کد خبر: ۱۰۷۶۱۸
تاریخ انتشار: ۰۸:۲۹ - ۲۶ اسفند ۱۳۹۵
کرمپور:

یکی از اشتباهات دولت نهم؛ تصویب قانون بومی گری بود

نماینده مردم فیروزآباد در همایش قابلیت‌ها و راهکارهای توسعه پایدار در فیروز اباد یکی از اشتباهات دولت نهم و دهم را تصویب قانون بومی گری دانست و اظهار داشت: با تصویب قانون بومی گری در مجلس باعث شد تا نیروهای استان بوشهر در منطقه پارس جنوبی استخدام شوند.

به گزارش شیرازه، همایش «قابلیت‌ها و راهکارهای توسعه پایدار شهرستان‌های فیروزآباد، قیر و کارزین و فراشبند» که همزمان با آغاز سی و دومین سالگرد افتتاح  اولین دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس در شهرستان فیروزآباد، با حضور مسعود پزشکیان نائب رئیس اول مجلس شورای اسلامی، ائمه جمعه، فرمانداران، بخشداران و شورای اداری شهرستانهای قیروکارزین، فراشبند و میمند در تالار هنر فیروزآباد برگزار شد.

*دانشگاه آزاد مظهر توسعه انقلاب اسلامی

علیرضا انوری رئیس دانشگاه آزاد فیروزآباد در گزارشی به اقدامات صورت گرفته در زمینه اجرایی شدن اقتصاد مقاومتی به سخنرانی پرداخت و گفت: در راستای اهداف جمهوری اسلامی ایران و رسالت اصلی دانشگاه آزاد که تولید علم می باشد با همکاری مراکز فراشبند، قیروکارزین و میمند آمادگی کامل در جهت توسعه علمی و پژوهشی با تمام توان انجام خواهیم داد و از هیچگونه فعالیت و همکاری دریغ نخواهیم کرد.



وی دانشگاه آزاد را یکی از مظاهر توسعه انقلاب اسلامی ایران دانست و با اشاره به سالروز تاسیس این دانشگاه درسال 1363 بیان داشت: دانشگاه آزاد فیروزآباد به عنوان اولین واحد دانشگاه آزاد در استان فارس در 23 اسفند ماه 1363 تاسیس و در پی 3 دهه گذشته این دانشگاه خدمات شایانی را به مردم این منطقه ارائه کرده است.

*اقتصاد ایران در حال بهبود و رشد است

حجت السلام هاشمی زاده امام جمعه فیروزآباد نظام اقتصادی غرب را یک نظامی سرمایه داری و در حال تزلزل دانست و گفت: نظام سرمایه داری غرب نوعی اقتصاد سرمایه داری است که با ذخیره منابع داخلی خود و با هجوم به منابع کشور های ضعیف و زیر سلطه خود توانسته است خود را نگه دارند و این نظام اقتصادی متزلزل است زیرا با کوچکترین زلزله سیاست اقتصادی، اقتصاد غرب به دلیل متکی نبودن به ذخایر داخلی از بین خواهد رفت و از هم فرو خواهد پاشیده.


امام جمعه فیروزآباد نگاه اسلام به اقتصاد را خدا محوری بیان کرد و اظهار داشت: ما قبول داریم که اقتصاد ما مریض است ولی با اجرای اقتصاد مقاومتی در حال بهبودی است و می توانیم با تکیه بر اقتصاد مقاومتی یک اقتصاد نمونه برای جهان ارائه دهیم.

*بزرگترین تهدید برای نظام، بیکاری جوانان و تفرقه بین نیروهای مومن و انقلابی است

کورش کرمپور نماینده مردم فیروزآباد، فراشبند و قیروکارزین به وضعیت نامناسب جاده های مواصلاتی فیروزاباد اشاره کرد و گفت: محور فیروزآباد به عسلویه، از قبل از انقلاب تاکنون در حال احداث است و این جاده به واسطه محور مواصلاتی منطقه اقتصادی پارس جنوبی که یک ملت به آن می بالند یکی از مهمترین جاده های کشور بوده که تنها چیزی که عاید مردم این شهرستان ها شده است فقط تلفات جانی این جاده است.



