کد خبر: ۱۰۷۳۴۹
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۰۰:۵۶ - ۱۹ اسفند ۱۳۹۵
نماینده مردم شیراز در مجلس:

آمار ایجاد اشتغال در دولت تدبیر و امید واقعی نیست / دولت بیشتر شعاری عمل کرده است

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: دولت ما هیچ توانایی در برابر مسائل قاچاق، اختلاس و امنیت کار نیروی انتظامی ندارد؛ من این ها را در کمیسیون اجتماعی دیده ام و با سند می گویم که دولت در این امور توانایی ندارد.
آمار ایجاد اشتغال در دولت تدبیر و امید واقعی نیست / دولت بیشتر شعاری عمل کرده است
به گزارش شیرازه، نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی در ششمین جشنواره تقدیر از حامیان حقوق مصرف کنندگان استان فارس که با حضور معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان و تولید کنندگان، استاندار فارس و جمعی از مدیران استانی در شیراز برگزار شد، گفت: امروزه تخمین زده می شود که 25 هزار شغل وجود دارد و این تعداد را اگر به معنای کار فیزیکی در نظر داشته باشیم خیلی از مصداق ها با تعریفی که از "کار" می شود همخوانی ندارد.

مسعود رضایی تصریح کرد: امروزه اگر وضع کشورمان را بخواهیم بررسی کنیم می بینیم که در این سه دهه بیشتر شعاری عمل کرده ایم تا کار و اشتغال!

وی با اشاره  به آمار بیکاری ارائه شده در کشور، اظهار داشت: این آمار 12 و نیم درصدی نشان می دهد که ما خیلی کار نکرده ایم و البته این آمار هم صحت ندارد و روال سنجش اشتغال و بیکار صحیح نبوده است چرا که در فرم هایی که پر می شود زنان خانه دار و یا فردی که دو ساعت در یک جا کار می کند را نیز شاغل به حساب آورده اند که این ها معنی اش با واقعیت منطبق نیست.

عضو مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه ما بیشتر شعاری عمل کرده ایم، گفت: ما نه تنها ایجاد اشتغال نداشته ایم بلکه آمار غیرواقعی به مردم ارائه داده ایم.

نماینده مردم شیراز در دهمین دوره از مجلس شورای اسلامی گفت: ایجاد شغل زمانی ملموس است که ما ببینیم جوانان، این سرمایه زندگی و حیات کشور، مشغول به کار شوند.

وی با اظهار تاسف از اینکه  جوانان کشورمان بیکار هستند، خاطرنشان کرد: در کشورهای پیشرفته بجای مدرک گرایی به جوانان و نیروهای خود تخصص، فن و مهارت مورد نیازشان را آموزش می دهند ولی ما در زمینه فنی و حرفه ای بسیار ضعیف عمل کرده ایم.

این چهره سیاسی اصلاح طلب بیان کرد:بیشترین شرمندگی ما برای پاسخ دادن به سوالات مردم در حوزه اشتغال است، چرا که در تمامی خانواده ها یکی دو نفر و یا حتی بیشتر که تحصیلات دانشگاهی خود را به اتمام رسانده اند بیکارند و خانواده هایشان از این وضعیت که زمینه ایجاد افسردگی در فرزندانشان است گلایه دارند؛ این ها که رشد نیست!

رضایی تصریح کرد: ما باید دست از غرور و تکبر برداریم و به جهتی برویم که با واقعیت با مردم سخن بگوییم.

وی بخش دولتی را  بخش ضعیفی در برابر مشکلات و چالش های درون جامعه دانست و افزود: الان دولت ما هیچ توانایی در برابر مسائل قاچاق، اختلاس و امنیت کار نیروی انتظامی ندارد؛ من این ها را در کمیسیون اجتماعی دیده ام و با سند می گویم که دولت در این امور توانایی ندارد.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی با اظهار اینکه دیگر زمانی که حاکمی بنام پادشاه وجود داشت و همه چیز را به مردم اعطا می کرد گذشته است، افزود: این حاکمیت در اختیار مردم است و مردم خودشان می توانند تولید کار کنند  بشرطی که ما دولتی ها در کارشان دخالت نکنیم.

رضایی به جلساتی که توسط دولتی ها برگزار می شود اشاره کرد و گفت: این جلسات هزینه بردار هستند و جای سوال است که شعارها و آماری که ارائه می شود آیا منطبق بر واقعیت است یا نه؟!

عضو فراکسیون امید با تاکید بر اینکه باید کمی با مردم با صداقت سخن بگوئیم تصریح کرد: واقعیت ها باید به مردم گفته شود تا توقعات مردم بر مبنای داشته های ما تنظیم بشود.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی افزود: باید به بخش خصوصی میدان دهیم و آزادشان بگذاریم تا بتوانند کار کنند نه اینکه اگر یک نفر می خواهد با سرمایه و ایده خودش کار کند باید از فیلترهای زیادی رد بشود که آیا مورد تایید قرار می گیرد یا نه!

وی در ادامه با انتقاد از این روال خاطرنشان کرد: چر باید یک فردی که می خواهد با امکانات و توانمندی های خودش کار کند باید روزها در پشت در بسته قرار بگیرد که بخواهد تاییدیه بگیرد؟
نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۵
0
عجبا! خواجه رطب خورد و گفت به چه شیرین است!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۵
0
این گوی و آین میدان. ....توانایی های خودتان را نمایان کنید...........ضعف ها را همه میبینند