کد خبر: ۱۰۷۶۰۸
تاریخ انتشار: ۲۲:۵۶ - ۲۴ اسفند ۱۳۹۵

تاثیر کمپین ها برحوادث آخر سال/ کاهش تعداد مجروهان

چهارشنبه سوری امسال نسبت به سال های گذشته یک فرق عمده داشت و آن هم فاجعه تلخی بود که برای آتش نشانان پلاسکو رخ داد و باعث شکل گیری کمپین هایی با عناوین مختلف برای برگزاری بی خطر چهارشنبه سوری شد
به گزارش شیرازه، جشنی که در گذشته موجب شادی و نزدیکی ایرانیان می شد در سال های گذشته شکلی رعب آور و خطرناک به خود گرفت که معمولا با حوادث تلخی همراه بوده و عده ای را به بیمارستان و بعضا به دیارباقی روانه می کرد!

چهارشنبه آخر سال در سال 95 با توجه به کمپین هایی که در شبکه های اجتماعی برای برگزاری بی خطر و آرام جشن چهارشنبه سوری شکل گرفت بسیار آرام تر برگذار شد اما بی خطر نبود و باز هم شاهد حوادثی تلخ از انفجار گرفته تا سوختگی و تخریب بودیم که به این موارد اشاره می کنیم:

 

*** طبق آخرین آمار اعلام شده از سوی سرپرست اورژانس کشور، تعداد مصدومین سرپايی كل كشور ٢٠٠٠ نفر بود که نسبت به سال گذشته ۵۰ درصد كاهش داشت و تعداد مصدومین بستری ۶۰۰ نفر در كل كشور بود که این تعداد نسبت به سال گذشته ٢٩ درصد كاهش داشت. دو نفر در تهران فوت کردند.

 

* از ظهر امروز حوادث شروع شد، انفجار نارنجک دستی یک باب منزل مسکونی را در اراک تخریب و سه نفر را راهی بیمارستان کرد.

* بر اثر انفجار مواد محترقه در پشت بام یک ساختمان مسکونی در پیروزی، چهار پسر  ۱۸ تا ۲۰ ساله مصدوم و  روانه بیمارستان شدند.

* در ابتداری شروع مراسم چهارشنبه سوری خبر مصدومیت 3 نفر در شهرستان رشت مخابره شد.

* پسر 14 ساله ای در تهران به دليل انفجار مواد محترقه از ناحيه سر و سينه مصدوم شد و پس از انتقال به بيمارستان متاسفانه فوت كرد.

* تا ساعت 19 در تهران 22 مصدوم داشتیم که از این تعداد 16 نفر به بیمارستان منتقل شدند و 8 نفر سرپایی درمان شدند.

* بر اساس انفجار مواد محترقه حادثه‌ای شدید برای مردی 27 ساله در محله پیروزی تهران رخ داد که منجر به قطع دست و پای وی شد. متاسفانه دقایقی پیش این جوان 27 ساله بر اثر شدت جراحات فوت کرد.

* در کردستان هم تعدادی جراحت شدید از جمله سوختگی شدید در صورت و بدن گزارش شده است.

* کوچک‌ترین مصدوم دختربچه‌ای ۴ ساله در شیراز و بزرگ‌ترین مصدوم خانمی ۶۰ ساله است. همچنین نیمی از مصدومان ۱۰ تا ۲۰ ساله‌اند.

* زن میانسال تهرانی بر اثر جراحت‌ها بینایی خود را از دست داد.

* چشم چپ پسر ۱۸ ساله در تبریز تخلیه شد و انگشت دست پسر ۱۴ ساله قطع شد.

* انفجار مواد محترقه در اسلامشهر تهران باعث تخریب خانهسوختگی 50 درصدی 2 نفر شد.

* پرتاب نارنجک به داخل خودروی نیروی انتظامی در تبریز هفت سرباز را مجروح کرد.

* مصدومیت ۳۱ نفر در چهارشنبه سوری مازندران براثر استفاده از مواد محترقه, مصدومان از سن ۱۰ تا ۳۸ ساله بودند و از ناحیه دست و چشم دچار آسیب شدند.

منبع: استناد نیوز
نظرات بینندگان