کد خبر: ۱۰۷۴۹۶
تاریخ انتشار: ۱۴:۲۸ - ۲۲ اسفند ۱۳۹۵
معاون اجرایی و خدمات شهری شهرداری شیراز:

ولله در خدمات‌دهی به شمال و جنوب شهر تبعیض قائل نمی‌شویم/ باید درآمدهای اماکن گردشگری به شیراز برگردد/اراده‌ای برای اجرای مدیریت یکپارچه شهری نیست

معاون اجرایی و خدمات شهری شهرداری شیراز گفت: ولله خدمات‌دهی ما به مردم یکجا داده می‌شود و تبعیضی برای شمال یا جنوب شهر قائل نمی‌شویم و قراردادها در مناطق مختلف شهرداری یکی است.

ولله در خدمات‌دهی به شمال و جنوب شهر تبعیض قائل نمی‌شویم/ باید درآمدهای اماکن گردشگری به شیراز برگرددبه گزارش شیرازه، رمضان امینی در نشست خبری با اشاره به خدماتی که در حوزه گردشگری ارائه می‌شود، گفت: در ایام نوروز تور شیراز گردی و بازدید از اماکن مذهبی فرهنگی شیراز را با هدف استفاده مسافران از وسایل حمل ونقل عمومی و جلوگیری از ترافیک در سطح شهر برگزار می‌کنیم و بلیط‌های گردشگری در اختیار مسافران قرار می‌گیرد.

وی با انتقاد از اینکه تا کنون هیچ درآمدی از محل اماکن گردشگری به شهرداری شیراز واریز نشده است، تأکید کرد که عدالت حکم می‌کند و حق است که بخش اعظمی از درآمدهای اماکن گردشگری به شیراز برگردد چرا که تعداد زیادی نیرو از محل عوارض مردم بسیج می‌شوند تا شهر آماده میزبانی از گردشگران و مسافران شود.

اراده‌ای برای اجرای مدیریت یکپارچه شهری نیست

معاون اجرایی و خدمات شهری شهرداری شیراز از اینکه اراده‌ای برای اجرای مدیریت یکپارچه شهری وجود ندارد، انتقاد کرد و افزود: در طول سال ادارات مختلف در نقاط مختلف شهر برای خدمات‌رسانی به مردم مشغول حفاری هستند اما از 15 اسفندماه تا 15 فروردین ماه هرگونه حفاری به ویژه محدوده مرکزی را ممنوع اعلام کردیم، البته در صورت بروز حوادث در هر نقطه‌ای و هر زمانی که نیاز باشد حفاری انجام می‌شود.

امینی در بخش دیگری از سخنان خود خواستار آن شد که به یاد آتش‌نشانان شهید و سربازان گمنام و شجاعی که شبانه‌روز در میدان خطر جانفشانی می‌کنند، از هرگونه اقدامات خطرساز در چهارشنبه آخر سال جلوگیری شود.

وی با بیان اینکه پایان هرسال مقادیر زیادی از پول و سرمایه کشور به جیب واردکنندگان و سازندگان ترقه وارد می‌شود، گفت: چهارشنبه‌ آخر سال روزی است برای شادی کردن در کنار خانواده نباید آن را با اقدامات مخاطره‌آمیز تلخ کرد.

معاون اجرایی و خدمات شهری شهرداری شیراز با اشاره به خانه‌تکانی و نوسازی منازل در ایام پایانی سال گفت: مسئولیت بزرگی بر دوش همکاران ما در سازمان مدیریت پسماند شهرداری است که در روزهای منتهی به سال حجم کار آنان تا 50 درصد افزایش می‌یابد.

امینی ضمن بیان اینکه بار اصلی هزینه‌های شهری را خود شهروندان می‌پردازند، تعامل و همکاری همه‌جانبه مردم در تمیز نگه‌داشتن شهر را موثر دانست و اعلام کرد: در مجمع ملی سلامت، سازمان پسماند شهرداری شیراز از بین 400 سازمان پسماند در کشور در حوزه سلامت و پاسخگویی برتر شناخته شد.

وی با اعتقاد به اینکه مسافران هرکدام سفیری هستند که هنگام مراجعه به شهرهای خود، تصویری از شهر شیراز را بازگو خواهند کرد، گفت: باید به‌نوعی کار کرد که تصویری زیبا از شهر فرهنگ و ادب و شعر و شعور شیراز در ذهن‌ها جاری و ساری شود.

پوشش ابر وای فای در ورودی‌های شهر

معاون خدمات شهری شهرداری شیراز با اشاره به انجام اقدامات لازم برای میزبانی از مهمانان نوروزی تشریح کرد: در ستادهای محورهای ورودی شیراز نیروهای شهرداری با لباس متحدالشکل حضورداشته و وظیفه راهنمایی و هدایت مسافران را به نقاط گوناگون شهر بر عهده‌دارند.

امینی گفت: با هماهنگی صورت گرفته با شرکت‌های مخابراتی، در ورودی‌های شهر ابر وای فای ایجاد خواهد شد و تمام تلفن‌های همراه می‌توانند به این سامانه اینترنتی وصل شده و از خدمات آن مانند اطلاع از اماکن گردشگری و زیارتی و غیره استفاده کنند.

