کد خبر: ۱۰۷۳۹۳
تاریخ انتشار: ۱۶:۳۰ - ۲۰ اسفند ۱۳۹۵
ائمه جمعه شهرستان های فارس مطرح کردند؛

دولتمردان به جای احساس ضعف در مقابل دشمن، اقتصاد مقاومتی را جدی بگیرند/در چهارشنبه سوری،خانواده ها مراقبت بیشتری به خرج دهند

با توجه به نزدیک شدن به پایان سال و چهارشنبه سوری؛ ائمه جمعه استان فارس با اشاره به صدمات این روز؛ مردم را از حضور در این مراسمات منع کردند، همچنین بار دیگر با تاکید بر سخنان رهبر معظم انقلاب در زمینه برخورد با نجومی بگیران، دولتمردان را نسبت به کم اهمیت دانستن این امر هشدار دادند.

 به گزارش شیرازه، با توجه به نزدیک شدن به پایان سال و چهارشنبه سوری؛ ائمه جمعه استان فارس با اشاره به صدمات این روز؛ مردم را از حضور در این مراسمات منع کردند، همچنین بار دیگر با تاکید بر سخنان رهبر معظم انقلاب در زمینه برخورد با نجومی بگیران، دولتمردان را نسبت به کم اهمیت دانستن این امر هشدار دادند.

در چهارشنبه سوری،خانواده ها مراقبت بیشتری به خرج دهند

حجت الاسلام و المسلمین محمدهادی ربانی شیرازی امام جمعه زرقان با اشاره به چهارشنبه سوری گفت: متاسفانه وقایع چهارشنبه سوری می تواند صدمات غیر قابل جبرانی بر بدن وارد کند که تا پایان عمر قابل درمان نخواهند بود.

وی همچنین از دیگر اثرات مخرب بازیهای بی منطق چهارشنبه سوری را آسیب رساندن به درختان و سوزانده شدن درختان نام برد و از خانواده ها خواست که مراقبت بیشتری به خرج دهند.

امام جمعه زرقان در پایان  با اشاره به جشن نیکوکاری که با هدف کمک به نیازمندان در آستانه سال نو برگزار می شود افزود: همگان مسؤولیم تا در حد توان خود در این جشن مشارکت نموده تا لبخندی بر لبان فرزندان خانواده های نیازمند و یتیم بنشانیم.

دولتمردان به جای احساس ضعف در مقابل دشمن، اقتصاد مقاومتی را جدی بگیرند

حجت الاسلام رضا صفایی امام جمعه شیعیان خنج گفت: آرامش و امنیت کنونی ما مدیون ایثارگری های شهدا و جانبازان می باشد، بنیاد شهید لازم است نسبت به امور شهدا و جانبازان رسیدگی کند که البته این نهاد خدمات زیادی نیز انجام داده است.

وی با اشاره به دیدار اخیر مقام معظم رهبری با دست اندرکاران راهیان نور، گفت: رهبر انقلاب در این دیدار دغدغه های بسیار جدی مطرح نمودند و ظاهراً اینگونه برداشت می شود که ایشان از عملکرد مسؤولان در برخی از زمینه ها رضایت ندارند.

امام جمعه شیعیان خنج ادامه داد: رهبری در این دیدار فرمودند که در مقابل دشمن نباید احساس ضعف نشان داد و دولتمردان به جای احساس ضعف، اقتصاد مقاومتی را جدی بگیرند و به آن عمل کنند.

مردم این اختلاس ها و دزدی ها را نمی پذیرند

آیت الله سید محمد فقیه امام جمعه نی ریز با اشاره به به سخنان رهبری در خصوص حقوق های نجومی و گزارش معاون اول رییس جمهور گفت: امام خامنه ای رهبر انقلاب گفتند این گزارشات کلان دردی دوا نمی کند.

وی افزود: به مردم رسیدگی کنید، معیشت مردم را درست کنید، این مردم باید بیدار و هوشیار باشند و این دولت هم باید پاسخگو باشد.

امام جمعه نی ریز اظهار داشت: دولت اگر کاری نتوانسته انجام دهد بیاید توضیح دهد ولی مردم این دزدی ها و اختلاس ها را نمی پذیرند.

