کد خبر: ۱۰۷۳۸۱
تاریخ انتشار: ۱۳:۳۲ - ۲۰ اسفند ۱۳۹۵
با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس؛

پنجمین دوره جشنواره استانی قرآن کریم در شهرستان خنج افتتاح گردید

پنجمین دوره جشنواره استانی قرآن کریم شامل پنج حوزه نقاشی، عکاسی، خوشنویسی، صنایع دستی و گرافیک (پوستر) با مضامین قرآنی بوده که در دو بخش ویژه و آزاد برگزار شده است.

به گزارش شیرازه، پنجمین دوره جشنواره استانی قرآن کریم به همت دارالقرآن احمدانی خنج و با حضور بهزاد مریدی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس، فرماندار و ائمه جمعه، مسؤولین ادارات و نهادها و همچنین انجمن های ادبی و هنری شهرستان، در فرهنگسرای نورایی خنج افتتاح شد.

بهزاد مریدی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس در آیین افتتاحیه این جشنواره در سخنانی با اشاره به وجود نعمت بزرگ وحدت و همبستگی در شهرستان خنج، گفت: جنوب فارس مهد مردان بزرگی همچون ابونجمی فقید، فقیهی بزرگ، آیت اللهی کبیر و موسوی لاری دانشمند بوده که در کنار هم زندگی کردند تا الگوی همسازی شیعه و سنی را در جهان فریاد بزنند.



وی اظهار داشت: امروز در کجای جهان می بینید که شیعه و سنی چنان با هم هستند که در یک خانواده پدر سنی، مادر شیعه و یا مادر سنی و پدر شیعه بوده و در کنار هم و بدون هیچ بی حرمتی، به زندگانی خویش ادامه می دهند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس ادامه داد: همه ما باید به قرآن عظیم چنگ زده و این الگوی زیبای وحدت خود را در دنیا فریاد بزنیم و همه را بخواهیم که به این خاک خوب جنوب بیایند و بدانند که چه هستیم و چگونه در کنار هم بدون هیچ خدشه ای، زندگی می کنیم.

مریدی تاکید نمود: قرآن کریم دین عطوفت ها و مهربانی هاست و اجازه نخواهیم داد که از آن سوی آب بر ما تصمیمی بگیرند.



وی در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به درخواست هنرمندان و انجمن های ادبی خنج در رابطه با تکمیل مجتمع فرهنگی این شهرستان، گفت: امیدواریم هر چه سریع تر این مجتمع فرهنگی به پایان برسد. فرماندار گرانقدر شهرستان و دوستانمان در مجموعه مسکن و شهرسازی تمام همت خود را بکار گرفته تا بتوانند این مجتمع را تکمیل کنند تا مجموعه ارشاد و انجمن های شهرستان خنج، دارای مکانی مستقل شوند.

پیش از صحبت های مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس، شیخ عبدالصمد ابونجمی امام جمعه اهل سنت، حجت الاسلام رضا صفایی امام جمعه شیعیان و همچنین مختار عباسی فرماندار شهرستان خنج نیز مطالبی در رابطه با اهمیت و جایگاه قرآن کریم در زندگی بیان نمودند.

گفتنی است این جشنواره شامل پنج حوزه نقاشی، عکاسی، خوشنویسی، صنایع دستی و گرافیک (پوستر) با مضامین قرآنی بوده که در دو بخش ویژه (شامل 5 آیه منتخب با موضوعات حجاب، تعاون و همکاری، احترام، وحدت و اسراف) و آزاد (با مضامین قرآنی) برگزار شده است.

تعداد 220 اثر از 15 شهرستان به دبیرخانه جشنواره ارسال شده که از این تعداد، 80 اثر به بخش نمایشگاهی جشنواره راه یافته است.

غرفه های کتاب های قرآنی، طب سنتی، ایستگاه بلوتوث، نرم افزارهای قرآنی و همچنین صنایع چوبی قرآنی نیز از بخش های جانبی این جشنواره قرآنی می باشد.
































منبع: خنج کهن

11/

نظرات بینندگان