.

فرمانده سپاه ناحیه سپیدان در ادامه خاطر نشان کرد: در این رزمایش دو روزه بسیجیان ۳ گردان بیت المقدس سپیدان مواردی چون مقابله با ناآرامی های داخلی، تامین جاده، پدافند غیر عامل، آموزش تخصصی سلاح، حرکت در شب وعملیات کمین و ضد کمین و … را فرا گرفته و به صورت عملی به اجرای آنها خواهد پرداخت و گوشه ایی از اقتدار وآمادگی خود را به نمایش خواهد گذاشت

وی با بیان اینکه عملیات سوم این رزمایش مقابله با ناآرامی ها، اختشاشات و گروگان گیری خواهد بود، افزود: این رزمایش در روز اول فقط تمرین خواهد بود و در روز دوم مانور همراه با آتش و صدای انفجار در راستای تمرین برگزار می شود.

فرمانده سپاه سپیدان هدف از برگزاری این رزمایش را حفظ آمادگی بسیج، میثاق با ولایت فقیه و شهدا،امام شهداو تمرین و مرور خطر های احتمالی دانست و تصریح کرد: این رزمایش می تواند در حفظ آمادگی و انتقال تجربیات به نسل جوان کمک کند.

سرهنگ رستمی  ادامه داد: مرحله دفاعی رزمایش تحت عنوان دفاع از کوی و برزن در سطح شهر و با هدف ایجاد، استقرار و امنیت پایدار برگزار شد که در این مرحله از رزمایش تعامل و تلفیق نیروهای بسیج و مردم صورت می گیرد.

وی در پایان تصریح کرد:اجرای برنامه های فرهنگی وبرپایی کلاس های مختلف رزم جنگ و کلاس های آموزشی مانند امداد رسانی به بسیجیان در این رزمایش برگزار خواهدشد.

منبع: مارگون

8/


نظرات بینندگان