کد خبر: ۱۰۷۴۲۴
تاریخ انتشار: ۰۸:۵۴ - ۲۲ اسفند ۱۳۹۵

قطب گردشگری فارس همچنان بدون مرکز معاینه فنی خودرو

با نزدیکی به پایان سال و شروع سفرهای نوروزی داشتن معاینه فنی برای خودروها الزامی است و خودروهای فاقد معاینه فنی ممنوعیت تردد در شهرها را دارند،این در حالی است که قطب گردشگری فارس همچنان بدون مرکز معاینه فنی خودرو است.

به گزارش شیرازه، با نزدیکی به پایان سال و شروع سفرهای نوروزی داشتن معاینه فنی برای خودروها الزامی است و خودروهای فاقد معاینه فنی ممنوعیت تردد در شهرها را دارند،این در حالی است که قطب گردشگری فارس همچنان بدون مرکز معاینه فنی خودرو است.

اخذ گواهی معاینه فنی قبل از سفر دارای اهمیت ویژه ای است، با عنایت به اینکه در جاده ، خودروها با سرعت بیشتری تردد می نمایند به همان نسبت ریسک تصادفات نیز افزایش می یابد و صحت عملکرد بخش های ایمنی در کاهش ریسک تصادف و یا به حداقل رساندن آسیب های وارده به سرنشینان نقش مهمی را ایفا می نمایند بدون تردید وجود خطای انسانی در تصادفات اانکارناپذیر بوده و بایستی ارتقا شاخص های ایمنی و حفظ شرایط ایمنی خودرو مورد نظر قرار گیرد.

در این ایام شهروندان سپیدانی باید برای معاینه فنی خودروهای خود به شهرهای اطراف بروند ویا در کنار این مسائل افراد سودجویی هستند که با گرفتن مبالغی کارتهای معاینه خودرو را بدون مراجعه به مالکان خودرو تحویل می دهند واین درصورتی است که قبل از سفر جهت اطمینان از وضعیت سلامت و ایمنی خودرو خود اطمینان حاصل نمایند .

از این رو شهروندان سپیدانی برای دریافت کارت معاینه فنی باید به شهرستان های همجوار مراجعه کنند  که این کار هزینه زیادی برای رانندگان به بار می آورد.

سپیدان با وجود تردد زیاد خودروهای سبک و سنگین، از داشتن مرکز معاینه فنی خودرو محروم است و این خود به نوعی سبب نارضایتی مردم در حوزه این خدمت تبدیل شده است.

مسئله نبود مرکز معاینه فنی در شهر ستان خود یک مشکل است و مشکل بعدی، فاصله 80 کیلومتری تا شهرستان شیراز ویا یاسوج است که متقاضیان باید این مسیر را برای دریافت برگ مدرک معاینه فنی بپیمایند.وجود مرکز معاینه فنی خودرو در هر شهر برای رعایت مسائل زیست محیطی و صرفه‌جویی در مصرف سوخت و هزینه‌های شهروندان بسیار ضروری است.

یک کارمند ساکن شهر اردکان گفت: برای دریافت گواهی معاینه فنی خودرو ناچار شدم از محل کارم مرخصی بگیرم و با صرف هزینه و مسیری طاقت فرسا به شهرستان یاسوج وبعدبه شیراز مراجعه کنم.

یکی از رانندگان سپیدانی نیز اظهار داشت: من راننده پژو هستم و اگر برای اخذ معاینه فنی راهی یکی از شهرستان مجاور بشوم جدای از خطرهای موجود در مسیر باید به میزان قابل توجهی هزینه‌های سوخت و سایر هزینه‌های جانبی را متحمل شوم.

شهر اردکان  بین دومرکز استان قرار دارد. مناطق گردشگری وجاذبه های زیست محیطی سبب شده عبور و مرور خودروها به سپیدان افزایش یابد.

لذا راه‌اندازی مرکز معاینه فنی در این شهرستان ضرورت یافته و از مسئولان انتظار می‌رود در این زمینه اقدام کنند.

برخی از رانندگان با مراجعه به خبرنگار مادر این شهرستان گفتند: با وجود فعالیت چند هزار دستگاه خودرو، درشهر اردکان و روستاهای موجود در این شهرستان حتی یک مرکز معاینه فنی و صدور گواهی خودرو وجود ندارد.

به هرحال انتظار می رود مسوولان نسبت به مرتفع نمودن این مشکل و دایر نمودن مرکز معاینه فنی خودرو در شهرستان سپیدان اقدام نمایند.تا رانندگان خودروهای شهرستان وگردشگران ومسافرانی که به سپیدان تردد دارند با مشکل مواجه نشوند .

منبع: مارگون

8/

نظرات بینندگان