کد خبر: ۱۰۷۶۲۹
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۰ - ۲۵ اسفند ۱۳۹۵
فرمانده سپاه:

به‌هم‌ریختگی دنیای استکبار از نتایج انقلاب اسلامی است

فرمانده سپاه با بیان اینکه انقلاب را باید در بعد داخلی و خارجی نگاه و تحلیل کنیم، گفت: در بعد خارجی بیداری انقلاب و جبهه مقاومت انقلاب نمایان بوده و این به‌هم ریختگی در دنیای استکبار بدون تردید از اثرات انقلاب اسلامی بوده است.

به گزارش شیرازه، سردار سرلشکر پاسدار محمدعلی جعفری سه‌شنبه شب در همایش «حوزه علمیه  و آرمان‌های امام(ره) و مقام معظم رهبری» که به همت دبیرخانه تشکل اساتید سطوح عالی و خارج حوزه علمیه قم در سالن همایش مدرسه دارالشفاء برگزار شد، اظهار کرد: وجه مشترک سپاه و حوزه علمیه حفظ انقلاب اسلامی و کمک به توسعه آن است.

وی با بیان اینکه نظام جمهوری اسلامی ثمره سال‌ها مجاهدت علما بوده است، گفت: اکنون این انقلاب به ظرفی برای گسترش انقلاب اسلامی و توسعه دین خدا در جهان تبدیل شده است.

فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری حوزه علمیه قم را مادر نظام دانسته‌اند، افزود: امروز سخن انقلابی‌گری زیاد است و باید یک تجزیه و تحلیلی از انقلاب داشته باشیم.

جعفری تصریح کرد: به صورت کلی انقلاب را باید در بعد داخلی و خارجی نگاه و تحلیل کنیم که در بعد خارجی بیداری انقلاب و جبهه مقاومت انقلاب نمایان است و این به‌هم ریختگی در دنیای استکبار بدون تردید از اثرات انقلاب اسلامی بوده است.

وی ادامه داد: جبهه مقاومت انقلاب قدرت کمونیسم شرق را از هم پاشید و به یاری خدا در حال از هم پاشیدن قدرت غرب است که شواهد آن قابل مشاهده است.

فرمانده سپاه با بیان اینکه بعد خارجی انقلاب روز به روز در حال توسعه و قدرت گرفتن است، عنوان کرد: هیچ‌کدام از برنامه‌های دشمن در منطقه موفق نبوده است و حتی رژیم صهیونیستی در حال دفاع از داخل مرز‌های خود است و از پس مردم فلسطین و غزه هم بر نمی‌آید.

وی با اشاره به اینکه اگر جبهه مقاومت انقلاب نبود معلوم نبود چه بر سر سوریه می‌آمد، گفت: از زمانی که داعش شکل گرفته انسجام در داخل نیروهای انقلاب برای دفاع بیشتر شده و با شور و اشتیاقی بیشتر از دوران دفاع مقدس در حال مقاومت هستند که این از اثرات انقلاب است.

سردار جعفری به بعد داخلی انقلاب اشاره کرد و گفت: در امنیت و دفاع امروز مشکلی در کشور نداریم و با مجاهدت‌هایی که صورت گرفته روز به روز درحال گسترش توان دفاعی هستیم.

فرمانده سپاه با بیان اینکه رهبری، انقلاب را به مراحل پیروزی بر رژیم، استقرار نظام اسلامی، اسلامی شدن دستگاه‌های نظام و تشکیل جامعه جهانی اسلام تقسیم‌بندی کرده‌اند، خاطرنشان کرد: اکنون در بعضی از این مراحل دچار عقب‌ماندگی هستیم.

وی اضافه کرد: خطر دیدگاه و تفکر غیر انقلابی با مبنای اسلام آمریکایی در کشور وجود داشته و دارد که خطر اصلی برای کشور ما همین دیدگاه است.

جعفری با تأکید بر اینکه مشکل اصلی ما در داخل کشور نفوذ دیدگاه‌های انحرافی مخالف انقلاب در برخی بخش‌ها است، افزود: تلاش می‌کنند تا روز به روز علوم انسانی و فرهنگ غربی را در دانشگاه‌ها ترویج کنند و این نگران‌کننده است.

وی با بیان اینکه الگوی ایرانی اسلامی پیشرفت باید در دنیا نمونه شود، اظهار کرد: رهبری چند سال قبل خطاب به سپاه اینگونه فرمودند که باید معنای واقعی پاسداری را بفهمید و بدانید پاسداری به موقع، درست و غیر محافظه‌کارانه داشته باشید.

فرمانده سپاه با بیان اینکه از نظر رهبری زمانی که از انقلاب اسلامی موجود محافظت کنیم این پاسداری محافظه‌کارانه است، گفت: رهبری بر پاسداری غیر محافظه‌کارانه تأکید دارند که به معنای حفاظت از حالت پیش‌روندگی انقلاب است.

وی با طرح این سؤال که باید چه کنیم تا پاسداری ما غیر محافظه‌کارانه شود، عنوان کرد: موارد گوناگونی می‌تواند در این امر به ما کمک کند از جمله پیاده شدن حدود الهی در جامعه.

جعفری گفت: تا همه دستگاه‌ها اسلامی نشوند، نظام اسلامی نخواهد شد و در این راه تلاش شبانه‌روزی همه به خصوص حوزویان در همه عرصه‌ها باید با جدیت دنبال شود.

وی با بیان اینکه نقش حوزه‌های علمیه برای کمک به عبور از موانعی که مقابل انقلاب است را نباید نادیده گرفت، افزود: باید به عرصه‌های ایجابی که مشکل‌ نرم‌افزاری و نظریه‌پردازی داریم توجه جدی شود.

فرمانده سپاه به دیدگاه انقلابی که منجر به پیروزی شد اشاره کرد و گفت: امروز در اداره کشور دیدگاه غربی، لیبرالی و غیرانقلابی در بسیاری از مسؤلان وجود دارد که این‌ها در دانشگاه‌های غربی و یا با دروس غربی ترویج شده در دانشگاه‌های داخل تحصیل کرده‌اند و افتخار هم می‌کنند که مدرک گرفته و دکتر هستند.

منبع: فارس

نظرات بینندگان