کد خبر: ۱۰۷۶۲۳
تاریخ انتشار: ۰۹:۵۳ - ۲۵ اسفند ۱۳۹۵

اعزام دانشجویان جهادگر فارس به مناطق کم‌برخوردار در ایام نوروز

مدیر جهاد سازندگی ناحیه بسیج دانشجویی فارس از اعزام دانشجویان جهادگر این استان به مناطق کم‌برخوردار در ایام نوروز 96 خبر داد.
به گزارش شیرازه،  مدیر جهاد سازندگی ناحیه بسیج دانشجویی فارس گفت: 700 نفر از دانشجویان جهادگر استان فارس در قالب 24 گروه جهادی دانشجویی از اواخر اسفندماه جاری تا اواخر نیمه نخست فروردین‌ماه سال 96 برای خدمت‌رسانی به مناطق محروم عازم این مناطق می‌شوند.

میثم فضل الله پور بابیان اینکه از اعزام سه گروه جهادی دانشجویی از استان فارس برای خدمت‌رسانی به مردم مناطق محروم گواسمند و نیک‌شهر استان‌های هرمزگان و سیستان و بلوچستان در ایام نوروز 96 خبر داد و افزود: 21 گروه جهادی دانشجویی فارس در مناطق محروم این استان در ایام نوروز 96 به خدمت‌رسانی می‌پردازند.

فضل‌الله‌پور بابیان اینکه گروه‌های جهادی حرکت‌المحرمین، پیامبر اعظم (ص)، شهید شاهچراغی، راه سرخ، فاطمیون، شهید یارمحمدی، شهید خرمندار، شهید بهشتی، فی‌سبیل‌الله، شهید مسعود طاهری، دانشگاه شیراز، علم‌الهدی، شهید باهنر، رهروان شهدا، سلمان فارسی، خادمین سید علی و شهید علی محمدی، قافله انتظار، شهید الطافی و شهید ابراهیم هادی وابسته به بسیج دانشجویی فارس از اواخر اسفندماه جاری تا اواخر نیمه نخست فروردین‌ماه سال 96 برای خدمت‌رسانی به مناطق محروم اعزام می‌شوند اضافه کرد: مناطق کم‌برخوردار نیک‌شهر، میدجان، چاسون، مهدی‌آباد، بانوج، گواسمند، تیون، جمال‌آباد، چهارقلات، بانش، بورکی علیا، پیشکفت، شاپورجان، گردخون، اقبال، شگفت، رستم، پشت کوه، جوادیه و گوراسپید مناطق هدف این گروه‌های جهادی دانشجویی برای خدمت‌رسانی است.

وی بیان داشت: دانشجویان شرکت‌کننده در اردوهای جهادی در عرصه‌های عمرانی، بهداشتی، خدماتی، درمانی، فرهنگی، هنری، ورزشی، اقتصاد مقاومتی، مشاوره‌ای، امدادی و آموزشی فعالیت‌هایی را انجام داده‌اند.

مدیر جهاد سازندگی ناحیه بسیج دانشجویی استان فارس برنامه‌های قرآنی، کلاس‌های احکام، مشاوره، مراسم یادواره شهدا، آموزش نماز، توزیع احادیث و وصیت‌نامه شهدا، برگزاری مسابقه‌های ورزشی، برپایی حلقه معرفت با محوریت روحیه جهادی و حفظ آن، صندلی داغ، کتابخانه باز جهادی، مراسم مناجات‌خوانی، مراسم تحویل سال با حضور اهالی روستا، خیاطی، گل‌دوزی و دیگر کلاس‌های آموزشی را از فعالیت‌های دانشجویان جهادگر بسیجی در مناطق محروم عنوان و خاطرنشان کرد: ساخت و تکمیل مسجد، مدرسه، خانه افراد بی‌بضاعت، احداث سرویس بهداشتی، ترمیم جاده روستایی، تسطیح راه، تعمیر سیستم آب‌رسانی و... نیز بخشی از فعالیت‌های عمرانی دانشجویان در اردوهای جهادی دانشجویی است.

فضل‌الله‌پور یکی از اهداف اردوی جهادی را خودسازی دانست و تصریح کرد: همان‌طور که برترین جهاد‌ها جهاد اکبر در معرکه نفس بوده، این گذر از خود و اجابت حق بزرگ‌ترین و مقدس‌ترین غنیمتی است که از این سفر برای آدمی می‌ماند.

وی بابیان اینکه می‌سازیم تا ساخته می‌شویم، مهم‌ترین دستاورد اردوی جهادی، را جهاد با نفس برشمرد و افزود: رسالتی که بر دوش جهادگرن قرار دارد، توسعه فرهنگ محرومیت‌زدایی در قالب ارتقای سطح عمرانی، فرهنگی، علمی و بهداشتی است و این جوانان ضمن آشنایی با مناطق محروم و دیدن کمبودهای فرهنگی، اعتقادی، معیشتی، بهداشتی و ... با تلاش مخلصانه برای پیشرفت و رفع این نواقص می‌کوشند.

فضل‌الله‌پور بابیان اینکه برگزاری اردوی جهادی موجب گوشزد کردن و یادآوری کم و کاستی مناطق محروم به مسؤولان است ادامه داد: عده‌ای از مردم مرفه نیز هستند که یک‌بار نیز به این مناطق سر نزده‌اند و این‌گونه محرومیت‌ها برایشان آشنا نیست و با دیدن عده‌ای جوان تحصیل‌کرده و بااستعداد که بدون هیچ‌گونه احساس غروری، با علاقه و فروتنی در رفع محرومیت می‌کوشند، تشویق شده و به انجام کارهای عام‌المنفعه روی می‌آورند و این مسئله امربه‌معروفی نیکو است.
وی بیان داشت: انگیزه‌بخشی و ایجاد امید در مردم مناطق محروم بزرگ‌ترین دستاوردی بوده که جهادی‌ها از خود برجای می‌گذارند و این شایسته نظام جمهوری اسلامی است.

انتهای پیام/ 
نظرات بینندگان