وی یکی از اشتباهات دولت نهم و دهم را تصویب قانون بومی گری دانست و اظهار داشت: با تصویب قانون بومی گری در مجلس باعث شد تا نیروهای استان بوشهر در منطقه پارس جنوبی استخدام شوند و براساس این تصمیم نادرست یک کارگر ساده هم از این شهرستان ها که از بوشهر و دیگر شهرستانهای این استان به این منطقه نزدیکتر هستند نمی توانند در انجا مشغول به کار شوند.

کرمپور افزود: مگر پارس جنوبی با اعتبارات استانی احداث شده است که فقط باید نیروی بومی در این منطقه مشغول به کار شوند شهرستان های فیروزآباد، فراشبند و قیروکارزین نسبت به بوشهر فاصله کمتری با این منطقه دارند ولی بومی تلقی نمی شود

نماینده مردم فیروزآباد دو عامل تفرقه و بیکاری را بزرگترین تهدید برای جمهوری اسلامی ایران دانست و گفت: بزرگترین تهدید برای جمهوری اسلامی، بیکاری جوانان به خصوص جوانان تحصیل کرده و تفرقه بین نیروهای مومن و انقلابی است و هر کس که ادعای انقلابی بودن می کند باید تلاش کند تا اشتغال ایجاد کند و با شعار دادن، چفیه بر گردن انداختن و قرآن خواندن کسی ولایتی و انقلابی نمی شود.

وی افزود: خدمت در خط ولایت و نظام شاخص هایی همچون گذشتن از نام، بیت و آبروی خود است  و کسانی می توانند انقلاب را بسازند که در انقلابی بودن پیش قدم باشند.

*نیازمند مدیریت و ترسیم نقشه کلان هستیم تا عملیاتی حرکت کنیم

مسعود پزشکیان نایب رئیس اول دهمین دوره مجلس شورای اسلامی با تبیین معنا و مفهوم اقتصاد مقاومتی بیان داشت: قدم اول در هر راه داشتن نقشه جامع است و بدون نقشه، راه پیمودن یعنی بی ثمری و بی ثمری یعنی رکود و حتی در ساخت یک بنای کوچک هم ترسیم نقشه‌ای جامع و کاربردی اصل است


.


وی درباره نحوه نگرش مدیران و مسئولان به عملکرد خود گفت: اگر در انجام کارها همیشه از خودمان راضی و در ارزیابی ها بهترین نمره‌ها را برای خودمان قائل باشیم، یعنی این که دچار روزمرگی شده‌ایم و روزمرگی یعنی درجا زدن. امروز نیاز به علم داریم، نیاز به مشارکت و حرکت، برنامه‌ریزی، مدیریت و ترسیم نقشه کلان تا عملیاتی تر حرکت کنیم و این یعنی آغاز حرکت به سوی اقتصاد مقاومتی.

فن‌آوری اطلاعات و ارتباطات کشاورزی، سیاست‌ها و دستورالعمل‌های دولتی برای کاهش و قطع وابستگی به کشورهای خارجی در زمینه اقتصادی، ارائه الگوهای تحقیقی، مدل‌های موفق و مدیریت انرژی در استرالیا هم از سوی دکتر منصور اسفندیاری بیات، دکتر محمود ابولپور مفرد و دکتر فرشاد فرهبد مورد نقد و بررسی قرار گرفت.

در پایان این مراسم از زوج مخترع به نام‌های سیده سحر ستایش و مجدالدین خادمی دانشجویان دکتری رشته شیمی فیزیک واحد فیروزآباد تجلیل شد



منبع: فیروزنا
نظرات بینندگان