کد خبر: ۱۰۷۵۸۵
تاریخ انتشار: ۱۰:۵۸ - ۲۴ اسفند ۱۳۹۵

250 نفر از دانشجویان کازرون از مناطق عملیاتی جنوب بازدید کردند

مسئول فرهنگی بسیج دانشجویی شهرستان کازرون از اعزام 250 نفر از دانشجویان برادر و خواهر دانشگاهها و مراکز آموزش عالی این شهرستان به اردوی سه روزه فرهنگی، زیارتی و معنوی راهیان نور در تاریخ هفدهم و بیست و یکم اسفند ماه خبر داد.

به گزارش شیرازه، محمدمهدی شجاعی ،مسئول فرهنگی بسیج دانشجویی شهرستان کازرون از اعزام 250  نفر از دانشجویان برادر و خواهر دانشگاهها و مراکز آموزش عالی این شهرستان به اردوی سه روزه فرهنگی، زیارتی و معنوی راهیان نور در تاریخ هفدهم و بیست و یکم اسفند ماه خبر داد.

 شجاعی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در خصوص اردوهای راهیان نور اظهار داشت: بر اساس بیانات رهبر معظم انقلاب، راهیان نور عاملی برای جلوگیری از فراموش شدن ارزش‌ها و درس‌های دوران دفاع مقدس می باشد.

وی با بیان اینکه اردوی راهیان نور دارای فضایی است که می توان نیرو و کادر ارزشی آینده کشور را در آن تربیت و پرورش داد خاطر نشان کرد: حضور دانشجویان در اردوی راهیان نور حامل این پیام است که تا حق و باطل است، جنگ هرگز تمام نمی شود فقط نوع، ابزار، شیوه و تکنیک آن تغییر می یابد.

این فعال دانشجویی گفت: اردوی راهیان نور بهترین گزینه روی میز ما برای مقابله و مبارزه با جنگ بی امان روانی، نرم و فرهنگی دشمنان اسلام، انقلاب و انسانیت است و بهترین راه برای مبارزه با جنگ نرم دشمن در فضای دانشگاه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است.

شجاعی با اشاره به اهداف بسیج دانشجویی از سازماندهی و اعزام دانشجویان با مناطق عملیاتی دفاع مقدس عنوان داشت: تجدید پیمان با آرمان های امام راحل و امام خامنه ای، گرامیداشت فداکاری و ایستادگی رزمندگان اسلام و شهدای والامقام، ترویج فرهنگ دفاع مقدس، روشنگری در خصوص ابعاد مختلف جنگ تحمیلی، تقویت روحیه ایثار و رشادت در میان جوانان، تبیین و تشریح الگوهای رفتاری و سیره عملی شهداء ، مشاهده عینی آثار جنگ در آخرین نقطه مرزی کشور و کادرپروری از جمله اهداف بسیج دانشجویی از اردوهای راهیان نور به شمار می رود.

وی در ادامه با اشاره به شعار اردوی راهیان نور امسال به بیان مناطق مورد بازدید قرار گرفته شده در این اردو پرداخت و اظهار کرد: در این اردوی سه روزه که با شعار "از دانشگاه تا دانشگاه با جوان مؤمن انقلابی و جهاد کبیر" برگزار شد، دانشجویان از مناطق عملیاتی مختلفی همچون شلمچه، هورالهویزه، طلائیه، پاسگاه زید، مزار شهدای دانشجوی پیرو خط امام در هویزه، نهر خین و زیارت پیکر مطهر و معطر شهدای گمنام و تازه تفحص شده در معراج الشهدای اهواز بازدید کردند.

مسئول فرهنگی بسیج دانشجویی شهرستان کازرون ادامه داد: تماشای رزمایش فرهنگی- رزمی- بصیرتی «ستارگان زمینی» در قرارگاه شهید مسعودیان اهواز که با تلاش قرارگاه مرکزی راهیان نور سپاه و بسیج و با ظرفیت های هنری و استفاده از ادوات جنگی، نورافشانی های جذاب و انفجارهای زنده اجرا شد یکی از برنامه های ویژه این اردو بود که رخدادهای مهم دفاع مقدس را حکایت می کرد و برای دانشجویان بسیار جذاب و مورد توجه بود.

شجاعی افزود: در طول مسیر دانشجویان از برنامه های مختلف فرهنگی مثل روایت گری، مباحث معرفتی و بصیرتی توسط روحانی کاروان، پخش فیلم و نماهنگ و سخنرانی های دختر شهید فروزنده و خواهر شهدی مسرور ... بهره مند شدند و بر اساس هماهنگی های صورت گرفته در مناطق عملیاتی از سخنرانی و روایت گرای افرادی همچون حجت الاسلام رئیسی تولیت آستان قدس رضوی، داوود گودرزی رئیس سازمان بسیج دانشجویی کشور، حاج حسین یکتا رئیس ستاد راهیان نور کشور و ... استفاده کردند.

مسئول فرهنگی بسیج دانشجویی کازرون در پایان از مساعدت و همکاری رؤسای دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی کازرون، و فرمانده ناحیه مقاومت سپاه بسیج شهرستان کازرون در اعزام دانشجویان به این مناطق تقدیر و تشکر کرد.

منبع: کازرون خبر

23/

نظرات بینندگان