کد خبر: ۱۰۷۴۹۰
تاریخ انتشار: ۱۲:۵۵ - ۲۲ اسفند ۱۳۹۵

دومین همایش بزرگ دانش آموزی چهارشنبه آخرسال در شیراز

دومین همایش دانش آموزی چهارشنبه آخرسال به میزبانی سازمان آتش نشانی شیراز در تالار آزادی برگزار شد.
به گزارش شیرازه، محمد فرخ زاده رئیس سازمان آتش نشانی  و خدمات ایمنی شیراز از برگزاری دومین همایش دانش آموزی در امروز خبر داد و گفت : با توجه به اینکه بیشترین مصدومین در چهارشنبه آخرسال 94 در رده سنی  کودکان و نوجوانان بوده اند به همین دلیل سازمان آتش نشانی به منظور پیشگیری و کاهش حوادث مربوط به چهارشنبه آخرسال برنامه های ویژه ای را به اجرا درآورده است.
فرخ زاده در ادامه گفت : یکی از اقدامات پیشگیرانه در راستای ارتقا فرهنگ ایمنی و به دنبال آن کاهش حوادث چهارشنبه آخرسال ، آموزش در تمامی سطوح مختلف سنی کودکان بوده است که در تمامی مقاطع سنی کودکان از هفتم اسفندماه آغاز شده است.
این مقام مسئول از آموزش 14 هزار نفر از کودکان از پیش دبستانی تا دبیرستان اشاره کرد و گفت : دوره های آموزشی پیشگیری از حوادث چهارشنبه آخرسال در تمامی رده های سنی و مقاطع تحصیلی از پیش دبستانی تا دبیرستان و هنرستان ها برگزار شده و در کل تاکنون 14 هزار نفر آموزش دیده اند و امیدواریم این آموزش ها ، همراه با پویش دانش آموزی و تعهد نامه هایی که به احترام آتش نشانان شهدای پلاسکو امضا شده ، در کمتر شدن حوادث چهارشنبه اخرسال کارساز باشد.
رئیس سازمان آتش نشانی وخدمات ایمنی شیراز افزود : در همایش دانش آموزی چهارشنبه آخرسال  300 نفر از دانش آموزان گرد هم آمده و طی مراسمی با همکاری کارشناسان بیمارستان سوانح سوختکی صدرا، با آموزش های امدادی از جمله امداد در سوانح سوختگی و کمک های اولیه آشنا شده و همچنین کارشناسان آتش نشانی نیز نکات ایمنی در چهارشنبه آخرسال  را بازگو می کنند و در پایان این مراسم نیز مراسم سوگندنامه اجرا می شود.
وی از نواختن زنگ خطر چهارشنبه آخرسال خبر داد و گفت : زنگ خطر چهارشنبه آخرسال نیز در روز دوشنبه در دبیرستان نرجس واقع در بولوار نصر به صدا درخواهد آمد و دانش آموزان با هشدارهای ایمنی و آموزش های اطفا حریق آشنا خواهند شد.
وی در پایان باز هم از تمامی والدین خواست در این روزها مراقبت بیشتری از فرزندان خود داشته باشند تا شاهد خسارتهای مالی و جانی و گاها جبران ناپذیر نباشند.
نظرات بینندگان