کد خبر: ۱۰۷۵۹۰
تاریخ انتشار: ۱۲:۰۱ - ۲۴ اسفند ۱۳۹۵
استاندار فارس، در همایش ریحانه النبی؛

شناخت مقام والای حضرت زهرا نیازمند درک درست است

استاندار فارس گفت: شناخت خانواده حضرت زهرا (س) رمز نشستن در سرای سعادت است و تا زمانی که درک درست و واقعی از زوایای زندگی دخت گرامی پیامبر اکرم (ص) نداشته باشیم، نمی‌توانیم قدر جایگاه و مقام والای حضرت زهرا (س) را به‌خوبی درک کنیم.

به گزارش شیرازه، سید محمدعلی افشانی استاندار فارس در همایش ریحانه النبی (ص) در شهرستان مُهـر گفت: فاطمه زهرا (س) الگوی همه آزادگان، خصوصاً الگوی دختران، مادران و همسران است.

افشانی افزود: شناخت خانواده حضرت زهرا (س) رمز نشستن در سرای سعادت است و تا زمانی که درک درست و واقعی از زوایای زندگی دخت گرامی پیامبر اکرم (ص) نداشته باشیم، نمی‌توانیم قدر جایگاه و مقام والای حضرت زهرا (س) را به‌خوبی درک کنیم.

بهزاد مریدی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس در آئین افتتاحیه همایش ریحانه النبی گفت: همایش ریحانه النبی تلاشی است و بیان مهربانی‌ها و دوری جستن از نامهربانی‌ها و زشتی‌ها و این همایش یک مدت یک هفته در شهرستان مهر و در قالب برنامه‌های فرهنگی و هنری برگزار خواهد شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس افزود: در روز اول این همایش بستری بزرگ از فرهنگ اسلامی را فراهم آورده‌ایم و بانام حضرت زهرا (س) از 14 نابغه قرآنی کشور تجلیل خواهد شد.

مریدی بابیان اینکه در روز دوم همایش ادای دینی به اصحاب قلم خواهیم داشت که به نوشتن کلمات نورانی در قالب داستان، داستانک و شعر برای این همایش فرهنگی و دینی همت گماشته‌اند افزود: در بخش داستان و داستانک از میان 140 اثر رسیده به جشنواره خالق سه اثر موردتقدیر قرار خواهند گرفت و از میان یک هزار و 312 اثر در حوزه شعر سپید و کلاسیک از خالق سه اثر به‌عنوان آثار برتر تقدیر و 2 اثر به‌عنوان آثار شایسته تقدیر خواهند شد.


این مسئول ادامه داد: در سومین روز این همایش میزبان صاحب‌نظران، اندیشمندان و اسلام شناسان ایران و جهان خواهیم بود و از بین 157 مقاله رسیده به 15 اثر برگزیده، به ارائه مقاله خواهند پرداخت.

بهزاد مریدی خاطرنشان ساخت: این افتخار داریم که از روز اول تا پایان همایش، جشن‌های مردمی کوثر با حضور هنرمندان استان و شهرستان‌های استان فارس نمایشگاه آثار هنرهای سنتی، تجسمی با محوریت قرآن و عترت در مُهـر برگزار خواهد شد.

در ادامه حجت‌الاسلام موسوی لاری دبیر همایش ریحانه النبی گفت: توصیه پیامبر (ص) به کتابت و عترت برای این است که رسالت از طریق کتاب خدا که مهم‌ترین و جاویدان‌ترین یادگار ایشان است، با محوریت اهل‌بیت (ع)، در اختیار مردم قرار گیرد تا مسلمانان از مکتب پیامبر (ص) فاصله نگیرند.

رئیس مرکز اسلامی فاطمیه شهرستان مُهر گفت: در تمام کتاب‌های اهل سنت و شیعه احادیث و روایت‌های فراوانی از پیامبر (ص) ویارانش وجود دارد حدیث ثقلین به‌صورت متواتر آمده است.

موسوی لاری خاطرنشان ساخت: علمای شیعه و سنی به اهل‌بیت و تمسک به قرآن کریم ارادت ویژه دارند که در ایران اسلامی شیعیان و مسلمانان اهل سنت با یکدیگر وحدتی ستودنی است خصوصاً در مناطق جنوبی استان فارس این وحدت بیشتر است.

رئیس مرکز اسلامی فاطمیه تأکید کرد که آنچه باید به آن پرداخته شود این است که ما از دو سو باید به اهل‌بیت (ع) پیوند بخوریم یک‌سو محبت عشق و ارادت است و دیگری شناخت راه و رسم پیامبر (ص) از منظر اهل‌بیت (ع) است که این مهم‌ترین مسئله است.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود گفت: ارادت مردم این منطقه این شهرستان به حضرت زهرا (س) بر کسی پوشیده نیست اما باید بدانیم که چگونه از مکتب اهل‌بیت (ع) فیض ببریم.

موسوی لاری ادامه داد: حضرت فاطمه (س) برای ما الگو و اسوه است و سؤالی که مطرح می‌شود این است که از کدام بعد وجودی آن حضرت باید درس بگیریم و این مسئله به علم و عمل حضرت فاطمه (س) بازمی‌گردد.

وزیر کشور دولت اصلاحات خاطرنشان ساخت: ما به دنبال این هستیم که در سالروز میلاد حضرت زهرا (س) سنت حسنه‌ای ایجاد کنیم تا عشق و ایمانمان نسبت به کتاب خدا بیشتر شود.

منبع: عصر مُهـر
27/
نظرات بینندگان