وی با بیان اینکه برای مواقع بارانی و اسکان اضطراری 42 حسینیه را در نظر گرفته‌ایم، گفت: 5 کمپ ثابت نیز در مناطق زیباشهر، باغ جنت، جنب بازار وکیل، بوستان شهدا و بوستان نماز به همراه 19 سالن ورزشی تدارک دیده‌شده تا میهمانان بتوانند برای اسکان از آن استفاده کنند.

برپایی چادر برای مسافران نوروزی در 15 بوستان

معاون خدمات شهری شهرداری شیراز ادامه داد: از مجموع 232 بوستان‌ شیراز تنها در 15 بوستان اجازه چادر زدن خواهیم داد و در نقاط دیگر اگر موردی مشاهده شد مأموران ما با لحنی آرام و مؤدبانه از مسافران تقاضا خواهند کرد که چادر خود را جمع کرده و تنها در نقاط پیش‌بینی‌شده مستقر شوند.

امینی اولویت نخست را تکمیل ظرفیت‌های اقامتی شهر شیراز عنوان و اظهار کرد: باید از فرصت حضور جمعیت عظیمی که به شهر شیراز می‌آید نهایت استفاده را برد و با ارائه خدمات مناسب، برای این شهر درآمدزایی کرد و این فرصتی بی‌نظیر برای رونق اقتصادی شیراز است.

وی اعلام کرد: در 119 نقطه شهر پارکینگ پیش‌بینی‌شده که ظرفیت 22 هزار واحد را دارد و این غیر از پارکینگ حاشیه بوستان‌ها و کمپ‌ها است.

معاون خدمات شهری شهرداری شیراز همچنین از مصوب شدن نرخ‌های خدماتی خبر داد و خاطرنشان کرد: نرخ‌های خدماتی در تمام حوزه‌ها مانند پارکینگ، حمام‌ها و غیره مصوب شده و روی بنر در منظر عمومی قرار خواهد گرفت و تلفن شکایات نیز در آن درج شده است.

امینی به جمع‌آوری معتادان و متکدیان نیز اشاره کرد و گفت: تعدادی از معتادان و متکدیان جمع‌آوری‌شده و در مرکزی با ظرفیت 500 نفر نگه‌داری می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه یک هزار و 300 نفر از نیروهای شهرداری شیراز به‌صورت مستقیم در ایام نوروز به مردم خدمت‌رسانی خواهند کرد، افزود: کارگران زحمت‌کش شهرداری در ایام نوروز فعال خواهند بود و ایثار و بزرگواری این کارگران برای حفظ آرامش شهروندان ستودنی است، به‌خصوص اینکه در این ایام همگان در حال دیدوبازدید و عید دیدنی هستند.

صرفه‌جویی میلیاردی با سامان‌دهی منازل مبله

معاون خدمات شهری شهرداری شیراز ضمن تقدیر از دستگاه قضایی برای برخورد با دارندگان منازل مبله غیرمجاز گفت: ما مخالف اجاره دادن منازل به مردم و مسافران نیستیم اما این کار باید سامان‌دهی می‌شد و کسانی که می‌خواهند منزل خود را اجاره دهند باید زیر نظر اداره اماکن فعالیت کنند.

امینی با بیان اینکه تا هفته گذشته 60 مورد ثبت‌نام برای اجاره دادن منزل داشته‌ایم، خاطرنشان کرد: ساماندهی منازل مبله باعث شد تا هزینه‌های میلیاردی برای پاکسازی هرزآگهی‌ها که آشتفتگی‌های بصری ایجاد کرده بود صرفه جویی شود.

فرافکنی مسئولان به معنای ناتوانی در انجام مسئولیت است

معاون خدمات شهری شهرداری شیراز در پاسخ به سوالی درخصوص جمع‌آوری اغذیه‌فروشی‌های غیرمجاز گفت: هر مسئولی که فرافکنی کند و توپ را در زمین دیگران بیندازد یعنی از انجام مسئولیت ناتوان است و در این خصوص همه مسئولین مربوطه باید اقدامات لازم را انجام دهند و ما در این راستا 20 نقطه از شهر را برای استقرار کیوسک‌هایی که مورد تأیید تیم بهداشتی است و کنترل و نظارت می‌شوند را در نظر گرفته‌ایم.

امینی با اشاره به گستردگی طولی شهر شیراز و حساسیت‌های ویژه این شهر نیز اظهار کرد: تلاش ما خدمت به تمام شهروندان است و نمی‌توان مدعی بود که تمام کارها را به نحو احسن انجام داده‌ایم اما هدف این است که حقوق همگان رعایت شود و به خاطر منافع یک عده قلیل و افراد خاص حقوق سایرین نادیده گرفته نشود.

وی ضمن انتقاد از برپایی هفته‌بازار گفت: گاهی یک مسئول به خاطر خوش‌خدمتی به عده‌ای و فرار از مسئولیت خود، کارهایی را در شهر باب می‌کند که منافع آن در جیب یک عده خاص می‌رود و بقیه شهروندان باید تاوان آن را بپردازند که تلاش شده تا حد امکان از این مسئله جلوگیری شود.

نظرات بینندگان