کد خبر: ۱۰۷۵۹۷
تعداد نظرات: ۶ نظر
تاریخ انتشار: ۲۱:۴۲ - ۲۴ اسفند ۱۳۹۵

همایش ملی-مردمی یا میتینگ سیاسی-انتخاباتی؟

دبیر همایش ریحانه النبی شهرستان مُهر موسوی لاری وزیر کشور دولت اصلاحات است و حضور پررنگ چهره های ملی و یا استانی اصلاح طلب در این همایش و دیدارهای صورت گرفته با فعالان سیاسی استان و شهرستانهای جنوب فارس و خبرنگاران در حاشیه آن، شائبه انتخاباتی-سیاسی بودن آن را بیش از پیش تقویت کرده است.
به گزارش شیرازه، هفته گذشته بود که بهزاد مریدی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس طی نشستی با اصحاب رسانه، ضمن ابراز شرمساری از عملکرد قرآنی این اداره کل اذعان داشت تمام وقت و انرژی این اداره صرف برگزاری هرچه بهتر همایش ملی قرآنی ریحانه النبی در شهرستان مُهر خواهد شد و در این همایش، کم کاری های صورت گرفته حوزه قرآنی توسط اداره فرهنگ و ارشاد فارس مرتفع خواهد شد.

با این حال، همزمان با آغاز بکار همایش چند روزه قرآنی ریحانه النبی در شهرستان مُهر، شائبه سیاسی و انتخاباتی بودن این همایش هر لحظه بیشتر می شود.

دبیر این همایش موسوی لاری وزیر کشور دولت اصلاحات بوده و حضور پررنگ چهره های ملی و یا استانی اصلاح طلب در این همایش و دیدارهای صورت گرفته با فعالان سیاسی استان و شهرستانهای جنوب فارس و خبرنگاران در حاشیه آن، شائبه انتخاباتی-سیاسی بودن آن را بیش از پیش تقویت کرده است.

همچنین مشاهدات خبرنگار "شیرازه" از سطح شهرستان حاکی از آن است که بنرها و بیلبوردهای خوش آمد گویی به موسوی لاری به عنوان دبیر این همایش و وزیر کشور دولت اصلاحات که از قضا از اهالی همین منطقه نیز هست و همچنین حضور پر رنگ مدعوین و فعالان سیاسی پرتعداد اصلاح طلب از سراسر استان نشان می دهد نباید به این همایش تنها با دید قرآنی نگاه کرد چه آنکه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز از رسانه های استانی و کشوری درخواست کرده قید "مردمی" حتما برای این همایش عنوان شود.

همچنین مریدی مدیرکل فرهنگ و ارشاد فارس در حاشیه این مراسم در روز دوم در پاسخ به این سوال که هزینه های این همایش از کجا تامین می شود گفته است: «این همایش مردمی بوده و مردم عهده دار بخش عمده ای از هزینه ها بوده اند»

البته برخلاف ادعای مدیرکل محترم فرهنگ و ارشاد فارس، همانگونه که عنوان شد مشاهدات میدانی حاکی از نصب پرتعداد بیلبورد و بنر در سطح شهرستان مُهر و روستاها و حتی دهیاری های اطراف است که عکسها و نمادهای سیاسی جریان اصلاح طلب نیز به وفور در آنها به چشم می خورد. همچنین تعطیلی مدارس این شهر برای حضور معلمان و فرهنگیان در این همایش، شائبه مردمی بودن آن را به شدت کاهش داده است.

علاوه بر این سخنرانی پرحرف و حدیث اشرف بروجردی از مسئولان ستاد انتخاباتی دکتر روحانی و همچنین سخنان شهیندخت مولاوردی معاون رئیس جمهور که ظهر امروز با رنگ و بوی انتخاباتی صورت گرفت و وی در سخنانش بارها عنوان کرد "فعلا درگیر مسئله انتخابات هستیم"، همگی نشان داد آنچه که در شهرستان مُهر در این روزها تحت عنوان همایش قرآنی ریحانه النبی در حال برگزاری است، بیش از یک همایش ملی-مردمی یک میتینگ سیاسی-انتخاباتی با حضور مشترک احزاب اصلاح طلب و طرفداران دولت تدبیر و امید در کمتر از ۷۰ روز مانده به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری می باشد.
شیرازه در روزهای آینده از این همایش پر حرف و حدیث بیشتر خواهد نوشت.
نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
ناشناس
United States of America
سه‌شنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۵
3
سلام کذاب ....شما اگه یه بنر بیشتر از بنر خوش آمدگویی جوانان شهر مهر برای حاج آقای موسوی دیدین اون موقع ......
در ثانی کدوم بنر و تبلیغ آرم و نماد اصلاح طلبی روش چاپ شده چرا دروغ میگین ....این همایش دو سالانه هستش و فقط جنبه قرآنی و مذهبی داره و همه مردم دست به دست هم دادن و دارن کمک میکنن. نابغه های قرآنی جمع شدن و مردم دارن تو خونه های خودشون ازشون پذیرایی میکنن. با وسایل شخصی خودشون اونا را جابجا میکنن. میهمانان دارن با وسیله نقلیه صاحبخانه جابجا میشن. خب تقدیر این شده که تولد مبارک حضرت زهرا (س) مقارن با این ایام رقم بخوره ......اصلا همایش درش شائبه انتخاباتی بودن نیست 95 درصد مردم شهرستان اصلاح طلبن دیگه نیازی به تبلیغ ندارن ...بزرگ و پدر شهر هم حاج آقا هستن لب تر کنن همه مردم لبیک میگن ......
سعید
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۵
0
اون بی انصافی هست که از قرآن و حضزت زهزا ( س) برای اهداف انتخاباتی سوءاستفاده کرد. لطفا شیرازه روشنگری کند
مهدی
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۵
0
چقد جای تاسف دارد که مدیرکل های دستگاه های دیگر هم هستند مثل اوقاف... آیا از پول موقوفات هم خرج انتخابات آقایان میشود؟لطفا شیرازه پیگیری کند
ناشناس
United States of America
سه‌شنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۵
0
همایش سیاسی است نه قرآنی !!!!!!!!!!!!!!!!!
البته با پول اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی پولهای فصل هفتم که موسسات مختلف واریز می شود همایش مردمی برگزار می کنید ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
هادی
United States of America
سه‌شنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۵
0
مواردی که نوشته اید تنها بخشی از این حرکت زشت است. ضمن ادای احترام به تک تک افرادی که خادم و حافظ قرآن اند و به حق جزو برکتهای خداوند بر ما هستند، لطفا افشاگری خودتان را ادامه دهید.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۵
0
باخانواده های پولدارتماس گرفتندوگفتندبه خاطرمسایل امنیتی مامهمان هارادردسته های چهارتایی تقسیم کردیم وسهم هرخانواده متمول چهارنفراست