کد خبر: ۱۰۷۴۱
تاریخ انتشار: ۰۸:۰۸ - ۲۹ فروردين ۱۳۹۰

سرطان آقازادگي و خاندان‌سالاري بايد ريشه‌كن شود

فرماندار شيراز با اشاره به خطر آقازاده‌سالاري در شيراز گفت: برخي از آقازاده‌ها دلالي مفسدان اقتصادي را مي‌كنند.

ه نقل از روابط عمومي فرمانداري شهرستان شيراز، حسين قاسمي در بازديد از روستاي سلطان‌آباد و ديدار با اهاي اين روستا خواستار حل مشكلات آنها به ويژه آبرساني اين روستا شد.
وي باتوجه به اينكه اكثر روستائيان اين منطقه خواستار حل وضعيت آبگرفتگي كوچه‌ها، قطعي برق و مشكل مسكن هستند از مسئولان مربوطه خواست هرچه سريع‌تر نسبت به حل مشكلات آنها اقدام كنند.
فرماندار شهرستان شيراز با تأكيد بر حضور مستمر مسئولان در ميان مردم و تلاش در راستاي حل مشكلات آنها گفت: مسئولان تا در بين مردم و در مناطق مختلف حضور پيدا نكنند، نمي‌توانند مشكلات مردم را برطرف كنند.
اين مسئول با اشاره به بي‌توجهي و كم ‌توجهي برخي مسئولان نسبت به نقاط محروم و كم‌برخوردار بيان داشت: برخي از مسئولان توجهي به مناطق محروم ندارند و تنها خواسته و دغدغه‌شان پست و مقام است در صورتي كه مردم از مسئولان خدمت مي‌خواهند و با سياسي بازي آنها كاري ندارند.
قاسمي فقر و محروميت مناطق كم‌برخوردار را ناشي از تفكرات نادرست برخي مديران در گذشته تاكنون دانست و ادامه داد: شيراز فقط عفيف آباد و مناطق بالا شهر نيست بلكه مسئولان بايد به جنوب شهر توجه بيشتري داشته باشند.
وي با بيان اينكه رفاه و امكانات نبايد فقط به مكان‌هايي كه مسئولان زندگي مي‌كنند اختصاص يابد تصريح كرد: مردم محروم حق و حقوقي دارند كه بايد به آن توجه شود.
قاسمي مشكل قطعي برق در سلطان‌آباد را خجالت‌آور دانست و خاطرنشان كرد: مسئولان امر بايد مشكلات برق مناطق را حل كنند و در اين راستا اگر مسئولي نمي‌تواند مشكلات مردم را حل كند، استعفا دهد تا فرد شايسته‌تري جايگزين وي شود. همچنين نبايد با دعواي صوري سياسي مردم را سر كار گذاشت فرماندار شيراز در ادامه عملكرد اداره برق در روستاهاي بخش مركزي را نامطلوب توصيف كرد و ضمن گلايه از فعاليت برخي ادارات در اين روستاها ابراز داشت: اداره برق تاكنون نتوانسته به مناطق محروم خدمات مناسبي ارائه دهد ضمن اينكه در مناطقي نيز كه قول مساعد براي انجام كار را داده كوتاهي كرده است.
وي با اتمام حجت با مديران كم‌كار گفت: به مسئولان كم‌كار و بي‌توجه به نقاط محروم هشدار مي‌دهم، در اين راستا با كسي تعارف ندارم و اگر كم‌كاري شود برخورد مي‌كنم.
قاسمي با اشاره به رواج خاندان‌سالاري در شيراز خاطرنشان كرد :برخي در شيراز مي‌خواهند مانند خاندان قوام كه 150 سال در شيراز حكومت كرد به اسم پدران از مردم سو استفاده كنند.
اين مسئول ضمن هشدار به اين افراد بيان داشت: آقايان بدانند تفكر ارباب رعيتي منسوخ شده است.
وي با بيان اينكه مگر شيراز ارث پدر برخي است كه ادعاي مالكيت آن را دارند عنوان كرد: در حال حاضر برخي از آقازاده‌ها دلالي مفسدان اقتصادي را مي‌كنند و بابت معرفي مفسدان به بعضي‌ها حق دلالي مي‌گيرند.
رئيس شوراي تأمين شيراز بر ضرورت ريشه‌كني سرطان آقازادگي و خاندان‌سالاري در شيراز تأكيد كرد و متذكر شد: سرطان آقازادگي و خاندان‌سالاري در شيراز خطرناك است و بايد ريشه‌كن شود.
فرماندار شيراز با اشاره به اعتراض عده بسياري از شهروندان به طور مداوم با مراجعه به فرمانداري شيراز پيرامون موسسه‌اي بنام صادق‌سازان گفت: چند هزار نفر از مردم به اميد اينكه صاحب ‌خانه شوند و يا سودي از دسترنجشان عايدشان شود پاداش پايان كار خود يا پولي كه از محل فروش ماشين، طلاي همسر و... به دست آورده‌اند را در اختيار شركت صادق‌سازان قرار داده‌اند، اما اين شركت از حسن نيت شهروندان سوء استفاده كرده و تاكنون به تعهدات خود عمل نكرده است.
قاسمي با انتقاد شديد از اين بي‌عدالتي خواستار پيگيري دستگاه قضايي در مورد تخلفات اين شركت شد و ابراز داشت: از رئيس دادگستري فارس مي‌خواهم همان ‌طور كه به بحث مفاسد اقتصادي توجه دارند و پيگير آن هستند مباحث اين شركت كه باعث آوارگي صدها خانواده شده را نيز به طور ويژه پيگيري كند.
اين مسئول ادامه داد: چند سال است كه اقدام اين شركت باعث شده تا بسياري از افراد در بلاتكليفي بسر ببرند كه اين امر مي‌تواند تبعات سو اجتماعي و امنيتي به همراه داشته باشد.
نماينده عالي دولت در شيراز در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به برگزاري اجلاسيه 90 تصريح كرد: امسال در شهر مقدس شيراز فضاي روحاني و معنوي خوبي حاكم است كه ثمره برگزاري ياد و خاطره شهداي استان در اجلاسيه كنگره سرداران و 14 هزار و 600 شهيد استان است.
وي ضمن تجليل از زحمات ارزنده سردار غيب پرور در برگزاري اين اجلاسيه گفت: در سال گذشته بيش از يك ‌هزار يادواره شهدا در فارس برگزار شده و ارديبهشت ماه امسال نيز همزمان با سالروز سفر مقام معظم رهبري به شيراز شاهد اجلاسيه 90 مي‌شويم كه حاصل زحمات بي دريغ سردار غيب پرور، مجموعه سپاه استان و ساير مسئولان است.
فرماندار شيراز با بيان اينكه اقدام سردار غيب پرور و مجموعه سپاه در برگزاري كنگره يك مجاهدت است يادآور شد: همان طور كه مقام معظم رهبري فرمودند زنده نگه داشتن ياد و خاطره شهدا كمتر از خود شهادت نيست و امسال در استان فارس و شهرستان شيراز شاهد يك اتفاق بزرگ فرهنگي در راستاي پاسداشت ارزش‌هاي انقلابي خود هستيم.
اين مسئول در پايان اذعان داشت: من از تمام مردم و مسئولان براي حضور در اين مراسم و كمك به برگزاري اين اجلاسيه دعوت مي‌كنم.
انتهاي پيام/16

نظرات بینندگان