کد خبر: ۱۰۷۵۱۴
تاریخ انتشار: ۰۸:۰۸ - ۲۳ اسفند ۱۳۹۵

اقدام شایسته مردم شیراز برای چهارشنبه آخر سال + تصاویر

در آستانه چهارشنبه آخر سال ،مردم شیراز با راه اندازی پویشی به نام ( من هم به عنوان یک شیرازی استفاده از مواد محترقه را منع می کنم ) به شهدای آتش نشان ادای احترام می کنند.
به گزارش شیرازه، یافته های پژوهشی نشان می دهد که تمامی آیین ها و یادمان هایی که مردم ایران در هنگامه های گوناگون بر پا می داشتند و بخشی از آنها همچنان در فرهنگ این سرزمین پایدار شده است، با منش، اخلاق و خرد نیاکان ما در آمیخته بود و در همه آنها، اعتقاد به پروردگار، امید به زندگی، نبرد با اهریمنان و بدسگالان و مرگ پرستان، در قالب نمادها، نمایش ها و آیین های گوناگون نمایشی گنجانده شده بود.

رفتار خشونت آمیز و مغایر با عرف و منش جامعه نظیر آنچه که امروزه تحت نام چهارشنبه سوری شاهد آن هستیم، در هیچ کدام از این آیین ها دیده نمی شود. بهتر است بگوییم، کسانی که با منفجر کردن ترقه و پراکندن آتش سلامتی مردم را هدف می گیرند، با تن دادن به رفتاری آمیخته به هرج و مرج روحی ، آیین چهارشنبه سوری را تحریف کرده اند.

در روزهای مانده به چهارشنبه سوری  و یا همان چهارشنبه آخر سال تعدادی از شهروندان شیرازی با راه اندازی پویشی بنام *پویش مردمی چهارشنبه آخرسال* آسایش و آرامش برای آتش نشانان را طلب نمودند.

انتظارمیرود این پویش فراگیر بتواند بستر یک تحول فرهنگی را برای این شب در روزهای پایانی سال را بهمراه داشته باشد.

شماهم به این پویش بپیوندید


اقدام شایسته مردم شیراز برای چهارشنبه آخر سال + تصاویر
اقدام شایسته مردم شیراز برای چهارشنبه آخر سال + تصاویر





نظرات بینندگان