کد خبر: ۱۰۷۴۶۲
تاریخ انتشار: ۰۹:۵۷ - ۲۲ اسفند ۱۳۹۵

فارس، پرتلفات ترین استان در نوروز 94 و 95 /مردان ۷۰درصد کشته شدگان نوروزی

در نوروز پنج سال گذشته حوادث رانندگی منجر به مرگ پنج هزار و ۳۸۴ تن از هموطنان شد که بیشترین آن با هزار و ۲۲۷ فوتی در سال ۱۳۹۲ و کمترین آن با ۹۶۴ فوتی در سال جاری ثبت شده است.
به گزارش شیرازه، استان فارس طی چند سال گذشته رتبه نخست در تصادفات جاده ای را به خود اختصاص داده است. اخیر پزشک قانونی کشور گزارشی منتشر کرده و فارس را به عنوان استان پر تلفات جاده ای در نوروز 94 و 95 معرفی کرده است.

در گزارش سازمان پزشک قانونی آمده است
در پنج سال گذشته به استثنای سال۱۳۹۲،  آمار تلفات حوادث رانندگی ایام نوروز (از ۲۵ اسفند تا ۱۵ فروردین سال بعد) با سیر نزولی مواجه بوده و در سال‌های ۱۳۹۴ و ۱۳۹۵ به کمتر از هزار نفر رسیده است.

مردان ۷۰درصد کشته شدگان نوروزی/ فارس، پرتلفات ترین استان

بر اساس آمارهای موجود در نوروز سال جاری ۹۶۴ و در نوروز سال گذشته ۹۶۸ نفر در حوادث رانندگی جان خود را از دست دادند که در هر دوی این سال ها استان فارس بیشترین آمار تلفات را در بر گرفته، همچنین نوروز سال جاری کمترین تلفات حوادث رانندگی در استان ایلام و در نوروز سال گذشته در اردبیل ثبت شده است.

آمار تلفات حوادث رانندگی در نوروز دو سال اخیر نشان می دهد که ۷۰ درصد متوفیات این حوادث مرد بودند و بیش از ۵۰ درصد تلفات نیز به دلیل ضربه به سر جان خود را از دست داده اند.

بر اساس این گزارش به طور متوسط ۶ تا ۶.۵ درصد تلفات رانندگی در هر سال مربوط به ایام نوروز است.

نظرات بینندگان