کد خبر: ۱۰۷۳۹۴
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۳ - ۲۱ اسفند ۱۳۹۵
«با شهرستان ها»؛

تجمع فرهنگیان در ممسنی/ تولد 5 قلوهای خرامه ای در شیراز/ کاهش شدید قیمت مرغ در بازار سپیدان

در هفته ای که گذشت، استان فارس شاهد اتفاقات تلخ و شیرینی بود که زندگی روز مره برخی از مردم را تحت تاثیر خود قرار داد؛ اتفاقاتی هم چون تولد 5 قلو در خرامه و یا تجمع دوباره فرهنگیان در ممسنی.
به گزارش شیرازه، استان فارس به واسطه تراکم جمعیت بالا نسبت به سایر استان های کشور، اقلیم های مختلف، سلایق سیاسی و فرهنگی متفاوت، وجود جاذبه های تاریخی و گردشگی یکی از پر خبرترین استان های کشور به شمار می رود. بر همین اساس شیرازه در نظر دارد گلچینی از مطالب شهرستان های استان را در قالب بسته خبری بصورت هفتگی باعنوان«با شهرستان ها»  منتشر نماید.

در هفته ای که گذشت، استان فارس شاهد اتفاقات تلخ و شیرینی بود که زندگی روز مره برخی از مردم را تحت تاثیر خود قرار داد؛ اتفاقاتی هم چون تولد 5 قلو در خرامه که برای خانواده و مردم شهرستانشان خبری خوشاید بود و یا اتفاقی همچون تجمع دوباره فرهنگیان که نشان از ناراحتی این قشر از مسوولان داشت و به دنبال آن اثر گذار بودن این اقدام بر محور آموزشی استان.

باز هم تجمع در ممسنی این بار فرهنگیان 


 بار دیگر در سطح شهر نورآباد ممسنی شاهد یک تجمع دیگر بودیم، به گونه ای که جمعی از فرهنگیان و بازنشستگان در جلوی اداره آموزش و پرورش با در دست داشتن تراکت هایی به وضعیت اقتصادی و معیشتی معلمان اعتراض کردند و تعدادی نیز خواستار اجرای صحیح، قانون آموزش رایگان در مدارس بودند. 


تجمع فرهنگیان ممسنی


کشت گیاه دارویی بابونه برای اولین بار در شهرستان فسا 


کاشت گیاه دارویی بابونه با دو رقم آلمانی و شیرازی در سطح نیم هکتار در روستای کوشک قاضی از توابع بخش مرکزی فسا انجام گرفته است.


سامانی مدیر جهاد کشاورزی فسا ضمن بازدید از این مزرعه به خبرنگار ما گفت: این کشت به صورت آزمایشی انجام شده است و در حال حاضر نیز از رشد رویشی مناسبی برخوردار می باشد و در صورت موفقیت، در سال آتی کشت آن، گسترش پیدا می کند.


تولد نوزادی در گراش با قلب سمت راست 


طی انجام معاینات نوزادی 5 روزه، در گراش مشخص می شود که قلب و معده نوزاد در سمت راست و کبد در سمت چپ قرار دارد و این نوزاد مشکل خاصی ندارد.


دکتر فاطمه پورشمسی مسوول مرکزخدمات جامع سلامت گراش و پزشک خانواده ی این نوزاد گفت: تولد چنین نوزادانی بسیار نادر است  و نوزاد، مبتلا به آنومالی مادر زادی نادری به نام  Situs inversus بوده که در آن کلیه احشای بدن سمت مقابل قرار گرفته یعنی قلب و معده در سمت راست و کبد در سمت چپ قرار دارد که در 3 تا 55 درصد از بیماران مشکل قلبی مادرزادی همزمان نیز وجود دارد ولی طی معاینات به عمل آمده نوزاد مشکل خاصی نداشته که جهت اقدامات تکمیلی از قبیل اکوکاردیوگرافی  ارجاع داده شد.

نجات چوپان گرفتار در کوه های منطقه «دزگاه» فیروز آباد


مسوول تیم امداد و نجات کوهستان هلال احمر فیروزآباد گفت: چوپان گرفتار در ارتفاعات کوه منطقه دزگاه درمنطقه گردشگری کیلاق شهرستان فراشبند توسط تیم کوهستان هلال احمر فیروزآباد نجات یافت.


جعفری زاده ادامه داد:  این فرد و دو راس گوسفندش که در ارتفاعی خطرناک گرفتار شده بود پس از چهار ساعت تلاش امدادگران از مرگ حتمی نجات یافت.


5 قلوهای خرامه ای به دنیا آمدند


در آغاز ساعت روز سه شنبه 17 اسفند ماه  پنج قلوهای محسن انصاری (ساکن معزآباد جابری) و پریسا انصاری (ساکن هلال آباد) خرامه در بیمارستان زینبیه شیراز به دنیا آمدند.


حال طبیعی این نوزادان خوب است و 4 پسر و یک دختر هستند.


http://sedaykherameh.ir/files/images/95-Esfand/17%20maskanmehr/photo_2017-03-07_20-20-51.jpg



کاهش شدید قیمت مرغ در بازار سپیدان 


کاظم شاه حسینی رئیس اتاق اصناف شهرستان سپیدان در مورد آخرین وضعیت عرضه مرغ گرم و قیمت آن در بازارشهرستان سپیدان اظهار داشت: با  توجه به نزدیک شدن به ایام پایان سال و فرارسیدن عید نوروزدر هفته های گذشته شاهد افزایش چشمگیر قیمت ونوسان آن در بازار شهرستان بودیم وبابررسی های به عمل امده وجلسات متمادی مقرر گردید تا این افزایش صعودی قیمت مرغ در بازار های شهرستان مهار گردد وبه دلیل کمبود عرضه قیمت مرغ تا مرز 8 هزار تومان هم رسید. 

وی در خصوص قیمت مرغ در واحدهای صنفی بیان کرد: قیمت هرکیلو مرغ با 1000 تا 1500تومان کاهش نسبت به دو روز گذشته به قیمت 6100 تومان  تا 6400رسیده است.

واژگونی محموله ترافیکی در نزدیکی شهر مبارک آباد

 محموله ترافیکی که از جهرم به سمت مبارک آباد در حرکت بود، در نزدیکی دوراهی باروس شهر مبارک آباد واژگون شد.

این منطقه بارها شاهد سقوط وسایل نقلیه، محموله های ترافیکی و دیگر خودروها بوده است و حادثه خیز بودن جای جای این مسیر بر کسی پوشیده نیست، به نظر می رسد برای جلوگیری از تکرار اینگونه حوادث باید چاره ای جدّی اندیشیده شود.

این حادثه خوشبختانه تلفات نداشته است و ماشین سنگینی که این محموله را حمل میکرده نیز دچار حادثه نشد.


نظرات بینندگان