خطیب نماز جمعه نی ریز در مورد 22 اسفند سالروز تاسیس بنیاد شهید و امور ایثارگران بیان کرد: به خانواده های شهدا و جانبازان رسیدگی کنید، سرکشی کنید، به سراغ آن ها بروید، نگذارید آن ها بیایند، در حد توان به مشکلات آن ها رسیدگی کنید.

آیت الله سید محمد فقیه نسبت به جانبازانی که تا کنون درصد یا امور اداری برای آن ها انجام نشده است گفت: این عزیزان بیایند تا ما مستقیم پیگیر امور این بزرگواران باشیم.

منابع طبیعی حافظ جان وحیات ماست  

حجت الاسلام معصومی، امام جمعه موقت شهرستان سپیدان با اشاره به هفته منابع طبیعی گفت:  منابع طبیعی حافظ جان وحیات ماست  مابرای حفظ جان خودمان باید حافظ منابع طبیعی باشیم ونباید اجازه بدهیم انسانهای سودجو  منابع طبیعی راتخریب و درختان راقطع کنند.

وی ادامه داد: مسوولان امر باید به این مسئله توجه ویژه ای داشته باشند و نباید اجازه دهند کسی به حریم منایع طبیعی وملی که متعلق به همه مردم است دست درازی کند وباید با انها وبا جدیت برخورد شود.

وی همچنین گفت: 24 اسفند سالروز برگزاری انتخابات اولین دوره مجلس شورای اسلامی در سال 58 است که منافقان و جنایتکاران بمبی را در نمازجمعه منفجر کردند و باعث شهادت عده ای از نمازگزاران شدند؛ ولی دشمنان اسلام  بدانند که این ملت را نمی توان با حرکات ناشیانه از صحنه خارج کرد.

کارنامه دولت برای اقتصاد مقاومتی قابل قبول نیست

حجت الاسلام محمد صباحی امام جمعه خرامه  با اشاره به دیدار اخیر اعضای مجلس خبرگان با مقام معظم رهبری اظهار داشت: کارنامه پایان سال دولت برای اقتصاد مقاومتی قابل قبول نیست، وقتی که مقام معظم رهبری گلایه دارند یک تلنگری برای مسوولین است که آن طوری که باید می شد نشد.

وی افزود: اقتصاد مقاومتی به عنوان دغدغه مقام معظم رهبری عملی نشد، از طرف دیگر هم تحریم ها کم نشد بلکه در برخی موارد بیشتر هم شد، ارزش پاسپورت ایرانی کمتر شد به طوری که یک مامور ترکیه ای جرات جسارت پیدا می کند، این ها برای مردم ما پسندیده نیست.

حجت الاسلام صباحی در ادامه ضمن ابراز خرسندی از فعالیت های قابل قبول در سطح شهرستان خرامه گفت: این روزها انتقال آب از سد درودزن به دشت کربال دغدغه استاندار فارس هم است و پی گیری ردیف بودجه و مطالعات آن را جزء عملکرد خود می داند، خوشحالیم که با پی گیری مسئولین شهرستان به ویژه نماینده مردم در مجلس، این مشکل به دغدغه استان تبدیل شده است.

اشرافی گری و تجمل گرایی بلای جان جامعه است

حجت الاسلام محمداسماعیل مصلی نژاد خطیب جمعه موقت جهرم با اشاره به بیانات رهبری در دیدار با مسؤولان راهیان نور ایام هشت سال دفاع مقدس را از ایام الله خواهند و متذکر شد: نباید بگذاریم این حوادث به دست فراموشی سپرده شود.

خطیب جمعه موقت جهرم در بخش دیگری از خطبه ها به دیدار مقام معظم رهبری با نمایندگان مجلس خبرگان اشاره کرد و ابراز داشت: خودداری از اشرافی گری  از محکمات انقلاب است که نباید در گذر زمان، جامعه به این امر دچار شود.

وی با اشاره به اینکه چنانچه اشرافی گری در جامعه خود را نشان دهد، از نتایج آن چشم و هم چشمی و خیزش به سمت این نوع زندگی می شود، افزود: تجمل گرایی می تواند امنیت جامعه را به خطر اندازد.

حجت الاسلام مصلی نژاد از مردم خواست تا در ایام باقیمانده به پایان سال با شرکت در جشن عاطفه ها در امر خیر کمک به فقرا و محرومان سهیم باشند.

نظرات بینندگان