کد خبر: ۱۰۷۶۲۶
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۳ - ۲۵ اسفند ۱۳۹۵

شیراز جز کم حادثه ترین شهرها در ایران/ تاثیر کمپین ها برحوادث آخر سال

چهارشنبه آخر سال در سال 95 با توجه به کمپین هایی که در شبکه های اجتماعی برای برگزاری بی خطر و آرام جشن چهارشنبه سوری شکل گرفت بسیار آرام تر برگذار شد و شیراز ار به یکی از کم حادثه ترین شهرهای ایران تبدیل کرد.
به گزارش شیرازه، جشنی که در گذشته موجب شادی و نزدیکی ایرانیان می شد در سال های گذشته شکلی رعب آور و خطرناک به خود گرفت که معمولا با حوادث تلخی همراه بوده و عده ای را به بیمارستان و بعضا به دیارباقی روانه می کرد!

چهارشنبه آخر سال در سال 95 با توجه به کمپین هایی که در شبکه های اجتماعی برای برگزاری بی خطر و آرام جشن چهارشنبه سوری شکل گرفت بسیار آرام تر برگذار شد اما بی خطر نبود و باز هم شاهد حوادثی تلخ از انفجار گرفته تا سوختگی و تخریب بودیم.

مدیرروابط عمومی سازمان آتش‌نشانی شهرداری شیراز در این باره گفت: قبل از چهارشنبه آخر سال بسیاری از دانش‌آموزان شیرازی در کمپین‌های چهارشنبه آخر سال بدون حادثه عضو شده و با امضا طومار برای داشتن یک شب بدون حادثه با احترام به مقام آتش‌‌نشانان شهید تاکید کردند که این نیز در کاهش حوادث تاثیر بسزایی داشت.

حمید رضا غلامی در ادامه گفت: در  شب  گذشته تنها یک مورد عملیات انفجار مواد محترقه صورت گرفت که در پی آن منجر به مجروح شدن 2 جوان شد.

رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی استان فارس هم اظهار داشت: در شب گذشته 7 مصدوم بر اثر استفاده از ترقه و موادمحترقه مصدوم و توسط نیروهای اورژانس به بیمارستان اعزام شدند.

وی با قدردانی از شهروندان فهیم شیرازی در حفظ جان و سلامت خود در چهارشنبه آخر سال تصریح کرد: در سال گذشته 25 نفر در شیراز مصدوم شدند که  آمار امسال کاهش چشم‌گیری داشته و در این راستا نیز همکاری مردم را می‌رساند.

عالی‌منش افزود: قبل از چهارشنبه آخر سال امسال نیز انفجار مواد محترقه در یک منزل مسکونی پنج مصدوم در شیراز برجای گذاشت که یکی از آن کودک بود.

انتهای پیام/



نظرات بینندگان