کد خبر: ۱۰۷۳۸۹
تاریخ انتشار: ۱۵:۵۶ - ۲۰ اسفند ۱۳۹۵
امام جمعه موقت شهرستان سپیدان گفت:

منابع طبیعی حافظ جان وحیات ماست

امام جمعه موقت شهرستان سپیدان گفت: منابع طبیعی حافظ جان وحیات ماست مابرای حفظ جان خودمان باید حافظ منابع طبیعی باشیم ونباید اجازه بدهیم انسانهای سودجو منابع طبیعی راتخریب و درختان راقطع کنند.

به گزارش شیرازه، حجت الاسلام معصومی، امام جمعه موقت شهرستان سپیدان، در خطبه‌های نماز جمعه امروزبیستم اسفند با گرامیداشت هفته منابع طبیعی افزود:  این جهان موهب ونعمتی از طرف خداوند برای ما انسانهاست و در این راستا مانباید اجازه دهیم عده ای جنگل ها را تخریب کنند بلکه تا می توانیم درخت بکاریم و به هیچ کس اجازه ندهیم که منابع طبیعی را تخریب کند.


امام جمعه موقت شهرستان سپیدان گفت: منابع طبیعی یک ثروت ارزنده برای جامعه است و همانگونه که برای سلامت جسم خود تلاش می کنیم باید به فکر سلامتی طبیعت هم باشیم چرا که ما انسانها در صورتی سالم خواهیم بود که طبیعت سالم باشد.ومسئولان امر باید به این مسئله توجه ویژه ای داشته باشند و نباید اجازه دهند کسی به حریم منایع طبیعی وملی که متعلق به همه مردم است دست درازی کند وباید با انها وبا جدیت برخورد شود.

حجت الاسلام معصومی اظهار داشت منابع طبیعی حافظ جان وحیات ماست  مابرای حفظ جان خودمان باید حافظ منابع طبیعی باشیم ونباید اجازه بدهیم انسانهای سودجو  منابع طبیعی راتخریب و درختان راقطع کنند و بامتخلفان برخورد شده اما تعدادشون زیاد است وبه حیات ما دارند ضربه میزنند ودر ایام عید همه بدنبال جا ومکان برای تفریح واستراحت هستیم واگر منابع طبیعی از بین برود جا ومکان هم برای تفریح نداریم.

امام جمعه موقت شهرستان با بیان تاکید در آیات وروایات بر فضای سبز وکاشت درختان افزود: باید فرهنگ درختکاری وافزایش فضای سبز رانهادینه کنیم وازجنگل ها، مراتع، درختان که سرمایه های ملی هستند باید از آنها مراقبت و نگهداری کرد.

وی همچنین گفت: 24 اسفند سالروز برگزاری انتخابات اولین دوره مجلس شورای اسلامی در سال 58 است که منافقان و جنایتکاران بمبی را در نمازجمعه منفجر کردند و باعث شهادت عده ای از نمازگزاران شدند ولی بدانند که این ملت را نمی توان با حرکات ناشیانه از صحنه خارج کرد.
حجت الاسلام معصومی با گرامیداشت 23 اسفند سالروز درگذشت عالم مجاهد مرحوم آیت الله سید ابوالقاسم کاشانی، به تلاش های مصدق برای ملی شدن صنعت نفت اشاره و بیان کرد: مصدق شرایط سرنگون شدن دولتش را فراهم کرد و اجازه داد منافقان و توده ای ها هر غلطی که می خواستند در مملکت انجام دهند.

امام جمعه موقت شهرستان سپیدان در خطبه نخست نماز جمعه مردم ونمازگزاران رابه رعایت تقوای الهی بر حفظ آن دعوت نمود وپیرامون آن مطالبی را بیان نمود .

منبع: مارگون

8/


نظرات بینندگان