کد خبر: ۱۰۷۶۰۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۰:۲۰ - ۲۵ اسفند ۱۳۹۵
مدیر تنظیم بازار جهاد کشاورزی فارس در گفتگو با شیرازه خبر داد:

آغاز توزیع میوه طرح تنظیم بازار/سیب 3000 و پرتقال 3500 تومان در 120 نقطه شیراز

مدیر تنظیم بازار محصولات و نهاده‌های کشاورزی استان فارس گفت: از 25 اسفندماه سیب و پرتقال طرح تنظیم بازار در سطح استان و 120میوه‌فروشی در شیراز عرضه می‌شود.
آغاز توزیع میوه طرح تنظیم بازار/سیب 3000 و پرتقال 3500 تومان در 120 نقطه شیراز
هدایت‌الله رحیمی مدیر تنظیم بازار جهاد کشاورزی فارس در گفتگو با خبرنگار شیرازه اعلام کرد: از 25 اسفند ماه سیب قرمز و سیب زرد به قیمت سه هزار تومان و پرتقال والنسیای با کیفیت به قیمت سه هزار و 500 تومان در 100 واحد میوه‌فروشی اصناف و 20 غرفه در بازارچه‌های شهرداری شیراز توزیع می‌شود که حدود ده واحد توزیع در هریک از مناطق ده‌گانه شیراز در نظر گرفته شده و با بنر محل توزیع میوه طرح تنظیم بازار مشخص شده است.

وی با تأکید بر اینکه هیچگونه محدودیتی در توزیع اقلام اساسی شب عید نداریم و به اندازه نیاز بازار توزیع انجام می‌شود، گفت: ذخیره‌سازی کالاهای اساسی به اندازه کافی انجام شده و تا 15 فروردین دائم بازار را رصد می‌کنیم و هرجا تغییر قیمت مشاهده شد توزیع انجام می‌شود تا قیمت‌ها در بازار روند ثابتی داشته باشد.

صادرات بیش از ده هزار تن پرتقال فارس به سایر استان‌ها

مدیر تنظیم بازار محصولات و نهاده‌های کشاورزی استان فارس وضعیت ذخیره انواع محصولات مصرفی شب عید استان فارس را بیش از نیاز استان و نیز تأمین‌کننده استان‌های مجاور عنوان و اظهار کرد: تا کنون بیش از ده هزار تن پرتقال از استان فارس با هماهنگی سازمان جهاد کشاورزی به استان‌های کرمانشاه، سمنان، یزد و خوزستان صادر شده است و علاوه بر این بخش خصوصی نیز از تهران و سایر نقاط کشور اقدام به خریداری پرتقال فارس کرده‌اند.

رحیمی خاطرنشان کرد: از حدود یک ماه قبل تا کنون هزار و هشتصد تن برنج هندی هرکیلو به قیمت سه هزار و 800 تومان و شکر کارخانه فسا و مرودشت به قیمت هرکیلو دو هزار و 850 تومان در فروشگاه‌های زنجیره‌ای و تعاونی‌ها توزیع شده است.

بنابراین گزارش، استان فارس رتبه سوم سطح زیر کشت و تولید سیب و رتبه دوم تولید مرکبات در کشور را دارد.

یادآور می‌شود سيد محمد علي افشاني، استاندار فارس در آخرین جلسه شوراي كشاورزي استان در نیمه اسفندماه با بیان اینکه ذخایر خوبی از اقلام اساسی داریم، تاکید کرده بود که در طرح تنظیم بازار، استان فارس در اولویت است و تا زمانی که نیاز استان رفع نشده، نباید به سایر استان‌ها میوه صادر کنیم.

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
قشقایی
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۲۵ اسفند ۱۳۹۵
0
ظاهرا ایشون فقط مسئول شیراز هستن نه استان فارس